כלכלהמבזקים

איפה הכי משתלם לקנות? נתוני "סל המוצרים הבסיסי" נחשפים

סל המוצרים הבסיסי נותן אותותיו ורשתות השיווק ממשיכות להוריד מחירים! נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש אפריל נחשפים – ירידה של 8% מחודש דצמבר! ברשתות הדיסקאונט ירידה של 13%! • "רמי לוי" עם הירידה החדה ביותר- 20%! • "שופרסל דיל אקסטרה" מורידה ב-16% את מחיר הסל! • "רמי לוי" ממשיכה להיות הרשת הזולה ביותר • "מגה בעיר" נותרה הרשת היקרה ביותר

המוצרים בהם נרשמה ירידת המחירים המשמעותית ביותר: אפונה ירוקה של סנפורסט, דאודורנט נשים דאב, בצל יבש במשקל, חטיף דוריטוס, שוקולד השחר, שמן זית יד מרדכי ועוד. החודש הושקה האפליקציה של משרד הכלכלה בשיתוף עם אפליקציית MySupermarket להשוואת ברשתות בקרבת מיקומך.

למה לא אמרת שהרשת המתחרה זולה ממך? המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים את נתוני סל המוצרים הבסיסי לחודש אפריל. סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018 במטרה לאפשר תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהשוואת סל המוצרים עולה כי עלות הסל הממוצעת ברשתות המזון עמדה בחודש אפריל 2019 על 893 ₪, זאת לעומת דצמבר בו עלות הסל הממוצעת עמדה על 970₪ ירידה של 8% בעלות הסל, מתחילת ביצוע הבדיקה.

עלות הסל הממוצעת ברשתות הדיסקאונט עמדה בחודש אפריל 2019 עם 819 ש"ח, זאת לעומת דצמבר בו עלות הסל עמדה על 948 ₪. ירידה של 13% בעלות הסל, מתחילת ביצוע הבדיקה. כמו כן נמצא פער של 29.8% בין עלות הסל ברשת הזולה ביותר לבין הרשת היקרה ביותר.

הירידה החדה ביותר כמו גם הסל הזול ביותר לחודש אפריל היה של רשת "רמי לוי" ועמד על 701 ש"ח, ירידה של 20% מחודש הבדיקה הראשון.

רשת שופרסל דיל אקסטרה, הורידה גם היא מחירים בצורה חדה, ומתאימה עצמה למחירי הסל. הרשת שהיתה ממוקמת בין הרשתות היקרות, מורידה את עלות הסל מ- 975₪, ל 815 ₪, ירידה של 16% .

צילום: חדשות MivzakLive

בכל הרשתות חלה ירידת מחירים בחודש אפריל 19 לעומת דצמבר 18. הרשתות הבולטות בירידה הינן:

עלות הסל הגבוהה ביותר לחודש מרץ התגלתה ברשתות העירוניות- "מגה בעיר" שהייתה היקרה ביותר 999 ש"ח, לאחריה "סטופמרקט" – 987 ₪ ובמקום השלישי רשת "פרש מרקט" – 970 ₪.

סל המוצרים כולל 68 מוצרים בקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. על מנת שתתאפשר השוואה של סל מוצרים אחיד נבחרו מוצרים ספציפיים תחת מתודולוגיה סדורה.

רשתות המזון שנכללו בהשוואה הנן הרשתות המוגדרות קמעונאי גדול לפי חוק המזון ושיעור מוצרי הסל הנמכרים בהן גדול מ-80%. סל המוצרים הבסיסי כאמור, הוא כלי חדש של משרד הכלכלה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המאגד תחת סל אחד את המוצרים הבסיסיים הנמכרים ביותר במשקי הבית בישראל ומאפשר להשוות את העלות המוחשית שלו בין הרשתות. הסל משמש להשוואה בין הרשתות וכשכך מאפשר תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר.

צילום: חדשות MivzakLive

המחירים מבוססים על נתוני שקיפות מחירי המזון באמצעות אפליקציית "פרייסז".

הערה:
החל ממרץ 2019 חל שינוי במתודולוגיה, לפיו המחירים הממוצעים לצורך חישוב עלות הסל אינם כוללים מבצעי מועדון אשראי. ההשוואה המובאת במסמך זה הינה לעומת נתוני דצמבר ללא מבצעי מועדון אשראי. יודגש כי יתר המבצעים באים לידי ביטוי בהשוואה.

3 תגובות

  1. כל כמה חודשים אני בודק את המחירים בכל רשת. ו מצחיק שרמי לוי פתאום הכי זולים. מקום ראשון זה ויקטורי אחרי זה שופרסל ו רק אחרי זה רמי לוי. והכוונה הולכת לכל המוצרים לא ל 2-3 פריטים. ב רמי לוי דואגים לעשוץ מבצעים על מוצרים שאין על המדפים. או פתאום לשנות מחירים בקופה. אפילו באתר שלהם לא הכל דומה למחירים בחנות

  2. לעומת זה,תמרים מג'הול אריזה 1 ק"ג בויקטורי 3 יח' ב30 שקל לפי הברושור המודפס ואצל רמי לוי 21.90 ל1 ק"ג…אז מי כאן הזול. אצל רמי לוי בברושור של המבצעים מופיעים מוצריפ שאינם בפועל על המדף…יעני ישראבלוף כאילו מבצע…אפשר לכתוב ספר על הטריקים…כתבתם אפונה סנפרוסט 800 גרם אצל רמי לוי המותג הפרטי אריזה זה רק 600 גרם…אז מה שווה שקל פחות עם התכולה ב200 גרם פחות?

Back to top button