מבזקיםצבא וביטחון

הנשיא ביחידת שלדג: "הציבור לא יודע על פועלכם דבר"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (רביעי) ביחידת שלדג, בבסיס פלמחים. הנשיא לווה על ידי מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ומפקד יחידת שלדג סגן-אלוף י'. בפתח ביקורו קיבל הנשיא סקירה אודות הפעילות המבצעית של היחידה מפי המפקדים, סייר בתצוגת אמצעי הלחימה ולאחר מכן השתתף בתרגיל שערכו הלוחמים שהציג את יכולות היחידה בינהן פשיטה על מבנה. בסוף הביקור ערך הנשיא שיח עם לוחמי היחידה ומפקדיה.

הנשיא הודה ללוחמים ואמר: "אתם פועלים בכל יום לקידום ביטחונה של מדינת ישראל ולהגנה על החזית הישראלית בצורה חשובה ומעוררת כבוד, אבל לרוב, הציבור לא יודע על פועלכם דבר. אתם הטובים שבטובים ובשם אזרחי ישראל כולם אני מודה לכם על הנתינה והמסירות.״

בהתייחסו לחשיבות מודל צבא העם ושירות החובה אמר הנשיא: "איני רואה מצב בו הצבא שלנו אינו צבא העם, פשוטו כמשמעו. צבא ההגנה לישראל הוא הילדים שלנו, הנכדים שלנו – והם בטחון ישראל. גם כשהמערכה משתנה, דור לדור מעביר את חובת השירות ועומד בפרץ עבור אזרחי ישראל כולם וכך נמשיך. המטרות המבצעיות שלנו משתנות אבל להרכב הצבאי שלנו אסור להשתנות, זהו מרכיב חשוב בעוצמתנו ולא אמירה לצורך תפארת המליצה, זהו רעיון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמר בתום הביקור: "יחידת שלדג הינה יחידה מיוחדת של חיל האוויר שתורמת רבות לביטחונה של מדינת ישראל. בעת הנוכחית ובמקום בו אנו נמצאים, המזרח התיכון, שמשתנה כל העת, הבנו שעלינו להגדיל את יכולותינו ואת טווחי הפעולה שלנו. כוח מיוחד קרקעי, בחיל האוויר, מהווה יתרון משמעותי ומכפיל כוח במשימות רבות."

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח