בריאותמבזקים

הוגשה בקשה לביצוע בירור מעמיק נגד צוות קופ"ח 'מכבי'

היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות פנתה למנכ"ל "מכבי שירותי בריאות", רן סער, בבקשה לבצע בירור מעמיק ומקיף באשר להתנהלות צוותי קופ"ח 'מכבי' כלפי מקבלי שירות בכלל וכלפי מטופלים בפרט, זאת על רקע מספר תלונות שהתקבלו ביחידה אשר כללו טענות על התנהלות מפלה וגזענית, לכאורה, כלפי מקבלי שירות ועובדים בקופת החולים ברחבי הארץ, המשתייכים למגזרים שונים בישראל.

במסגרת תלונתה שהתקבלה לפני מספר שבועות סיפרה פונה, כי בעת ששהתה בסניף קופת חולים מכבי בתל אביב לשם ביצוע התלמדות לביצוע תפקידה כמזכירה בסניף ובעת שהיא עוטה חיג'אב על ראשה בשל אמונתה הדתית, אחת הרופאות במקום פנתה אליה ושאלה אותה האם בכוונתה להגיע לעבודה עם כיסוי הראש. כשזו ענתה שכן, אמרה לה הרופאה כי הדבר אינו מקובל והיא אינה יכולה לעשות זאת.

תלונה אחרת התקבלה לאחרונה באמצעות המרכז לנפגעי גזענות, ממנה עלה כי אישה שהגיעה יחד עם ביתה למכון דימות בדימונה השייך לקופת חולים 'מכבי' לבדיקה, גילתה עם סיום הבדיקה כי הרופאה שחתמה על המסמך התייחסה לביתה כ'ילדה מכושים עבריים'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תלונה נוספת התקבלה מאזרחית שהתלוננה על התבטאויות פוגעניות וגזעניות כלפי הקהילה הרוסית של צוות קופ"ח מכבי בחיפה. לדבריה, במהלך שהותה במקום נחשפה לחילופי דברים של חלק מאנשי הצוות כגון "הייתי צריכה מיד להגיד להן שאין רוסית כאן במרפאה, אבל אני נחמדה מדי אז סבלתי מהן", "היית צריכה ישר להגיד להן ללכת, לא באים לכאן עם רוסית… ושאין פה מקום לרוסית במרפאה שלנו, שילכו לרופא רוסי".

במכתב ששלחה עו"ד אסתר ביסוור-רז מהיחידה הממשלתית לתיאום המאבק לגזענות למנכ"ל קופת החולים 'מכבי', היא מציינת כי ביחידה התקבלו פניות נוספות בנוגע להתבטאויות גזעניות, כביכול, של אנשי צוות בקופ"ח 'מכבי', המעלות חשש לבעיה רוחבית בהתנהלות קרב עובדי קופת החולים כלפי אוכלוסיות ממגזרים שונים, וביקשה ממנו לבצע בירור מקיף ומעמיק באשר להתנהלות אנשי הצוות המתוארת. "הפונות טוענות שנפגעו והושפלו כתוצאה מהתנהגויות שיש בהן משום התנהלות גזענית בשל השתייכותן המגזרית או מוצאן", כותבת עו"ד ביסוור, "ויש חשש כבד כי אף פגעו בזכויותיהן של הפונות בניגוד למספר הוראות חוק, המבקשות למנוע התנהלות גזענית בקרב מקומות עבודה, מקומות ציבוריים וכלפי מקבלי שירותים".

צילום: חדשות MivzakLive
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח