חדשות הארץמבזקים

הנשיא למשפחות השכולות: "אתם משמשים השראה לכולנו"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים הערב (ראשון) באירוע ההצדעה למשפחות השכולות שהתקיים בבני האומה, בסימן חתימת שנת השבעים למדינת ישראל. בטקס השתתף ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

הנשיא פתח את דבריו בפנייה למשפחות השכולות ואמר: "חיי משפחה שכולה נחלקים לשני חלקים. החיים לפני השכול הדופק בדלת, והחיים אחריו. כשהחלל נפער, לא ניתן לשוב ולמלא אותו. כל מי שנמצא כאן היום, מכיר היטב על בשרו את מעיינות הדמעות. את תהומות השכול. עד כמה הכאב חריף ועד כמה הגעגוע אינסופי."

עוד הוסיף הנשיא: "הבנים והבנות שלכם היו טובי בנינו ובנותינו. במפגשים אתכם, אני לומד על הערכים מתוכם הם צמחו, ההתנדבות, הרעות, תחושת השליחות והנתינה. אהבת הארץ ואהבת האדם. ואני מתפלל שאולי מה שאיחד אותם בשוחות ובמארבים בעת מלחמה ובעת קרב יאחד גם אותנו, ביום יום. כי כולנו, כולנו, רקמה אנושית אחת. כל אחד, כל אחת מהבנים והבנות האהובים שלכם היה עולם ומלואו. כל משפחה שכולה – היא עולם ומלואו. אני דואג להיפגש עם המשפחות, לא רק ביום הזיכרון, וכל פעם מחדש אני משתאה: מעמידתכם. ממאבקכם היומיומי. מהיכולת המופלאה שלכם לאסוף את הכוחות, להמשיך ולצמוח. לזקוף גב ואחר כך ראש ולהתחיל ללכת. להיאחז בחיים. בתקווה שלכם, אתם משמשים השראה לכולנו. אנחנו מצדיעים לגיבורים שנפלו, ואנחנו מצדיעים לכם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא התייחס להבאתו של זכריה באומל לקבר ישראל ואמר: "אין מדינה בעולם שמחויבת עד שורש נשמתה לעשות הכל, הכל, עבור חלליה, לוחמיה שנפלו בקרב. אין מדינה בעולם שמחבקת את משפחות הנופלים כמו החיבוק שאנחנו נותנים לכם. החיבוק של אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, בראשות אריה מועלם היקר, החיבוק של אנשי הביטוח הלאומי, והחיבוק של יד לבנים, בו אתם נותנים אחד לשני יד. אתם חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי שלנו. אתם נותנים לנו את הכוח להמשיך קדימה."

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח