בידורמבזקים

"סיפור ישראלי": הקולנוען אבי נשר ישיא משואה בערב יום העצמאות

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הודיעה לקולנוען אבי נשר כי ישיא משואה בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. השרה רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות.

צילום: אלי סבתי

שרת התרבות והספורט ויו"ר ועדת סמלים וטקסים מירי רגב אמרה על הבחירה: "אני גאה בבחירה באבי נשר להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. אבי, מענקי הקולנוענים שלנו, זכה בפרסים רבים בארץ ובחו"ל על יצירתו הקולנועית, המתכתבת ברובה עם הוויית החיים הרב גונית בישראל. עיסוקו המרגש בתמונות חיים של קבוצות ויחידים בחברה הישראלית, מ'הלהקה', אחד מסמליו המובהקים של צה"ל ועד 'סיפור אחר' ועוד רבים וטובים, מבטא את יכולתו ללכוד בעדשת הרגש את צילומי חיינו. הטרגדיה האישית, שפקדה את נשר ואת משפחתו עם אובדנו הטראגי של בנו, ארי ז"ל, חשפה מימדים אנושיים מרגשים נוספים של נשר, יכולת הנתינה האדירה, עם תרומת איבריו של בנו להצלת חיים והקריאה לאחדות בעמנו. אבי, אני מחבקת אותך ואת משפחתך ומודה לך על תרומתך הענקית לתרבות ולחברה הישראלית. אתה מסמל בעיניי את הרוח הישראלית הטובה, רוחה של האחדות ואהבת ישראל, הנישאת על כנפי נשר אדירות מעל כל מחלוקת".

צילום: אלי סבתי

בנימוקיה ציינה הוועדה, אבי נשר הוא במאי, תסריטאי ומפיק קולנוע ישראלי שיצירותיו זכו להצלחה רבה בישראל ומחוצה לה. סרטיו של נשר מציגים את גווניה השונים של החברה הישראלית ומשמיעים את קולם הייחודי של מגזרים וקבוצות שונות בתוכה. נשר הפך לאחד מסמליה של תעשיית הקולנוע המשגשגת בישראל שקוצרת הצלחות רבות ומגיעה אל ליבם של מליוני אנשים. בספטמבר 2018 נהרג בנו, ארי נשר ז"ל, בתאונת דרכים קשה בשדרות רוקח בתל-אביב. משפחת נשר החליטה בצעד אצילי לתרום את איבריו של ארי במטרה להביא מזור למחלותיהם של אחרים ובכך הצילה חמישה אנשים. נשר ידליק את המשואה לכבודם של נשות ואנשי הקולנוע הישראלי ולכבודן של משפחות תורמי האיברים בישראל שבהחלטת מצילים נפשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השיחה בין השרה מירי רגב לאבי נשר, בה היא מבשרת לו כי ישיא משואה בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל

צילום: אלי סבתי

Back to top button