חדשות הארץמבזקים

חשש שלא ימצא פתרון לקשישים סיעודיים לקראת ליל הסדר

א.ב.א – אגוד בתי האבות והדיור המוגן בישראל – החליט השנה שלא לקלוט קשישים סיעודיים חדשים לארוחות ליל הסדר ולתקופת חול המועד בא.ב.א מספרים כי כמדי שנה, גם השנה הגיעו מאות פניות ממשפחות של קשישים סיעודיים לבתי האבות ברחבי ישראל המבקשות למצוא פתרון לתקופת חול המועד פסח ליקיריהם, בעודם נופשים בחו"ל.

ההחלטה להשיב לבקשות המשפחות בשלילה התקבלה בלב כבד, נוכח מחסור חמור ומחריף בכוח האדם המקצועי. "נכון להיום, בימות השגרה, חסרים לנו 6,000 עובדים לטיפול בדיירים הקיימים", אומר רוני עוזרי, יו"ר א.ב.א. "לצערנו המדינה לא נענית לבקשתנו לגיוס עובדים זרים, ובשוק העבודה המקומי הישראלים לא רוצים לעבוד בסיעוד".

נזכיר כי גם בג"ץ התבקש להכריע בעתירה שהגיש א.ב.א לתיקון החוק האוסר עליהם העסקת עובדים זרים, בשונה מההיתר להעסיק עובדים זרים סיעודיים לקשיש סיעודי בבית ובכלל העסקת עובדים זרים בענפים כמו בנין, חקלאות, תיירות, הייטק ומסעדנותו. עוזרי: "כל יום שעובר ללא פתרון למצוקת כוח האדם בענף הסיעוד הוא יום נוסף בו עשרות אלפי קשישים סיעודיים מקבלים טיפול פחות טוב, ועוד יום נוסף בו מנהלי בתי האבות נאלצים לעבור על חוקי העבודה ולהעסיק עובדים במשמרות כפולות או לחלופין להעסיק כוח עבודה לא מיומן, שכולל בתוכו גם מסתננים ומהגרי עבודה. עצימת העיניים וגרירת הרגליים של הממשלה אל מול האנשים שבנו את המדינה היא עלבון ואטימות. המדינה, שהופכת אותנו לעבריינים בעל כורחנו, היא העבריינית בעצמה הן ברמה הבירוקרטית והן ברמה המוסרית, בכל שהיא גם מפרה את תנאי המכרז שהיא עצמה הוציאה בכך שאינה מאפשרת לנו למצוא כוח אדם מקצועי ראוי; וגם מקשיחה את ליבה כלפי ציבור חלש, שאין לו מי שייצג אותו וישמיע את קולו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוזרי מדגיש כי ההחלטה לא לקלוט עוד דיירים סיעודיים לערב חג הפסח התקבלה בכאב גדול, אך גם מתוך תחושת אחריות כלפי המטופלים והמשפחות. "אם אין לנו יכולת לתת מענה סביר, לכל הפחות, למטופלים שלנו, לא נוכל להשלות משפחות שהן יכולות לצאת לחופשתם בחו"ל ולישון בראש שקט. אני קורא להן לפנות למקבלי ההחלטות בדרישה למצוא פתרון הולם ליקיריהם, לא רק בחגים – אלא לאורך כל השנה. אין סיבה שאם מאפשרים קליטת עובדים זרים לקשישים סיעודיים בביתם, לא יינתן האישור להעסקתם בבתי אבות. אין מאחורי החלטה כזאת הגיון, אלא שיקולים שנובעים מאטימות לב והיעדר חמלה".

אילוסטרציה. קרדיט: pexels
Back to top button