צרכנות

מה משמעותו של ייעוץ עסקי מקצועי לעסק?

בעלי עסקים רבים בישראל נאבקים מדי חודש על המשך קיומו של העסק שלהם. הדבר נכון כמובן לעסקים קטנים ומתחילים רבים, ובמובן מסוים מדובר בשלב טבעי בחודשי הפעילות הראשונים של העסק. אך הדבר נכון גם עבור בעלי עסקים וותיקים יותר, אשר למרות ששרדו עד כה ופועלים כבר כמה שנים טובות, עדיין לא יצאו מאזור הסכנה של אי רווחיות והיעדר צמיחה מספקת המבטיחה את המשך שרידותו של העסק. הן עבור בעלי עסקים מתחילים והן עבור מנהלים וותיקים ומנוסים יותר, קיימת המלצה גורפת להיעזר שירותי ייעוץ עסקי מקצועי, אם לא באופן שוטף אז לפחות באופן נקודתי על מנת לבחון את מצב העסק וליצור תכנית פעולה עתידית מושכלת. מה וכיצד יכול לתרום ייעוץ עסקי מקצועי מוצלח לפעילותו ואופן ניהולו של העסק?

קבלת תמונת על פיננסית של העסק וגזירת מסקנות – ייעוץ עסקי מקצועי

ניתן כמובן לתאר ולנסח בדרכים רבות ושונות את תפקידו ואופן עבודתו של יועץ עסקי מקצועי. אחת מאותן דרכים היא להגדיר את תפקידו באופן כללי ביותר כ – קבלת תמונת על פיננסית של מצב העסק, ובניית תכנית פעולה בהתאם לתמונה זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמעט כל עסק, בכל סדר גודל ובכל תחום, הופך במהרה להיות מנגנון סבוך ומסועף, הכולל אינספור היבטים ופרמטרים שונים. כמובן שככל שהעסק גדל וצומח כך גם אלמנטים שונים בו הופכים מורכבים יותר ויותר, והמנהל או בעל העסק הממוצע אינו יכול או צריך לצפות מעצמו להיות מסוגל להבין כל מה שקורה בעסק עד לרמת הפרטים הקטנים ביותר. זה פשוט בלתי אפשרי, וגם לא הכרחי או רצוי מבחינות רבות. לכן, יועץ עסקי מקצועי המגיע אל העסק מבחוץ ומתמחה בכך מסייע לבעל העסק ולמנהליו לקבל תמונת על פיננסית של העסק – החל מתזרים מזומנים מסודר ומפורט לכמה חודשים טובים קדימה ועד לבניית תקציב שנתי, מהגדרת טקטיקות ואסטרטגיות פעולה עסקיות ועד לחזון הכולל וארוך הטווח של העסק.

תמונת על זו, כאשר מצטיירת על ידי איש מקצוע אשר יודע בדיוק לאילו פרטים חשוב יותר או פחות לשים לב ומהי הדרך הטובה לקשר בין הרצוי (מצב העסק בפועל) לבין המצוי (היכן היינו רוצים שהעסק יהיה או לאן אנו מעוניינים שהוא יגיע בעתיד), מאפשרת לגזור מסקנות פרטניות וכלליות כאחד, ולנסח תכניות פעולה שונות בהתאם.

להסתדר עם היועץ גם בפן האישי – מציאת יועץ עסקי מומלץ

כפי שצוין לעיל, אחוז ניכר מהעסקים הקטנים והבינוניים עובדים כיום עם יועצים עסקיים, חלקם על בסיס קבוע ושוטף וחלקם באופן נקודתי וזמני. הסיבה לכך ברורה – קבלת סיוע מקצועי בניהול העסק, ניתוח מצבו, בניית תכניות פעולה וכד' היא פעולה מתבקשת ורצויה מנקודת מבטו של כל מנהל ושל כל בית עסק. ניהול העסק הוא כאמור מלאכה מורכבת ומאתגרת כל כך, עד כי כל אחד יכול להרוויח מסיוע מקצועי בהקשר זה.

כאשר מחפשים אחר יועץ עסקי מומלץ אשר לסיוע בניהול ובניית העסק, חשוב לחפש יועץ מנוסה ו"עם תעודות" כמובן, אשר כבר סייע ללא מעט עסקים ומנהלים ויכול להתגאות בהמלצות על כך, אך חשוב לא פחות לוודא כי אותו יועץ עסקי מומלץ הוא גם אדם עימו אתם מסתדרים בצורה סבירה לכל הפחות. קבלת ייעוץ עסקי מקצועי, בדומה לסוגים רבים אחרים של ייעוץ, כרוכה בעבודה משותפת עם אותו יועץ ודורשת מאיתנו לשים בו את מבטחנו. לכן, חשוב לשים דגש גם על תקשורת אישית טובה עם אותו יועץ, ולוודא כי מדובר באדם מקצועי ואמין עליו אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך.

Back to top button