כלכלהמבזקים

הסכם קיבוצי חדש לעובדי אחזקת המטוסים ועובדי הקרקע בארקיע

ההסתדרות, ועד עובדי ארקיע והנהלת חברת התעופה חתמו על הסכם עקרונות לשיפור תנאי ההעסקה של עובדי אחזקת המטוסים והקרקע, לרבות תוספת שכר בגובה של 6% ותוספות שונות נוספות • במקביל נחתם בין הצדדים הסכם לפיו עובדים ומנהלים שהעסקתם בחברה תסתיים נוכח צעדי התייעלות, ייהנו מפיצויים מוגדלים בסכומים שונים של עד 200%

ההסתדרות, הנהלת ארקיע וראשי ועדי העובדים בחברה הגיעו לשורת הסכמות הנוגעות להתייעלות החברה וכן לתנאי ההעסקה של כל עובדי אחזקת המטוסים ועובדי הקרקע בארקיע.

ראשית, נחתמו בין הצדדים הסכמי עקרונות לסקטור עובדי הקרקע וסקטור עובדי אחזקת מטוסים, אשר ייחתמו בתוך 40 ימים כהסכם קיבוצי לתקופה של שלוש שנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין ההסכמות שהושגו עבור העובדים מסקטורים אלה: תוספת שכר של 6%, עדכון שכר היסוד על פי טבלת קבוצות מסודרת הקובעת גם שיפור בשכר בהתאם למעברי תפקידים, עדכון תקרת חישוב אחזקת רכב, תוספת קו לבקרים ופקחי רחבה בשדה התעופה רמון, גמול גרירת מטוס, גמול הדרכת קציני מבצעים, תוספת ותק חודשית מיוחדת, קבלת תלושי מזון בשבתות וחגים וכן הסדרת פעילות ועד העובדים.

בנוסף, נוכח הצורך של ארקיע לנקוט בצעדי התייעלות וחיסכון בתנאי השוק המשתנים, הצדדים ניהלו משא ומתן שבסופו הגיעו להסכמות בדבר הצורך בסיום העסקת עובדים ומנהלים בחברה. הוסכם כי העובדים שיסיימו את העסקתם בחברה ייהנו מפיצויים מוגדלים בסכומים שונים עד לגובה של 200%. בנוסף סוכם על סיום העסקת חברה חיצונית המבצעת פעילות הזמנות, כך שפעילותה תבוצע על ידי עובדי חברת "ארקיע קליק".

המו"מ לחתימת ההסכם לווה מצד נציגות העובדים על ידי יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, ממונה חטיבה אווירית ארצית באיגוד עו"ד קרנית שפר-לידור, עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה, יו"ר מועצת עובדי ארקיע עליזה בלאיש ויו"ר ועד עובדי אחזקת המטוסים צביקה ששון. מטעם הנהלת ארקיע השתתפו במו"מ מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ, מנהל כוח האדם בחברה מיקי אוזן, מנהלת כוח אדם עינב בן דוד ועו"ד אורלי אבירם.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מסר: "מדובר בהסכם קיבוצי מאוזן ומצוין שנחתם תוך גילוי אחריות מהמעלה הראשונה של ועד העובדים והנהלת החברה. כשמדובר בשותפות שכזו – השמיים הם הגבול".

מנכ״ל קבוצת ארקיע, ניר דגן, אמר: "עובדי ארקיע שוב הראו את עוצמתה של שותפותם בחברה. יחד עם ההסתדרות הגענו להסכם מכובד ומאזן בין גמול ראוי ותלוי התקדמות מקצועית לבין שאיפה להתייעלות קבועה ומתמשכת".

יו"ר מועצת עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, ציינה: "אני מברכת על כך שהצלחנו להגיע להסכם פורץ דרך המסדיר לראשונה בארקיע את נושא קבוצות התפקידים בחברה, ומבטיח שכל עובד ועובד שיקודם בתפקידו יתוגמל בהתאם. אני מודה לבעלים אבי נקש להנהלה ארקיע, להסתדרות ולחברי הוועד על שיתוף הפעולה והליך הידברות ענייני אשר הוליד הסכם טוב וראוי ממנו כל הצדדים יוצאים מרוצים וגאים. בנוסף אני מבקשת להודות לפרופ' ירון זליכה, יו״ר דירקטוריון תו״ת (תעופה ותיירות) של עובדי ארקיע, שהוא שותף אמת, על תרומתו הרבה לחתימה על ההסכם החשוב הזה״.

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
Back to top button