מבזקיםתנועה ותחבורה

עולים על הפסים: נסיעת מבחן ראשונה לקרונות הקו האדום

חברת נת"ע ממשיכה להתקדם בהקמת הרכבת הקלה של מטרופולין תל אביב: הקרון הראשון ביצע הבוקר נסיעה ראשונה על מסילה במתחם מפעל הייצור בסין. הקרונות הראשונים יגיעו לישראל בהמשך השנה אחרי השלמת סדרת בדיקות

הרכבת הקלה של מטרופולין תל אביב מתקרבת. חברת נת"ע הודיעה היום על נסיעה ראשונה ומוצלחת של הקרון הראשון של הקו האדום, שבוצעה במתחם מפעל הייצור בסין. צוות הבטחת האיכות הבינלאומי מטעם נת"ע הביע שביעות רצון מתהליכי הייצור עד כה, וממשיך בבדיקות המקיפות של מערכות הקרון.

רכבות הקו האדום מיוצרות ע"י חברת CRC הסינית, במפעל הקרונות הגדול בעולם. בשנה שעברה הוצג בישראל דגם הקרון, לצורך בדיקות תכנון וארגונומיה וכן לקבלת משוב מהציבור. בעקבות חוות הדעת שהתקבלו בוצעו שיפורים בתכנון פנים הקרון, שהוטמעו לקראת ייצור הקרונות האמיתיים, בדגש על נגישות, בטיחות ונוחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החברה הסינית קיימה טקס חגיגי לציון נסיעת המבחן הראשונה, בהשתתפות צוות הבדיקות מטעם נת"ע ובמעמד המשנה למנכ"ל שי יפתח.

צילום: נת"ע

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און שלח את ברכתו לצוותים המקצועיים. "אנחנו משלימים היום עוד אבן דרך חשובה בפרויקט הקו האדום", אמר בר-און. "בחודש הבא כבר נתחיל בהנחת המסילות, לקראת הגעת הקרונות הראשונים בהמשך השנה. המינהור כמעט הושלם, ואנחנו מתקדמים בהכנות לאורך המקטעים העיליים, לפי לוחות הזמנים ועם הפנים להפעלת הקו באוקטובר 2021".

רכבות הקו האדום מורכבות משני קרונועים מחוברים, באורך כולל של 70 מ', וברוחב של 2.65 מ'. כל רכבת תכיל כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים.

כל קרון מונע ע"י שמונה מנועים, ומוזן בחשמל דרך כבל עילי לאורך התוואי. בעת האטה או בלימה, הקרון יחזיר אנרגיה למערכת החשמל, וכך למעשה תייצר הרכבת בעצמה כ-15% מהאנרגיה החשמלית הנחוצה לה.

הקרונות מצוידים במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים – המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה חלקה ושקטה. הנסיעה במנהרות מחייבת גם תקני בטיחות מחמירים: בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום המותקנת בכל קרון.

הקו האדום הוא הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים שנת"ע מקימה. הוא ייסע מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב עד בת ים וישרת כרבע מיליון נוסעים ביום. במקביל, מבצעת נת"ע בעבודות להקמת הקו הסגול – מיהוד דרך רמת גן ללב תל אביב, והקו הירוק – מראשל"צ וחולון דרך תל אביב עד הרצליה.

צילום: נת"ע

תגובה אחת

  1. כאשר הוצג הדגם בסוף 2017, נאמר שבחודש אפריל 2019 יגיעו ארצה 3 הרכבות הראשונות.

    לבטחון, בטיחות, ו תפעול, חבל שאין דלת לנהג, לפחות בצד ימין.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח