מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: התחזה ברשת ל"דינה כלפון" ופגע מינית בעשרות צעירים

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אביתר לארי, סמנכ"ל תיאטרון האינקובטור בירושלים, והממונה על יישום "האמנה למניעת הטרדות מיניות בעולם המשחק" בתאטרון האינקובטור מטעם "שח"ם – ארגון השחקנים בישראל", בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע באמצעות האינטרנט בקטינים ובגירים בטווח הגילאים שבין 15-24 שנה. העבירות בהן מואשם הנאשם הן גרם מעשה סדום בהסכמה שהושגה במרמה, גרם מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה והעברת מידע כוזב במחשב.

על-פי כתב האישום, אשר הוגש על-ידי עו"ד שיר בן-עמי רויטמן, הנאשם פגע מינית באמצעות האינטרנט ב-17 צעירים, וכן יצר קשר וניסה לפגוע מינית ב-10 צעירים נוספים.

כתב-האישום מתאר מסכת מתמשכת של מספר שנים, שבמהלכה פנה הנאשם לצעירים רבים באמצעות יישומים ואתרי היכרויות שונים, תוך שימוש בזהות בדויה של נערה צעירה, במטרה לפתותם במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי ולבצע בעצמם מעשי סדום ומעשים מגונים. לצורך כך, פתח הנאשם חשבונות פייסבוק, אינסטגרם וסקייפ פיקטיביים, הנחזים להיות של בחורה צעירה בשם "דינה כלפון", באמצעותם יצר קשר עם הצעירים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם הגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות לעוצרו עד תום ההליכים על רקע מסוכנותו, תוך הדגשת השימוש באינטרנט על מנת להתקשר עם קורבנותיו.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד בן-עמי רויטמן כי "…המשיב פעל בצורה מניפולטיבית ומתוחכמת, בשיטתיות ובדפוס פעולה חוזר כלפי מספר רב של קטינים ובגירים, תוך שהוא מנצל את מאפייני האינטרנט המאפשרים לנהל התכתבויות ושיחות וידאו באנונימיות. מעשיו של המשיב, בהיקפם ובנסיבותיהם כפי שפורטו בכתב האישום, מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם."

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח