כלכלהמבזקים

רשות המסים מפרסמת מדריך זכויות מס חדש לאנשים עם מוגבלות

לרגל יום הגיוון הבינלאומי המצוין מידי שנה ב-21 במאי, מפרסמת רשות המסים מדריך חדש ומקיף שעניינו זכויות מס לאנשים עם מוגבלות. המדריך מציג את הטבות המס להם זכאים אנשים עם מוגבלות ובני משפחתם במערכי המס הישיר – מס הכנסה ומיסוי מקרקעין.

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, התייחס למדריך החדש ואמר כי הוא מבטא את ה"אני המאמין" של הרשות בכל הנוגע להענקת שירות מיטבי המעמיד את הלקוח במרכז. הנגשת המידע ללקוחות באופן מקיף מחד ופשוט מאידך, יש בה כדי להבטיח את מימוש הזכאות להקלות המס וכן לחזק את אמון הציבור ברשות.

במדריך ניתן למצוא הסבר לגבי הליך הבקשה לפטור ממס לאנשים עם מוגבלות, בכלל זה הגשת ערר ומימוש הזכאות לפטור. כמו-כן, ניתן למצוא מידע לגבי זיכוי ממס בגין החזקת קרוב במוסד, לגבי נקודות זיכוי בגין ילד עם מוגבלות, לגבי משיכה מוקדמת מקופת גמל לתגמולים בשל נכות ולגבי פטור על קצבה ליחיד שפרש פרישה מוקדמת בשל נכות יציבה. המדריך מסתיים עם הקלות במס רכישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המדריך הוא אחד התוצרים של הצוות למיצוי זכויות האזרח להטבות מס, שהגיש שורת המלצות, בין השאר בקרב אנשים עם מוגבלות. המלצה נוספת שיושמה, אף היא, פישוט הליך קבלת נקודות זיכוי להורים לילדים המוגדרים כנטולי יכולת כך שיקבלו את נקודות הזיכוי ישירות מהמעסיק, ללא צורך לפנות למשרדי מס הכנסה.

הרשות צפויה בשלב הבא, להפיק גרסה מודפסת ומעוצבת של המדריך, שתופץ לאוכלוסיות ייעודיות מתאימות, כגון הורים לילדים עם מוגבלות וכיו"ב.

כניסה למדריך: https://vanl.ink/4Q4g3

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח