מבזקים

מד"א תארח לראשונה בישראל כנס לארגוני הצלה יהודים מרחבי העולם

הכנס הבינלאומי, יוזמת מגן דוד אדום יחד עם חברת הצלה ניו יורק, יתקיים החל ביום שני 20.5 ועד לחמישי 23.5. במהלך הכנס, יעברו 150 נציגי ארגוני ההצלה מרחבי העולם – חובשים, פראמדיקים ורופאים, היכרות עם מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. בנוסף, הנציגים יעברו הכשרות והדרכות מיוחדות, וישתתפו בתרגילים המדמים התמודדות עם זירות מורכבות, לרבות אירועים רבי נפגעים, פיגוע טרור ותאונות דרכים.

מד"א עומד בקשר רציף עם ארגוני ההצלה היהודים בעולם, ומעביר הדרכות בחו"ל, על מנת לשפר את כשירות צוותי רפואת החירום בקהילות היהודיות. הכנס הבינלאומי שיתקיים השבוע בישראל יאפשר לצוותים להיחשף לפועלו של הארגון בארץ, ולאתגרים הייחודיים שעומדים בפני החובשים והפראמדיקים של מד"א בישראל.

נשיא חברה הצלה ניו יורק, יצחק שטרן: "לפני 50 שנה, אדם בשם הרשל וובר היה בכביש בברוקלין, כשלפתע ראה אדם עם כאבים בחזה בצד הדרך. הוא התקשר לארגון ההצלה של ארה"ב, והם חיכו 45 דקות לאמבולנס, עד שהאדם נפטר. אז, הוא החליט לקנות מיכל חמצן וציוד רפואי וביקש מכמה חברים לקנות גם, וכך בעצם נפתחה חברה הצלה ניו יורק. בשנים שלאחר מכן, התרחב הארגון היהודי, וכיום יש לנו סניפים במקומות רבים בעולם. שיתוף הפעולה הייחודי שלנו עם מד"א החל במלחמת המפרץ, כשסייענו למד"א ברכישת מכשירי קשר. בעשרים השנים האחרונות עוברים צוותים רפואיים של חברה הצלה הכשרות במגן דוד אדום, ואף מסייעים למד"א בכל צורך, במלחמות ובמצבי חירום בישראל. לכנס השבוע בישראל, שמאגד לראשונה אי פעם את ארגוני ההצלה היהודיים ברחבי העולם, יש חשיבות רבה לשיתוף הפעולה של מד"א ושלנו, יחד עם שאר הארגונים בעולם שמטרתם להציל חיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו פועלים על מנת להכשיר חובשים ופראמדיקים בקהילות יהודיות במדינות רבות, על פי הסטנדרטים של מגן דוד אדום, שהם מהגבוהים בעולם. למעשה, בנוסף להצלת חיים בישראל, מד"א מסייע להציל חיים ברחבי העולם. הכנס המיוחד שארגנו, בשיתוף מלא עם חברה הצלה ניו יורק, פותח את הדלת לנציגי רפואת חירום מכל העולם, ללמוד מניסיונו של מד"א בהצלת חיים, תוך התמודדות עם אתגרים ייחודיים למדינת ישראל".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח