חדשות חוץמבזקים

"התגייס לחיזבאללה ואסף מודיעין אחר יעדים ישראליים ואמריקנים"

בית המשפט הפדרלי במנהטן שבארצות הברית הרשיע אתמול (חמישי) את עלי קוראני, אמריקני-לבנוני בן 34 בשמונה אישומים בגין השתייכות לארגון הטרור חיזבאללה ולתכנון פיגועים. בין היתר הוא גם נדרש לסייע בהשגת אמצעי לחימה ובאיסוף מודיעין אחר יעדים פוטנציאליים בארצות הברית. בגין כל האישומים נגדו הוא עומד בפני מאסר עולם.

הפרקליטות הפדרלית במנהטן ציינה בפסק הדין כי עלי קוראני, התגייס בקיץ 2006 לשורות ארגון הטרור השיעי לאחר שבית משפחתו נהרס במלחמת לבנון השנייה. הוא היגר לארצות הברית באופן חוקי 3 שנים קודם לכן (2003), שם השלים את לימודי התואר הראשון בהנדסה ביו-רפואית בשנת 2009 ובשנת 2013 השלים את התואר השני במנהל עסקים.

עלי קוראני אסף מידע לטובת הארגון השיעי אחר יעדים בארצות הברית ואף נדרש לעקוב אחר הקונסוליה הישראלית. בין היתר התבקש לעקוב אחר גורמים צבאיים ישראלים בניו יורק ומקורבים להם, בכדי לגייס אותם לארגון או במטרה לפגוע בהם. משטרת ניו יורק, לאחר שאספה נגדו ראיות, שמה עליו את ידה ביוני 2017 ומאז מתנהל משפטו. כנגד קוראני כאמור עומד עונש מאסר עולם ובית המשפט צפוי לגזור את עונשו בעוד מספר חודשים, ב-27 בספטמבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"היום הורשע קוראני בגין הפשעים שלו בבית המשפט סמוך לאחר האתרים שהיה יעד למתקפה" אמר התובע האמריקני ג'פרי ברמן בהתייחסו לבניין ג'ייקוב יביטס (Jacob K. Javits Federal Building) במנהטן.

מהחקירה עולה, כי קוראני אסף מידע ביטחוני ותפעולי על מספר שדות תעופה בארצות הברית, כולל נמל התעופה ג'ון פ. קנדי ​​בניו יורק, וביצע מעקב על מבנים השייכים לכוחות הביטחון במנהטן ובברוקלין.

קוראני, שהגיע כאמור לארה"ב ב -2003, לאחר שעבר אימונים במחנות חיזבאללה בלבנון, קיבל פקודות באופן ישיר מגורמים בגיבוי איראני.

בארצות הברית, חיזבאללה סווג כ"ארגון טרור", ומאז הקמתו בשנות השמונים הוא מייחס לו מספר התקפות שביצע בעיקר בצרפת, בלבנון ובבולגריה.

איש נוסף, סאמר א-דבק, שנחשד אף הוא בהשתייכותו לחיזבאללה, נעצר ב -8 ביוני 2017 במישיגן באותו יום בו נעצר קוראני, אך לא נקבע מועד למשפטו.

עלי קוראני, ריגל לטובת חיזבאללה (צילום: רשתות חברתיות)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח