בריאותמבזקים

"שוחים מהלב": מאות שחיינים זינקו לים ולקחו חלק במשחה החברתי

החמסין הגדול לא הרתיע את השוחים למען הלב. בפעם הרביעית – המשחה החברתי לטובת מחקר למניעת מוות לבבי פתאומי ברמב"ם יצא לדרך.

מאות שחיינים זינקו לים הפתוח ולקחו חלק במשחה החברתי השנתי המשותף לרמב"ם, עיריית חיפה וחברת שוונג –במטרה לגייס משאבים ולהעלות את המודעות למקרי מוות לבבי פתאומי בילדים ובצעירים. היה חם והיה מרגש.

המסורת חייבת להישמר: בפעם הרביעית יצא בסוף השבוע לדרך משחה "שוחים מהלב – כף הכרמל", משחה בינלאומי חברתי המתקיים בים הפתוח, סביב חופי העיר. במשחה נטלו חלק מאות שחיינים בטווחי גילאים שונים, מהארץ ומחו"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות רמב"ם

"שוחים מהלב" הינו מיזם משותף לרמב"ם, עיריית חיפה, חברת שוונג וגורמים נוספים, והוא מוקדש להעלאת המודעות ולגיוס מימון למחקר פורץ דרך, לניבוי ולמניעת מוות פתאומי לבבי (Sudden Cardiac Death) בילדים וצעירים. כמו בשנים הקודמות, גם השנה השתתפו במשחה למעלה מ- 400 שחיינים, מקצועיים וחובבנים, אשר לקחו חלק במקצים שונים, מכף הכרמל לאורך חופיה היפים של חיפה.

המשחה הראשון המשותף לשלושת הגורמים יצא לדרך בשנת 2016 ואת תשומת הלב העיקרית בו משך גיא כהן, שלפני כמעט 20 שנה שכל את בתו נטע. ביומה הראשון בכיתה א' נטע התמוטטה ללא כל התראה ונפטרה מדום לב. כהן סגר מעגל כשהשתתף במשחה "שוחים מהלב" הראשון וקבע שיא: הישראלי הראשון ששחה אי פעם 24 שעות ברצף במים פתוחים לאורך יותר מ-70 ק"מ, הכל במטרה להעלות את המודעות למוות פתאומי אצל ילדים.

צילום: דוברות רמב"ם

ביום שישי הזניק את המשחה ד"ר מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, יחד עם המנהל הפורש, פרופ' רפי ביאר. ד"ר הלברטל שבעברו שירות ארוך כרופא טיפול נמרץ ילדים, ואף ניהול השירות הקרדיולוגי בטיפול נמרץ ילדים סיפר כי הניסיון רב השנים בטיפול בילדים בטיפול נמרץ תורם להבנתו את העלאת המודעות הציבורית בתחום מניעת מוות לבבי פתאומי. . השניים ליוו את השחיינים שזינקו למקצה הארוך ביותר , 4.5 ק"מ, בסירה שעקבה אחרי התקדמותם מכף כרמל, ליד תחנת הרכבל התחתון ועד חוף דדו שבו הסתיים המשחה. אחד מהמשתתפים במקצה הארוך היה ד"ר ארתור קרנר, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית ברמב"ם. עוד השתתף במשחה, פעם רביעית ברציפות לוי גרצברג, ממקימי תעשיית ההי טק הישראלית, שחיין מים פתוחים מסור שמגיע מדי שנה למשחה.

צילום: דוברות רמב"ם

מחלות הלב השונות, ביניהן מוות לבבי פתאומי, עדיין מהוות את הגורם מספר אחת למוות בארה"ב ובעולם המערבי בכלל. כאשר מדובר בהפרעות לבביות על רקע גנטי לא מאובחן, החולה, מבוגר או צעיר, לא מקבל שום סימני אזהרה לפני הרגע הקטלני, מה שהופך את המניעה לקשה יותר. רמב"ם כאמור שם למטרה לחקור ולטפל בתופעה, וכן , על החוף גם הוקמה עמדת הסברה ומידע ע"י ד"ר מירי בליך ממחלקת קרדיולוגיה שמובילה את העלאת המודעות לנושא בדיקות גנטיות למניעת דום לב בילדים ובני נוער.

Back to top button