מבזקיםמשפטי/פלילי

ביהמ"ש קבע: תושב הקריות החליק על סבון ויפוצה בכרבע מיליון ₪

"משה חדיף" וחברת הלוויין YES יפצו מתקין בכ-250,000 ₪, לאחר שהחליק על מים וסבון בעת עבודתו בבניין בעכו ונפגע בידו

המקרה אירע ב-01/09/14, עת נדרש א', תושב הקריות בשנות הארבעים לחייו, להעלות ציוד התקנת תשתיות לווין לבניין בעכו שהיה מצוי עדיין בשלבי בניה ע"י "קבוצת משה חדיף", מעד והחליק בשל מים וסבון שנותרו בקומה השלישית. כתוצאה מכך, החליק גם תוף הכבל שמשקלו עשרות ק"ג ונפל על ידו של א'. בחוות דעת שקיבל, התברר כי נגרמו לו שינויים ניווניים בשורש כף היד, שהובילו לכאבים עזים, רגישות, הגבלה בתנועות וכפועל יוצא, יכולתו לחזור לעבודה נפגעה.

בניין בעכו. צילום: פרטי

בכתב התביעה, שהגיש לבית משפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד סיגל לביא-אלבז ממשרד לביא-וולינץ שבקריות, נטען כי "המעסיקה של התובע הנהיגה שיטת עבודה לקויה ומסוכנת ולא דאגה לקיומה של שיטת עבודה בטיחותית, לא דאגה לוודא כי האתר מתוחזק באופן בטיחותי, דרשה להרים לבדו ציוד כבד מאוד העולה בהרבה על המשקל אותו מומלץ לשאת ביד, לא סיפקה אמצעי מיגון ו/או שינוע שיקלו על העלאת הציוד במעלה הבניין ועוד. "מעסיקיו של א' זלזלו בבטיחות העובדים במקום, לא העבירו הוראות ונהלי בטיחות לעובדים ולא הדריכו אותם על הסכנות הכרוכות בעבודה שם. בשורה התחתונה, הם התרשלו וכמובן שלא נהגו כפי שראוי וסביר ממעסיקים גדולים במשק לנהוג", מוסיפה עו"ד לביא-אלבז, שליוותה את א' בהליך המשפטי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת ההליך המשפטי נבדק התובע ע"י מומחה מטעמו, שקבע כי נותרו לו 20% נכות לצמיתות. בשל מגבלתו הפיזית, ניסיונותיו לאורך תקופה ארוכה לחזור למעגל העבודה לא צלחו ורק לאחרונה שב לעבוד. "לפני התאונה, היה מרשי בריא בנפשו ובגופו ובעקבותיה, נזקק ויזדקק כל חייו לטיפולים רפואיים אף מעבר לאלה המכוסים ע"י סל הבריאות. לצערנו, כושר השתכרותו נפגע וייגרמו לו הפסדי שכר וכל חייו יזדקק לעזרת אחרים", מוסיפה עו"ד לביא-אלבז. בחוות דעת נגדית שהוגשה, נכתב כי "לא נותרה לתובע נכות אורטופדית בעקבות התאונה" ולכן מונה מומחה מטעם בית המשפט. בתחילה, טען המומחה כי רק 5% מנכותו של א' קשורים לתאונה, אולם בחקירתו בבית המשפט שינה את דעתו וקבע 10% נכות לצמיתה. בפסק הדין נכתב כי "המומחה העיד… הגיע למסקנה כי חוות דעתו המקורית לא הייתה מאוזנת דיה, וזאת על אף שלא היה כל שינוי בחומר הרפואי שעמד בפניו או כל שינוי בנתונים שהובאו לעיונו".

בנוסף, טענו הנתבעים כי א' פעל על דעת עצמו, בחוסר זהירות ובניגוד לנוהל העבודה ולהנחיות שניתנו לו, אולם כבוד השופטת אילת דגן, סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, שללה את דבריהם. כאמור, בפסק דין שניתן ב-19.2.19, קבעה השופטת דגן כי על הנתבעים בתיק לפצות את א' בסכום כולל של כ-250,000 ₪. "כל שביקש התובע הוא לקבל פיצוי מהאחראיים כלפיו, אך זכה לאטימות ואדישות. הוא נאלץ להתנהל בבית המשפט בהליך ארוך ומתיש במשך כשלוש שנים, אך לבסוף יצאה צדקתו אל האור. אני שמחה כי טענותיו התקבלו באופן מלא והוא ישופה בסכום מרשים, שיאפשר לו לממן הוצאות טיפול ושיקום מיטביים לידו ולהסתגל למצבו החדש", מסכמת עו"ד סיגל לביא-אלבז ממשרד לביא-וולינץ שבקריות.

סיגל לביא אלבז. צילום: גיל נחושתן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח