כלכלהמבזקים

נחתם הסכם קיבוצי חדש: עובדי מגדל יקבלו תוספות שכר ומענקים

ההסתדרות, מגדל חברה לביטוח וועד עובדי החברה, חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי חדש. מדובר בהסכם שני בחברה, לאחר שהראשון נחתם ב-2015. הוא חל על כ-4,000 עובדים, תוקפו עד סוף שנת 2021 והוא כולל, בין היתר, תוספות שכר, מענקים ושיפור בסעיפי הרווחה.

במשא ומתן על ההסכם היו שותפים מטעם נציגות העובדים: יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, ראש חטיבת עובדי הביטוח ובתי השקעות מירי גרגיר, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, אומרי זינגר מאגף הכלכלה, יו"ר ועד העובדים מודי גת, סגן יו"ר הוועד מוטי רוזנבוים ועורך הדין מטעם הוועד כפיר זאב. מטעם מגדל הובילו את המו"מ דורון ספיר מנכ"ל מגדל, סיגל קליינשטרן סמנכ"לית משאבי אנוש, אלה בביץ' סגנית מנהלת תחום משאבי אנוש, יוסי בן ברוך מנהל החטיבה הפיננסית ומירב אמיר, מנהלת תקציב בקרה, שכר והטבות.

ההסכם כולל, בין היתר, העלאת שכר המינימום בחברה לפי ותק ומעבר למודל תוספות שכר דיפרנציאליות בגובה ממוצע של מעל 9% לכל תקופת ההסכם, אשר ישולמו לעובדים בארבע פעימות החל מאפריל 2019 ועד סוף שנת 2021. כמו כן, יזכו העובדים למענק חתימה בשיעור של 25% מגובה המשכורת, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות למקסימום, ביטוח שיניים, נופש חברה קבוע והגדלת מימון ארוחות הצהריים. בנוסף, החברה וועד העובדים יפרסמו תוך שלושה חודשים תכנית מיטיבה לפרישה מרצון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ע"פ ההסכם, יום העבודה יקוצר מ-8.5 שעות ל-8 שעות, לעובדים שיבחרו בכך, והיקף משרתם ישתנה בהתאם.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסכם שומר על ההישגים המשמעותיים שהצלחנו לעגן בהסכם הראשון, ממשיך לבסס את מערכת יחסי העבודה הקיבוציים במגדל וכולל הטבות ושיפורים חדשים. אני מברך את הצדדים המעורבים על כך שבחרו לנהל את המו"מ באופן אחראי ומכבד, ועזרו להביא לקו הגמר הסכם שמצליח לאזן בין חיזוק מעמד העובדים לבין הצורך המשותף, של העובדים וההנהלה, להבטיח את איתנות החברה גם בעתיד".

מנכ"ל מגדל דורון ספיר, אמר: "ההסכם נולד מתוך שיתוף פעולה מוצלח בין ההנהלה לבין ועד העובדים, בגיבוי דירקטוריון החברה ובליוויו, ועל כך תודתי הרבה ליו"ר הוועד מודי גת ונציגיו, לשותפינו בהסתדרות בראשות ארנון בר דוד ובמיוחד לסמנכ"לית משאבי אנוש במגדל, סיגל קליינשטרן וצוותה, על התנהלותם ההגונה והמקצועית של הדיונים, תוך הקפדה על שיח מכובד וענייני. העבודה המשותפת הביאה לכך שההסכם החדש שומר על יציבות ארוכת טווח, יחד עם שמירה ודאגה למשאב האנושי היקר המרכיב את החברה, תוך הנחת תשתית שתאפשר לחברה להתמודד ביעילות ובגמישות רבה יותר מול אתגרי העתיד".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, אמר: "ההישגים שאליהם הגענו עם חתימת הסכם זה, השני בחברת מגדל, הם תוצאה של שיתוף פעולה פורה ומכבד בין ההסתדרות, נציגות העובדים והנהלת החברה – ועל כך אני מבקש להודות לכל הצדדים. מדובר בהסכם מפורט ורחב, אשר מתייחס להיבטים שונים ומגוונים הקשורים לרווחתם ולקידומם של העובדים, לטובת הצלחת החברה".

ראש חטיבת עובדי הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות, מירי גרגיר, אמרה: "אני מברכת את הצדדים על ההסכם שנחתם זה עתה. ההסכם משפר את תנאי עבודתם ושכרם של העובדים תוך דאגה לעובדים בשכבות החלשות ותוך דאגה לביטחונם התעסוקתי של כלל עובדי החברה. פעילות חטיבת עובדי הביטוח שהוקמה בהסתדרות המעו"ף לפני מספר שנים, ממשיכה לצבור תאוצה. אנו נמצאים בשלב של חתימות על הסכמים שניים וממשיכים לעגן את יחסי העבודה הקיבוציים בענף הביטוח, מהלך שימשיך למצב את הביטחון התעסוקתי בתחום ויניע את העובדים להביא להצלחת מקומות עבודתם. אני רוצה להודות לצוות המו"מ ובמיוחד ליו"ר ועד העובדים מודי גת ולסגנו מוטי רוזנבוים, על הדרך בה הם הובילו את המו"מ ועל ההישגים הרבים לטובת העובדים".

יו"ר ועד עובדי מגדל, מודי גת, אמר: "אני נרגש ושמח להגיע שוב למעמד הזה של חתימה על הסכם קיבוצי נוסף במגדל, שישפיע על למעלה מ-4,000 משפחות בישראל. הישגיו הרבים הם מענה מלא וישיר לצרכי העובדים בחברה, כפי שעלו בסקר שביצענו טרום המו"מ. הרגשת הסיפוק כפולה ומכופלת על שהצלחנו להגיע לכך תוך שמירה על מערכת היחסים הטובה השוררת בין ועד העובדים והנהלת החברה ואשר תרמה רבות במהלך השנים האחרונות לשיפור משמעותי בתנאי העובדים ולקידומה של החברה. אני רוצה להודות לעובדים אשר עמדו לצדנו במהלך המו"מ, וכן להסתדרות ולהנהלה. תודתי נתונה באופן אישי למנכ"ל החברה מר דורון ספיר, שסייע רבות, ואני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".

צילום: דוברות ההסתדרות
Back to top button