צרכנות

מעבדות לחירות – כך תעברו את ניקיון פסח בשלום

על אף שחגים נועדו להעניק לנו זמן לנוח ולבלות עם המשפחה, אנחנו נוטים לסבך את העניינים ולעבוד קשה מאוד לקראת כמה שעות של חג. מבלי להיכנס לסיבה למה אנחנו לא מתרכזים בעיקר, ובמקום זאת, נגררים לעבודה קשה ומתישה לקראת פסח, קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את הניקיונות בשלום.

להתחיל

בזמן הניקיון אנו מוציאים לא מעט אנרגיות על.. להתחיל! כאשר אתם דוחים את המשימות ונמנעים מלהתחיל אתם מגבירים את המתח והחרדה לקראת הביצוע וסובלים יותר מעבודת הניקיון עצמה. הכלל הוא פשוט ככל שתתחילו מוקדם יותר כך תרגישו פחות לחץ במהלך הניקיון. אל תחשבו על כל המשימות שעליכם לבצע ופשוט תתחילו עם המשימה הראשונה, צעד צעד. לאחר שתתחילו דברים כבר יזרמו ותמצאו את עצמכם במהרה בעיצומו של הניקיון.

סדר עבודה

סדר עבודה נכון עושה פלאים ויקל עליכם מאוד. כאשר כל משימות הניקוי תהיינה כתובות ומסודרות לפי יום לביצוע, דברים יראו הרבה יותר פשוטים. לפתע כבר לא מדובר בניקיון כל הבית אלא בשתיים שלוש משימות לכל יום. מומלץ להתחיל מהחדרים בהם אין הרבה תנועה ולעבור אל מרכז העניינים, הסלון והמטבח, לקראת השלב הסופי של הניקיונות. נסו למטב את זמני הניקיון כדי להימנע מהפרעות וחיכוכים עם בני המשפחה. בצעו חלוקת עבודה מסודרת, ובהזדמנות זו למדו את הילדים אחריות מהי – כל ילד שיכול כבר לנקות בכוחות עצמו אחראי על הניקיון בחדר שלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כלי ניקוי

אחד הדברים המובילים אותנו לתסכול בעת ניקיון הבית הוא כלי הניקוי בו אתם משתמשים. אין דבר יותר מדכא ממטלית לא איכותית או חומר ניקוי חלש שגורם לכם לעבוד קשה מאוד כדי להוריד את הלכלוכים הקשים בפינות השיש שבמטבח או באמבטיה. אם אתם נוהגים לנקות כל פינה בבית עם אותו חומר ניקוי, זה הזמן לשנות הרגלים – עשו קנייה מרוכזת של כלי ניקוי לקראת החג ובחרו חומר ייעודי לכל מטרה. והכי חשוב, השתמשו בכפפות, ישנם חומרי ניקוי עוצמתיים שיש להשתמש בהם בזהירות ובחוכמה.

זה בסדר לחפף

איש איש באמונתו יחיה, וכל אחד בוחר עד כמה הוא מחמיר בניקיונות לקראת חג המצות, אבל בואו נהיה כנים, אין שום סיכוי שבספרים שלכם יהיה חמץ ואין שום סיבה שתחפשו חמץ בפינות אפלות בבית שגם אם יש שם פיתה משנה שעברה, כמו שלא מצאתם אותה עד עכשיו גם לא תמצאו אותה בחג עצמו.

טיפים ממקצוענים

לא משנה איזה פעולה אתם מבצעים בעת ניקיון הבית, סביר להניח שרבים לפניכם עשו זאת ולכל אחד יש את הטיפים שלו כיצד לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. צובעים את הבית לקראת פסח? חפשו טיפים ומדריכים על צביעת דירה, צריכים עזרה בניקוי מדיח קלים או כלי נחושת? גם לזה יש טיפים מיודעי דבר. מעבר לטיפים שאפשר למצוא בגוגל, אין כמעט נושא בעולם שאין עליו סרטון הדרכה ביוטיוב. אז במקום לשפשף יותר חזק כשהשומנים בתבנית לא יורדים, פשוט תעזרו במומחים.

זכרו, כמו כל דבר בחיים, גם ליל הסדר 2019 יגיע במהרה ויחלוף כלא היה. מהר מאוד תמצאו את עצמכם במרוץ אחר הדבר הבא. לכן, הכניסו הכל לפרופורציות, הנאתכם בחג לא תקום ותיפול על ניקיון הבית, אלא על בילוי זמן איכות עם היקרים לכם מכל. חג אביב שמח.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח