צרכנות

בהצלחה בהחלפה – הדרך הנכונה לביצוע עסקת טרייד אין

רוב עסקאות הרכב בארץ מתקיימות סביב החלפה ושדרוג. ההיצע הנרחב והתחרות העצומה בשוק מורגשים, וכל סוכנויות הרכב מציעות ללקוחות עסקאות טרייד אין. עם זאת, מאחורי סוג העסקאות האלו מסתתרים הרבה דגשים ונתונים חשובים, וכדאי מאד להכיר אותם

מאת: זאב נחמנזון

בשונה מרוב עסקאות הרכב, עסקת טרייד אין משלבת בתוכה גם קנייה וגם מכירה, כך שעניין המשא והמתן מקבלים פה שכבה נוספת ומורכבת. על מנת לצלוח אותה היטב ולא לצאת בהפסד – כדאי מאד להגיע מוכנים מראש, וללמוד על התהליך ועל האפשרויות העומדות בפניכם. ריכזנו כאן מידע שימושי שישרת אתכם באם תרצו לקיים עסקה כזו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחירים, מבצעים ואותיות קטנות

לפני שבכלל תכנסו למשא ומתן – הסגרו על הרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש. בדקו מבעוד מועד מה הרכב שמעניין אתכם ואספו עליו מידע רב ככל הניתן. התעכבו על מחיר השוק שלו וזכרו כי מבחר של סוכנויות וחברות רכב משמעותן מבחר הצעות, מחירים ותנאי תשלום שונים לכל דגם. בין אם מדובר ברכב יד שנייה או חדש מהניילונים – סביר להניח שתתקלו בכמה אפשרויות ותמחורים שונים בהתאם לסוג העסקה. רק לאחר שתמצאו באלו סוכנויות תוכלו לרכוש את המכונית בה התעניינתם – בדקו האם הן מציעות עסקת טרייד אין רכב במחיר מחירון ובאילו תנאים. יכול להיות מצב שבו הנחה מסוימת שניתנת על רכב כלשהו ברכישה רגילה לא תינתן במקרה של טרייד אין. יכול להיות שתקבלו הטבת טרייד אין במחיר "מעל המחירון", כדי לפתות אתכם, ויכול להיות שלהיפך, והעסקה בכלל אינה כדאית. אם נתקלתם בפרסום למבצע טרייד אין – קראו את האותיות הקטנות והימנעו מהפתעות ואכזבות.

במידה ואתם מתעניינים ביותר מדגם רכב אחד – בדקו אילו סוכנויות מציעות מבחר יותר גדול, וכך תהיה לכם יותר אפשרות משחק ובחירה.

ידע צדיק נפש מכוניתו

אתם עומדים למכור את רכבכם הישן בעסקת טרייד אין, וכדי שתקבלו עליו את המרב, רצוי שתכבדו גם אותו וגם את הקונה שלו. ראשית, בדקו את שוויו בשוק על בסיס מחירונים, מספר הבעלים הקודמים, הקילומטרים שנצברו, במצב החיצוני והמכאני, היסטוריית התיקונים ובמידת האפשר גם רמת ההיצע והביקוש של הדגם. כאשר אתם מביאים את הרכב לעסקה הביאו אותו נקי ומטופל, צרפו את כל המסמכים הרלוונטיים וקחו בחשבון שלנציג מטעם חברת הרכב מולה אתם מתנהלים יש יותר ניסיון מקצועי מכם, הוא ידע לשאול את השאלות הנכונות וככל הנראה הרכב גם יצטרך לעבור בדיקה בטרם תקבלו עליו הצעת מחיר. ככל שתהיו יותר בקיאים ואחראים בנוגע לרכבכם – תתפסו כרציניים ותוכלו לנהל משא ומתן מכובד יותר. מנגד – במידה ואתם רוכשים רכב משומש – דעו גם אתם לדרוש את כל הנתונים לגביו – מספר בעלים קודמים (בקשו זאת באמצעות מסמכים רשמיים), היסטוריית טיפולים מתועדת ועבר ביטוחי, באם יש.

טיימינג זה לא רק רצועה

נכון, מכוניות הם לא פירות, אבל גם להן יש עונות טובות יותר לביצוע עסקאות. סופי שנה, כניסה של דגמים חדשים, מכירת עודפים, ימי הולדת לסוכנויות רכב ועוד, יכולות להיות הזדמנויות לרכישת רכב בתנאים מפתיעים עם הטבות שונות ומשתלמות. אם אין צורך מידי בשדרוג הרכב – חכו להזדמנות המתאימה. מצד שני, אם נתקלתם בהזדמנות כזו שצדה את עיניכם והיא מגיעה בזמן טוב, אל תהססו להתקדם איתה.

קודם כל תקשיבו

מאחר ובעסקת טרייד אין סביר מאד להניח שאתם תהיו אלו שמקבלים את ההחלטה בסוף, ואלו שמוסיפים כסף כדי לעבור לרכב טוב יותר, מתקדם יותר או חדש יותר – ראוי שתדעו קודם מה מציעים לכם. לכן, לפני שאתם מדברים על הרכב שלכם, בקשו את המחיר של הרכב בו אתם מתעניינים. בדקו שהמחיר משקף את המציאות ושהוא מתאים לכם, ורק לאחר מכן היכנסו למשא ומתן על הרכב שלכם. זכרו כי מדובר בסחר לכל דבר, וכי התמקחות היא עניין לגיטימי, שלא לומר מתבקש. סוכנויות הרכב יודעות כי בעסקת טרייד אין הן חוסכות לכם התעסקות מסורבלת עם השוק הפרטי, ובנוסף מציעות לכם תנאי תשלום מפתים, ולכן הרבה פעמים תקבלו מהן הצעת מחיר נמוכה יותר על רכבכם הישן. בדרך כלל זו הצעה ראשונית, ובהחלט שווה לדון על כך ובמידה והפער גבוה ממה שתכננתם, או שאתם מוצאים את העסקה פחות משתלמת – לסגת אחורה ולהיערך מחדש, עד שתמצאו את מבוקשכם, או שתגיעו כמה שיותר קרוב אליו.

 

Back to top button