מבזקיםמומלצים

איך להתמודד עם הכלבים המבוהלים מרעש הזיקוקים ביום העצמאות

ביום העצמאות חוגגים ולא שוכחים את הכלבים! בזמן שכולנו יוצאים לבלות בחגיגות העצמאות המלוות במפגני זיקוקים מרהיבים ומרעישים, נותרים הכלבים מאחור, כאשר רעש הזיקוקים גורם להם לבהלה רבה ועלול אף לסכן אותם. חלקם אף בורחים מבתיהם, ובעליהם נאלצים לבלות את ימי החג בחיפושים קדחתניים אחריהם.

הווטרינר העירוני בעיריית חיפה, ד"ר יאיר וייס אומר כי "מדי שנה אוספים צוותי השירות הווטרינרי עשרות כלבים מבוהלים, אשר בורחים בעקבות מפגני הזיקוקים והמולת החגיגות ביום העצמאות. לא כולם מוצאים דרכם חזרה הביתה. הכלבים החרדים מגיבים באופן אינסטינקטיבי לשמיעת הזיקוקים, בורחים מבעליהם ומתחילים לרוץ, כשהם חשופים לסכנות דריסה, ולאחר זמן מה, כאשר הם נרגעים, הם לא יודעים היכן הם נמצאים".

אז… מה עושים?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

1. בדקו באיזו שעה צפוי מפגן הזיקוקים.

2. במידה ואתם מוצאים עצמכם עם הכלב בסביבת זיקוקים או רעשים קיצוניים – שבו לידו, הרגיעו אותו בליטופים ובדיבור רך ופנקו אותו במשהו טעים לאכול – זאת במטרה לקשר את החוויה הלא נעימה שכלבכם עובר, עם דברים חיוביים.

3. במידה וכלבכם בכל זאת ברח, צרו קשר עם הכלבייה העירונית, למקרה שכלבכם יימצא ויועבר אליה – פעולה שתחסוך מכם כמה שעות של חיפושים. טל' הכלבייה – 048621968. שעות הפעילות – בימים א'-ה': בין השעות 08:00-15:00 ובימי שישי: 08:00-11:30.

4. על מנת לחסוך את הצער והתסכול מהכלב האובד ומהבעלים המחפש אחריו, הפתרון פשוט – לא מוציאים את הכלב מהבית. אם הכלב נמצא בחצר – דאגו ששער החצר סגור ושהכלב קשור היטב ושאין לו אפשרות בריחה.

5. נסו לתזמן את הטיולים עם כלבכם לפני תחילת החגיגות ואחריהן. כלבים שנמצאים בחצר יש להכניס הביתה כדי שיהיו חשופים לפחות רעש.

6. כאשר אתם יוצאים לאירוע שיהיה בו מפגן זיקוקים, השאירו את הכלב סגור בבית.

7. בבית, סגרו היטב פתחי יציאה אפשריים, כגון דלתות וחלונות, זאת על מנת למנוע הימלטות הכלב וגם לבודד את הסביבה וליצור ככל הניתן הגנה מהרעש. רצוי אף לסגור את הכלב בחדר אחד בבית על מנת להקנות לו ביטחון מרבי.

8. השאירו את הטלוויזיה או הרדיו פתוחים כדי שיגברו על רעש הזיקוקים.

9. ודאו כי כלבכם נושא שבב אלקטרוני וכי פרטיכם מעודכנים במרכז השבבים הארצי.

10. במקרים קיצוניים ולפי המלצת וטרינר מטפל, ייתכן ויהיה צורך בשימוש בכדורי הרגעה.

11. לאלו המוצאים כלב משוטט עם קולר – אנא דווחו על כך לשירות הווטרינרי באמצעות המוקד העירוני 106 או ישירות לכלבייה העירונית. טל' הכלבייה – 048621968. שעות הפעילות – בימים א'-ה': בין השעות 08:00-15:00 ובימי שישי: 08:00-11:30.

צילום: דוברות עיריית חיפה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח