כלכלהמבזקים

תם המשבר בחברת ״סלקום״ והוסר איום פיטוריהם של 250 עובדים

לאחר חודשים ארוכים של מו״מ בין הצדדים, כאשר ברקע הכרזה של ההסתדרות על סכסוך עבודה ואיום השבתה בקבוצת "סלקום", חתמו היום בבוקר (ראשון) ועד העובדים בראשות מיה יניב והנהלת החברה בראשות ניר שטרן על הסכם קיבוצי חדש וראשון מסוגו.

יצוין כי הרקע לסכסוך נוצר בעקבות מכתב ששיגר בחודש ינואר מנכ״ל החברה לעובדים בו הצהיר כי בכוונתו לפעול לפיטורים מידיים של מאות מהעובדים וזאת עקב מצבה הפיננסי של הקבוצה. כאמור, בתום מו״מ ארוך ואינטנסיבי נחתם היום ההסכם התקדימי.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס להסכם ואמר כי "מדובר בהישג פורץ דרך ובהוכחה נוספת לחשיבותה של העבודה המאורגנת ושל ההסתדרות להגן על העובדים ולשמור על חוסנה של החברה. ההסכם שנחתם הוא התשובה לכך שישנן דרכים אחרות, לעיתים יצירתיות להשאיר את העובדים המסורים במקום עבודתם ולאפשר להם להיות חלק פעיל בהחלמתה של החברה. אני מברך את מיה יניב ומודה לכל מי שנטלו חלק ביישום ההסכם זה ומאחל הצלחה לכל הצדדים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי טק יקי חלוצי אמר כי "העבודה המאורגנת בסלקום רושמת היום הצלחה כבירה. הצלחנו לייתר את הצורך בפיטורי התייעלות ולהביא את העובדים כשותפים-משקיעים בעתיד החברה"

יו״ר ועד עובדי קבוצת סלקום מיה יניב: ״ באמצעות חשיבה עמוקה ויצירתית מחוץ לקופסה, הפכנו את המשבר שלנו להזדמנות אמיתית, בין היתר ע"י החלפת תוספת השכר לשנת 2019 בחבילה הונית ומניעת פיטוריהם של מאות מעובדי קבוצה. אני מאמינה בלב שלם שגם העובדים צריכים ליהנות מעליית שוויה של סלקום בעתיד וקבלת המניות הופכת אותם הלכה למעשה לחלק מבעלי הקבוצה ושותפים להצלחה. אלפי עובדי סלקום מביעים היום אמון מלא בעתידה"

נחתם הסכם חדש. יו"ר הועד מיה יניב ומנכ"ל החברה ניר שטרן

בין סעיפי ההסכם התקדימי:

• ביטול החלטת הנהלת החברה לבצע פיטורי התייעלות של 250 עובדים.

• תוספת השכר של שנת 2019 תוחלף בחבילה הונית עשירה הכוללת:

50% אופציות על מניות סלקום

50% מניות חסומות

החבילה בשווי כולל של 14 מיליון ₪ – ובשווי של כ- 3.5% משכר הבסיס של הזכאים לתוספת. (ז"א אופן החלוקה מבטא תוספת שכר של כ- 3.5%)

• תוספת השכר לשנת 2020 שעתידה להיות משולמת בפברואר 2020 תתחיל לצבור ריבית בת 3% ללא הגבלה מפברואר 2020 ועד לרגע שתשולם לעובדים בפועל ( כתוספת שכר לכל דבר ועניין). התוספת תשולם ברגע שהחברה תגיע ליעדי הרווחיות שנקבעו עם ועד העובדים.

התוספת תשולם on top (בלי קשר לתוספות אחרות ) ובצירוף הריבית שנצברה עד כה. מבנה החלוקה מבטא תוספת גבוהה יותר ומשקף תשואה של 3% בשנה

• הקמת ועדה צמודת דירקטוריון (רבעונית) מיוחדת בשיתוף ועד העובדים: הוועדה אשר תפעל ליצירת שיתוף פעולה פורה בין ההנהלה לוועד תורכב מיו"ר דירקטוריון סלקום, מנכ"ל הקבוצה ודח"צ אשר ידונו וידווחו לוועד העובדים בתום ישיבות הדירקטוריון הרבעוניות

• שקט תעשייתי ואי בקשה לבצע פיטורי התייעלות למשך 24 חודשים. החל מהיום ובמשך לכל הפחות 24 חודשים לא תבקש החברה התייעלות או שינוי מהותי במבנה כח האדם למעט אם תיקלע לקובננטים פיננסיים

• הקמת המודל התקדימי ופורץ הדרך – הנחת רווחה – מודל לתפעול רווחה איכותית בתנאים של חוסר תקציבי

• שוויון בנטל. קיצוץ בשכר מנכ"ל וסמנכ"לים בגובה 10% – השכר לא יתוקן עד לתשלום תוספות השכר לעובדים בגין שנת 2020.

• קיצוץ שכר דירקטורים – 25% – השכר לא יתוקן עד לתשלום תוספות השכר לעובדים בגין שנת 2020.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אומר כי " מדובר בהישג פורץ דרך ובהוכחה נוספת לחשיבותה של העבודה המאורגנת ושל ההסתדרות להגן על העובדים ולשמור על חוסנה של החברה. ההסכם שנחתם הוא התשובה לכך שישנן דרכים אחרות, לעיתים יצירתיות להשאיר את העובדים המסורים במקום עבודתם ולאפשר להם להיות חלק פעיל בהחלמתה של החברה. אני מברך את מיה יניב ומודה לכל מי שנטלו חלק ביישום ההסכם זה ומאחל הצלחה לכל הצדדים".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי טק יקי חלוצי אמר לאחר החתימה "העבודה המאורגנת בסלקום רושמת היום הצלחה כבירה ועובדי סלקום יכולים להיות גאים בוועד שלהם. ההסכם שנחתם הוא פרי של שותפות וראייה אחראית של עובדים ושל הנהלה. הצלחנו לייתר את הצורך בפיטורי התייעלות ויחד עם זאת, להביא את העובדים כשותפים-משקיעים בעתיד החברה ע״י חלוקת תוכנית המניות שמתשואתיהן יהנו בעתיד".

יו״ר ועד עובדי קבוצת סלקום מיה יניב אומרת כי ״ בתום תקופה ארוכה וקשה, אני גאה ונרגשת להציג את מתווה הפתרון הייחודי שיצרנו. הצלחנו בשיתוף ההסתדרות והעומד בראשה ארנון בר דוד ואיגוד עובדי הסלולר להוביל להסכם חדשני ותקדימי בעולם יחסי העבודה. באמצעות חשיבה עמוקה ויצירתית מחוץ לקופסה, הפכנו את המשבר שלנו להזדמנות אמיתית, בין היתר ע"י החלפת תוספת השכר לשנת 2019 בחבילה הונית ומניעת פיטוריהם של מאות מעובדי קבוצה. אני מאמינה בלב שלם שגם העובדים צריכים ליהנות מעליית שוויה של סלקום בעתיד וקבלת המניות הופכת אותם הלכה למעשה לחלק מבעלי הקבוצה ושותפים להצלחה. אלפי עובדי סלקום מביעים היום אמון מלא בעתידה". עוד אומרת יניב: ״לנגד עיני עמדה מטרה אחת חשובה ומרכזית: כיצד שומרים על אלפי העובדים המקצועיים והמנוסים וכמובן על מקור פרנסתנו – קבוצת סלקום, חזקה, איתנה, מובילה את שוק התקשורת – צופה פני עתיד. אני מודה להנהלת החברה אשר תמכה בסופו של דבר במודל, על מורכבותו העצומה״.

Back to top button