מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "אני בא היום להיאבק נגד האיום החדש שנשקף לנו"

יו"ר מפלגת כחול לבן ח"כ בני גנץ נשא היום (שני) את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת. במהלך הנאום תקף ח"כ גנץ את ראש הממשלה נתניהו ואת יוזמות החקיקה הצפויות בכנסת: "אחרי שנלחמתי נגד אויבים שביקשו למחות אותנו מעל פני האדמה אני בא היום להיאבק נגד האיום החדש שנשקף לנו: איום על תפקודה של המערכת הדמוקרטית ומוסדותיה המשפטיים והחוקתיים של המדינה והשסע הפנימי בחברה הישראלית."

גנץ הוסיף כי "כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת. כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה לצערי כי הוא, נתניהו, מציב עצמו לפני הכל. כשרוה"מ ממנה את איש אמונו כיועמ"ש ואחר כך תוקף אותו כאשר הוא מבצע את חובתו, זה מעיד כי הממנה מצפה לנתין צייתן ולא למשפטן מקצוען: זה מעיד שהאינטרס האישי גובר על השיקול הממלכתי."

בני גנץ. צילום: רפי קוץ, דוברות הכנסת

גנץ ציין כי "מדינת ישראל ראויה למנהיגות צנועה ולא מתנשאת, שלא נחשדת בשוחד, שפנויה כל כולה לצרכי המדינה, שמשרתת את כל אזרחיה ולא את צרכיה האישיים. מגיע לה יותר מראש ממשלה בחצי משרה והנהגה שמבקשת להיות מעל החוק. אני אומר כאן בקול ברור: אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק. אחרת, מדינת ישראל תימצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, ח"כ גנץ הרחיב על המטרות והיעדים של מפלגתו ואמר: "לא נוותר על המאמץ להביא שלום עלינו ולהגדיל את השלום ביננו. העוצמה שלנו, החוסן שלנו כעם, מחייבים את שניהם גם יחד – ביטחון מבחוץ ומופת מבית. לא נוותר על התקווה ליותר מאשר לחיות על חרבנו ועל עשייה שלא תשאירה רק בגדר החלום: נדרוש שיקודם מהלך מדיני שיהווה פתרון ארוך טווח ולא רק צעד ראשון לסבב הבא. לא נעמוד מנגד בזמן שההרתעה הישראלית נשחקת, שאויבינו מאיימים עלינו בריש גלי, שביטחונם של תושבי הדרום והעוטף נדחק לתחתית סדר היום. "

"נשים את אזרחי ישראל לפני הכל" אמר גנץ והוסיף, "נפעל כדי שהחינוך יהיה שוויוני וראוי, שהרפואה תהיה מתקדמת וחזקה, שיוקר המחיה ירד, שדיור יהיה בר השגה. נקדם שוויון אמיתי ונאבק בכל ניסיון לאפליה או הדרה. לצד זאת נתאמץ בכל עת לקרב לבבות, לאחות שסעים ולהביא לאחדות בין כל מרכיבי החברה, עד אשר נמצא שוב את החדווה ב"שבת אחים גם יחד".

בני גנץ. צילום: רפי קוץ, דוברות הכנסת

2 תגובות

  1. וואלה חימם לי את הלב! כמה כיף לשמוע על אחדות שכל כך חסרה, חזק ואמץ!

  2. סיימנו כבר את מערכת הבחירות……. אתה ושלושת הראשים של מפלגת כחול לבן….אין עתיד.. תל"ם סתם……אינכם מסוגלים להתאחד כולכם יחד….. הסדקים ביניכם כבר נראים לעין….. כיצד תוכלי להיאבק על שלטון נקי כפיים ???? כשאתה עצמך ניסית להונות את משטרת ישראל בהיותך מנכ"ל הממד החמישי…בחמישים =מיליון שקלים…. זה שלא נחקרת …..זה אינו אומר שלא פשעת ????? זה רק מוכיח על אכיפה חוק סלקטיבית והצורך הדחוף..לעשיית בדק בית רצינית במערכת המשפטית המוטה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח