מבזקיםצבא וביטחון

מפקד חדש לעוצבת "הפלדה" – הכירו את תת-אלוף סער צור

היום (ראשון) נכנס לתפקידו החדש, תת-אלוף סער צור שישמש כמפקד עוצבת "הפלדה". הטקס נערך במפקדת האוגדה במעלים אפרים בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף סער צור שכיהן כמפקד המרכז לאימוני יבשה והחליף בתפקידו את תת-אלוף עודד בסיוק, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי להתמנות בימים הקרובים לראש חטיבת התכנון באגף התכנון במטה הכללי.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי: "עודד, כשנתיים אתה מפקד על אוגדה זו, כוח מחץ משמעותי מאוד בכוחו של צה"ל ובכוחו של פיקוד דרום. פיקדת בחדות ובשקט הבאת את האוגדה להישגים מרשימים מאוד, באימונים, במוכנות המבצעית ובחשיבה היצירתית. ידעת לשלב בין כוחו של ידע ארגוני שהוא נחלת העבר, לבין חשיבה רעננה, הצופה פני העתיד. למדתי ונהניתי מאוד מעשייתנו המשותפת. פיקוד הדרום מתמודד עם רצועת עזה שנים רבות, מורכבות המצב היום מצריכה פיתוח יכולות חדשות ותכניות חדשות, המאפשרות להביא הישגים משמעותיים. עם אתגר זה תמשיך האוגדה להתמודד בהובלתך- שילוב של מודיעין, תמרון ואש בתצורות הנכונות, מהליכים מהירים, חדים וחסינים, במקומות הנכונים וכמובן אימונים התומכים תכניות אלה. סער, יביא את ניסיונו הרב, כמח"ט בעזה בלחימה בעבר וכמי שאימן את כל יחידות הצבא בשנתיים האחרונות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אלוף הרצי הלוי. צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת "הפלדה" היוצא, תת-אלוף עודד בסיוק: "אוגדה 162 זימנה לכולנו אתגרים מורכבים, רב זירתיים, מתעצבים, משתנים אך גם מעוררי מחשבה ויצירתיות. השקענו רבות, חשבנו, ניסנו, למדנו, השתננו ושינינו את פנינו, פרצנו דרוך, ואנחנו מוכנים. מפקדי החטיבות, מנהיגים מלידה, חדשניים, נרתמים ורותמים. הובלתם את החטיבות למחוזות חדשים. אני סמוך עליכם יותר מעל כל דבר אחר. מפקדי הגדודים האמיצים, העומדים בראש יחידותיהם לילות כימים על הגדר בעזה, באיו"ש ובגבול לבנון. סער, אנו מכירים שנים רבות. אני סמוך ובטוח כי חוכמתך ומקצועיותך לצד ניסיונך כמח"ט 401 בצוק איתן יסייעו לך להוביל את אוגדה 162 להצלחות חדשות. אני בטוח בהצלחתך ושמח להעביר, לך באופן אישי, את הפיקוד על האוגדה. זה המקום לשלוח את תנחומינו ואת אהבתינו למשפחות השכולות, לאחל החלמה מהירה לפצועים, ולזכור כי עלינו להשיב את הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה לגבולותינו. אל לנו לשכוח כי בזכותם אנו כאן. אני סמוך ובטוח כי תדעו להוביל ולנצח נוכח פני כל אויב בכל זמן ובכל מקום. יידעו אויבנו ידעו גם אזרחי ישראל את אשר כולכם כאן יודעים. עומדים כאן אנשים שחושבים מתכננים ומתכוננים, לילות כימים לעמוד בכל אתגר ולנצח. כאלה היינו, כאלה אנחנו וכאלה ניהיה. תודה מעומק ליבי".

תא"ל עודד בסיוק. צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת "הפלדה" הנכנס, תת-אלוף סער צור: "עומד אני כאן נרגש, במגרש המסדרים על עוצבת הפלדה, דקות ספורות לאחר קבלת נס היחידה. לפני שבועות ספורים לקחה האוגדה חלק פעיל בלחימה ברצועת עזה, יחד עם יחידותיה ויחידות נוספות. כמו במלחמות ישראל ובמבצעים הקודמים מהקמת האוגדה ועד ימנו, נשאו יחידות האוגדה באחריות ההגנה על המדינה, כך גם במבצעים ובעימותים הבאים ייקחו האוגדה ויחידותה חלק משמעותי ופעיל בהגנת תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי הדרום בפרט. עוצבת הפלדה, אוגדה רב זירתית אשר פועלת בפיקוד הדרום כמו גם בפיקוד הצפון או בכל מקום אחר בו תידרש. תחת פיקודו של בסיוק התייצבה האוגדה במרכז העשייה, מוכנה לכל אתגר מצפון ומדרום, יודעת להגיב מהר, מקצועית, נחושה ובעלת רוח לחימה המאגדת את כל אנשיה, לוחמי המילואים, לוחמי הסדיר ותומכי לחימה בסדיר ומילואים. האתגר שלי, שלנו הוא להמשיך ולהצעיד את האוגדה קדימה, לעמוד במשימה המרכזית של הגנת תושבי מדינת ישראל ולהמשיך להעמיק, לשפר, לאמן, לתרגל, לבנות את הכוח ולהיות מוכנים ליום פקודה".

תא"ל סער צור. צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button