צרכנות

מהו תפקידו של עורך דין תאונות דרכים

ראשית, אולי כדאי להגדיר במה מדובר – נוסעים, נהגים או הולכי רגל שהיו מעורבים בתאונות דרכים יהיו זכאים לפיצוי בגין הנזק שנגרם להם. כל נושא תאונות הדרכים מוסדר בתוך חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים – התשל"ה, 1975.

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מספיק שנגרמו לאדם נזקי גוף בתאונת דרכים בכדי שיהיה זכאי לפיצויים. לשאלה מי האשם בתאונת הדרכים אין כל רלוונטיות, כך שגם תאונה עצמית (לדוגמא רכב שמתנגש בעץ) תזכה את הנפגע בפיצויים. ואמנם, מדובר בהגדרה כללית מאוד ועל מנת להצליח לפתור את התיקים הללו, עומד עורך דין תאונות דרכים מקצועי שבאמתחתו וותק וניסיון רבים, כולל היכרות מעמיקה עם העולם החוקתי של תאונות הדרכים – זאת על מנת שכל מקרה יוכל להבחן לגופו.

כיצד יש לפעול לפני הפנייה אל עורך דין תאונות דרכים

ישנן מספר פעולות שכדאי לנקוט טרם הפנייה אל עורך דין תאונות דרכים וזאת בכדי להעניק לעצמכם את האפשרות להצליח יותר בתיק ולקבל את מקסימום הפיצויים שתוכלו להשיג:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • בתור התחלה, יש לתעד עד כמה שאפשר את אירוע התאונה – כולל החלפת פרטים מול הרכב שהיה מעורב בתאונה, אם היה כזה.
  • לאחר מכן, יש לפנות כמה שיותר מהר לקבלת טיפול רפואי ולוודא שהמקרה שלכם תועד במאת האחוזים על ידי הרופא המטפל בכם. כמו כן, יש להקפיד לעקוב אחר הוראות הרופאים המטפלים.
  • אל תשכחו להוציא אישורי מחלה בהתאם לתקופת ההיעדרות מהעבודה כתוצאה מהתאונה שעברתם.
  • שימרו על חומרי התיעוד מהתאונה – כולל התיעוד הרפואי (סיכום האשפוז, הטיפול, אישורי המחלה וכו') ותיעוד ההוצאות (כולל קבלות במקרה בו נרכשו תרופות, קבלות על תשלומים לרופאים, הוצאות על עזרה מצד ג' במידה ונדרשה כזו, ועוד).
  • פנו מהר ככל האפשר לתחנת המשטרה על מנת להוציא אישור משטרה.
  • וכמובן, אל תשכחו לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מאת עורך דין תאונות דרכים הבקיא בתחום!

את מי תובעים?

אדם שנסע ברכב יתבע את ביטוח החובה של הרכב בו נסע או נהג בזמן התאונה, על נזקי גוף ונפש שנגרמו לו בשל התאונה. הולך רגל לדוגמא יתבע את המבטחת של הרכב שפגע בו. במידה והיה מעורב בתאונה רכב שביטוח החובה שלו לא מכסה את השימוש או שלא ידועה זהותה של חברת הביטוח, התביעה תוגש כנגד הקרן לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים.

עורך דין תאונות דרכים יעמוד לשירותכם בכל עניין ויילחם למען זכויותיכם, לחזרה מהירה יותר לשגרה נורמלית ותקינה ככל האפשר. לכל מקרה רגישות משלו, ואיש המקצוע בעל הניסיון יידע בדיוק כיצד לפנות אליכם ואל המקרה שלכם, עד להענקת פתרון ראוי ומלא שיספק אתכם. אז אם נפצעתם או שנגרמה לכם חבלה בעת שהותכם בדרכים, פנו אל עורך דין מקצועי לתאונות דרכים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח