טיוליםמבזקים

מוזיאוני משרד הביטחון פתוחים בחינם לתושבי עוטף עזה

יחידת המורשת והמוזיאונים במשרד הביטחון מזמינה את תושבי עוטף עזה לבקר ב-10 המוזיאונים הפזורים ברחבי הארץ ללא תשלום בשבוע הקרוב, בהצגת תעודת זהות בכניסה.

אתם מוזמנים לחוות את סיפור תולדות כוח המגן העברי בארץ ישראל והקמת צה"ל באמצעות שלל תצוגות וסיפורי גבורה מרתקים. כל מוזיאון מקיים בנפרד פעילות המשלבת תיעוד, הנצחה ומגוון פעילויות חינוכיות. בין המוזיאונים הפתוחים בחינם לתושבי עוטף עזה – מוזיאון אסירי המחתרות בעכו, בית השומר בכפר גלעדי, מוזיאון האצ"ל בתל-אביב, מוזיאון הפלמ"ח ברמת אביב ונוספים.

מוזאונים בצפון:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוזיאון אסירי המחתרות עכו: מוזיאון אסירי המחתרות בעכו ממוקם בתוך מצודה שנבנתה בתקופת השלטון העות'מני. בתקופת שלטון המנדט הבריטי הוסבה המצודה לבית סוהר, שבו נכלאו לוחמי המחתרות ה"הגנה", האצ"ל ולח"י בעת המאבק על ארץ ישראל. המוזיאון מספר את המאורעות ההיסטוריים שהתרחשו במקום, וממחיש את חייהם של אסירי המחתרות ואת פריצת כלא עכו באמצעות חיזיון אור-קולי.
כתובת: ההגנה 10, עכו, 04-9911375

מוזיאון בית השומר: התצוגה במוזיאון מספרת את תולדות ארגון "השומר" ופעילותו למען ההתיישבות בארץ ישראל וההגנה על היישוב היהודי, באמצעות אמצעים אור-קוליים, אמצעי מולטימדיה שונים, קטעי סרטים של התקופה ותמונות של צלמים ידועים.
כתובת: כפר גלעדי, 04-6941565

מוזיאון ההעפלה וחיל הים ע"ש דוד הכהן: המוזיאון מציג את סיפור ההעפלה והמאבק למען עלייה לארץ ישראל בין השנים 1948-1934, שהיווה אחת מאבני הדרך להקמת המדינה, בתצוגה חדשנית ומרתקת. אגף מיוחד מוקדש לתולדות חיל הים, ששורשיו נטועים במפעל ההעפלה. בחצר המוזיאון נמצאות גם ספינת טילים וצוללת שבהן ניתן לבקר.
כתובת : דרך אלנבי 204, חיפה, טלפון: 072-2798030

מוזאונים במרכז

מוזיאון אסירי המחתרות ירושלים: מוזיאון הנצחה לזכרם ופועלם של חברי המחתרות העבריות בתקופת המנדט הבריטי, שנכלאו בבית הסוהר המרכזי בירושלים. המוזיאון שוכן במבנה בית הסוהר הבריטי ההיסטורי במגרש הרוסים.
כתובת – רחוב משעול הגבורה 1, ירושלים, 02-6233166

מוזיאון האצ"ל: המוזיאון מציג את פעילות הארגון במאבק לעצמאות העברית. בתצוגה קטעי עיתונות, כלי נשק, מסמכים, צילומים והמחשות אור קוליות הקשורים בפעילות האצ"ל.
כתובת: המלך ג'ורג' 38, תל אביב, טלפון: 03-5253307 / 03-5284001

מוזיאון האצ"ל בתש"ח: המוזיאון מציג את קורות האצ"ל החל בהחלטת עצרת האומות המאוחדות על חלוקת ארץ ישראל בכ"ט בנובמבר 1947 ועד השתלבות הארגון בצה"ל לאחר קום המדינה, באמצעות תצוגה קולית תמונות, כלי נשק, ומוצגים, המספרים על הקרבות והמאורעות שבהם השתתפו לוחמי האצ"ל בתש"ח.
כתובת- נחום גולדמן 2, תל אביב, טלפון: 03-5177180 / 03-5172044

בית הגדודים: מוזיאון ההתנדבות היהודית לצבא הבריטי בשתי מלחמות העולם.
מוזיאון בית הגדודים ממוקם במבנה מרהיב, הניצב בראש גבעה המשקיפה אל מרחבי עמק חפר והשרון.
במוזיאון שתי תצוגות מרתקות – תצוגת הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה – חלוצי הגיוס ליחידות העבריות במאבק להקמת צבא עברי, ותצוגת מתנדבי היישוב היהודי בארץ ישראל לצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה – הלחימה בנאצים, המפגש עם ניצולי השואה ותרומת המתנדבים להקמת צה"ל.
כתובת – שדרות בן גוריון, אביחיל, טלפון: 09-8629240, 09-8822212

מוזיאון ה"הגנה": מוזיאון ההגנה ממוקם באחד הבתים הראשונים שנבנו ב"עיר העברית הראשונה", בבית משפחת שרת-גולומב. המוזיאון מספר את סיפור התפתחותו של כוח המגן המרכזי של היישוב העברי בתקופת המנדט הבריטי: ימיו הראשונים ותרומתו להגנת היישוב בימי המאורעות, הקמת יישובי "חומה ומגדל", מפעל ההעפלה, מלחמת העצמאות, הקמת המדינה וצה"ל. המוזיאון הינו חלק משביל העצמאות.
כתובת – שדרות רוטשילד 23, תל אביב, טלפון: 03-5600809 / 03-5608624

מוזיאון לח"י: המוזיאון שוכן במבנה בו נתפס מפקדו של הארגון אברהם שטרן – "יאיר", ונרצח על ידי אנשי הבולשת הבריטית. המוזיאון מציג את קורות המחתרת, ובחדר על הגג בו נרצח "יאיר" , מוקרנת תכנית מיוחדת המספרת את סיפור חייו, פועלו, הישגיו והירצחו.
המוזיאון משלב עזרי הדרכה ייחודים ומפגיש קבוצות עם אנשי עדות המספרים על חוויותיהם במחתרת.
כתובת – אברהם שטרן 8, תל אביב יפו, טלפון: 03-6820288 / 03-6837582.

מוזיאון הפלמ"ח : המוזיאון מציג את מורשת הפלמ"ח באמצעות סיפור עלילתי, המדגים את השלבים השונים בתולדות הארגון, באמצעות תפאורות תלת ממדיות המשולבות באפקטים ותוכניות אור-קוליות בטכנולוגיות מתקדמות שתורמות לחוויה.
כתובת – חיים לבנון 10, תל אביב יפו, רמת אביב, טלפון מחלקת הזמנות: 03-5459800

הכניסה בתיאום מראש בלבד.

אילוסטרציה. צילום: משרד הביטחון
Back to top button