מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל נערך לחודש ביטחוני מתוח, נפרסו סוללות "כיפת ברזל"

החודש הקרוב (מאי) צפוי להיות מתוח במיוחד מבחינה ביטחונית. מספר אירועים משמעותיים מצפים למדינת ישראל ובמקביל גוברות החששות במערכת הביטחון לקראת הסלמה אפשרית בגזרת עזה.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל, יום העצמאות ה-71 למדינה, יום הנכבה, יום העברת שגרירות ארה"ב לירושלים ואירוע האירוויזיון בתל אביב יתקיימו החודש וברצועת עזה יש מי שמתכנן להפר את השקט ולדרדר את האזור להסלמה. אתמול ישראל קיבלה לכך את הסימן הראשון כשבוצע ירי רקטה לעבר ישראל שהתפוצצה בים. בתחילה סברו בצה"ל כי מדובר בטעות אך עד מהרה התברר כי מדובר בירי מכוון.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס ציין כי הירי בוצע מאזור אל עטטרה בצפון רצועת עזה והנפילה היתה מספר ק"מ בתוך הים. לדבריו, הירי בוצע במכוון על ידי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. תא"ל מנליס הדגיש בתדרוך שערך לכתבים כי בשבועות האחרונים הג'יהאד האסלאמי מנסה להוציא אל הפועל פיגועים על מנת לגרור את הרצועה להתדרדרות ביטחונית ולמנוע את ההסדרה שמובילה חמאס מול ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הג'יהאד האסלאמי

הוא הוסיף כי הג'יהאד האסלאמי מנסה לפעול בחשאי ככל האפשר על מנת שחמאס לא יידע. בשטח מי שמוביל את הפעילות הוא בכיר בג'יהאד האסלאמי, מפקד גזרת צפון הרצועה, בהאא אבו אל עטה בהנחייתו של זיאד נחלה מפקד בג'יאהד האיסלמי שיושב בסוריה.

דובר צה"ל מנליס אמר כי למעשה אדם אחד בתוך הרצועה ואדם אחד מחוץ לרצועה מנסים להרוס הכל. הג'יהאד האסלאמי לא סר למרות חמאס ולפקודותיו אך הוא יודע כי חמאס הוא הריבון ועליו מוטלת האחריות וכך גם ישראל מתייחסת לחמאס בעזה.

בתגובה להודעת דובר צה"ל כי הג'יהאד האסלאמי הוא שביצע את הירי, חדר חביב בכיר בגי'האד האסלאמי אמר כי "מדובר בהשמצות ובשקרים, הדבר נועד לפגוע בהנהגת הארגון. ישראל היא שתישא באחריות למה שיקרה כתוצאה מהאיומים וההסתה נגדנו. אין הבנות בין ההתנגדות לישראל, שמנסה להתחמק מהן."

בעקבות הירי המכוון אמש שבוצע, ישראל צמצמה הבוקר את מרחב הדייג ברצועת עזה לשישה מייליים ימיים עד להודעה חדשה.

במקביל כחלק מהיערכות צה"ל מפני הסלמה ביטחונית נפרסו במספר מקומות ברחבי הארץ סוללות "כיפת ברזל".

ארכיון. כיפת ברזל. צילום: דובר צה"ל
Back to top button