מבזקיםצבא וביטחון

בדרך לישראל: הכירו את ספינת הקרב החדשה "אח"י מגן"

אתמול (חמישי), נערך טקס הענקת שם לספינת הקרב החדישה בעולם "אח"י מגן" בקיל גרמניה. האירוע הינו אבן דרך חשובה בפרויקט בניית ארבע ספינות מדגם "סער 6"על ידי חברת טיסנקרופ מערכות ימיות.

הגברת אתי שרביט, אשתו של מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, העניקה לספינה את שמה, "אח"י מגן", בנוכחות נציגים בכירים מממשלת ישראל וחיל הים וכן בכירים בחיל הים הגרמני.

ד"ר רולף וירץ, מנכ"ל thyssenkrupp Marine Systems אמר: "אנו גאים מאוד לתרום לביטחון ישראל. ספינות ה"סער 6" הינן הכלים המתקדמים והגדולים ביותר של חיל הים הישראלי. הרכבת המערכות הסופית תבוצע על יד התעשייה הישראלית, ולמעשה הספינות יתרמו במידה רבה לכלכלת המדינה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: thyssenkrupp Marine Systems

"ביום הזה, עם מתן שם עברי לקורבטת הטילים- אח״י מגן, אנו מניחים לבנה רבת משמעות בבניינה של חומת המגן של ארצנו. בניית כלי שייט היא כמו יציאה להפלגה ארוכה ורבת שנים", אמר מפקד זרוע הים, אוף אלי שרביט. "צעד אחר צעד פוסעים בנתיב מורכב, רב אתגרים המחייב שיתוף פעולה הדוק עם גורמים רבים במעלה הדרך. ברצוני להודות לכל שותפינו לדרך בתוך הזרוע ומחוצה לה".

צילום: דובר צה"ל

לספינות יש עיצוב מיוחד בעל חתימה נמוכה הכוללות פתרונות שהותאמו באופן בלעדי וטכנולוגיות חדשות רבות. החוזה למסירת ארבע הספינות של סער 6 נחתם במאי 2015. לאחר שלב התכנון, שלב הבנייה החל עם טקס חיתוך פלדה בפברואר 2018. תוך זמן קצר של 15 חודשים לאחר חיתוך לוחות הפלדה הראשונים הספינה הושקה, ובהמשך בכדי להגשים לוח הזמנים שאפתני מאוד. "אח"י מגן" מתוכננת להימסר באביב 2020 לאחר השלמת הבנייה ושלב הבדיקות הסופיות. שלוש הספינות האחרות יעברו לאחר מכן במרווחים של מספר חודשים.

טקס ההכרזה הרשמי על ספינת המגן הראשונה מסוג סער 6, "אח״י מגן":

צילום: דובר צה"ל

ספינות ה"סער 6" – נתוני מפתח:

אורך ממוצע: כ- 90 מ '

רוחב: 13 מ '

עומס מלא: 1,900 טון

thyssenkrupp Marine Systems היא אחת החברות המובילות בעולם של צוללות וכלי שיט, לצד יצירת טכנולוגיות אבטחה ימית. לחברה היסטוריה של בניית ספינות בת מאות שנים ומציעה טכנולוגיות מתקדמות, חידושים ושירותים נרחבים ואמינים ללקוחות ברחבי העולם. עם יחידות ההפעלה שלה נמנות צוללות, כלי שטח, מערכות אלקטרוניות ימית ושירותים. thyssenkrupp Marine Systems הינה חלק מקבוצת thyssenkrupp.

צילום: thyssenkrupp Marine Systems
Back to top button