חדשות הארץמבזקים

הגן הפך ברגע לחדר לידה: "שמעתי את הבכי של התינוקת ונרגעתי"

רוני נויברגר עוד לא הגיעה למכוניתה, כדי לנסוע לבית חולים, כשהרגישה שלידתה החלה ומתקדמת במהירות • רוני ואחותה שליוותה אותה התקשרו מיד למוקד 101 של מד"א, ונכנסו לגן ילדים סמוך. שם, בהדרכה ובסיוע של חובש בכיר במד"א ניצן גולובינסקי, נולדה תינוקת.

הבוקר (חמישי), כמה דקות אחרי השעה שמונה, עשתה רוני נויברגר (26) מלוד, שנמצאת בהריון מתקדם, את דרכה לרכבה יחד עם אחותה הודיה, על מנת שזו תסיע אותה לבית חולים, לקראת הלידה הצפויה, כשבעלה נמצא בדרכו מהעבודה.

עוד לפני שהגיעו לרכב, הרגישה רוני כי רגע הלידה מתקרב, והשתיים התקשרו מיד למוקד 101 של מד"א, לקבלת הדרכה וסיוע. התורן במוקד, חובש בכיר במד"א ניצן גולובינסקי, רק בן 19, זיהה מיד שרוני נמצאת בעיצומה של לידה מתקדמת, וביקש ממנה לאתר מקום בו תוכל לשכב בנוח ולבצע את הוראותיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רוני ואחותה נכנסו לגן ילדים סמוך, והגננות פינו מיד את הילדים לגן השכן. רוני נשכבה על מזרן, והגן הפך ברגע לחדר לידה מאולתר. תוך זמן קצר, כשניצן החובש במוקד מדריך את היולדת ואת אחותה המסייעת לה, נולדה לרוני בת.

שניות לאחר מכן, הגיעו למקום הפראמדיקית מלכי קונן והחובש שאדי אלשמאלי בניידת טיפול נמרץ של מד"א. השניים השלימו את תהליך הלידה, ובדקו את האם והתינוקת, שהיו במצב מצוין. אז, פינו אותן למיון היולדות בבית חולים.

חובש בכיר במד"א ניצן גולובינסקי: "למוקד נכנסה שיחה מאישה עם צירי לידה שנמצאת ברחוב, והבנתי מיד שמדובר בלידה שנמצאת בשלבים מתקדמים. הנחיתי את אחותה שליוותה אותה למצוא מקום בו תוכל היולדת לשכב, כדי שנוכל ליילד אותה בסיוע טלפוני, עד להגעת צוות מד"א למקום. השתיים נכנסו לגן ילדים שהיה ממש לידן. אמרו לי שהתינוקת מתחילה לצאת, והדרכתי את אחותה שליוותה אותה מה לעשות. ברגע ששמעתי את הבכי של התינוקת ברקע השיחה, נרגעתי. ברור לכולם שהמקום הנכון ללדת בו הוא חדר לידה בבית חולים, אבל במקרה הזה, התינוקת דילגה על כמה שנים, וכבר הלכה לגן הילדים".

עינת מירון, הגננת בגן רימון בו התבצעה הלידה: "שמעתי שיש מישהי מחוץ לגן שצריכה עזרה. יצאתי לראות מה קורה, וראיתי אישה בהריון בצירים מתקדמים. אמרתי לאחותה שהייתה בטלפון עם מוקד מד"א שתיכנס לגן. לקחתי את המזרן והכרית של הבובה, והשכבתי אותה שם. החובש במוקד של מד"א ליווה את כל התהליך וסייע מאוד. ממש בסיום הלידה הגיעו אנשי מגן דוד אדום. ראיתי כמה לידות בחיי, אבל זה היה אחרת לגמרי, כל כך מרגש״.

צילום: דוברות מד"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח