חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "להעמיד למשפט את חיילי ארה"ב או ישראל – זה אבסורד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) כי "בסוף השבוע הייתה התפתחות מאוד חשובה למדינת ישראל ולקהילה הבינלאומית. בית הדין בהאג דחה את דרישת התובעת של בית הדין הבינלאומי לחקור את חיילי ארה״ב. הדבר הזה בלם דבר שהופך על פניו את המטרה המקורית של הקמת בין הדין הבינלאומי. הוא הוקם בעיקר אחרי עוולות הפוגרומים, רצח העם ובעיות אחרות שהתעוררו במהלך השנים, כדי לטפל במדינות ובאזורים שאין בהם מערכת משפט אמיתית.

הם נטפלים לארה״ב וישראל, לדמוקרטיות, שאגב לא חברות בבית הדין הבינלאומי, אבל ללא ספק יש לנו את מערכות המשפט הטובות ביותר בעולם, ושהן מאוד לא שגרתיות, משום שיש מעט מאוד כאלו. לבוא ולהעמיד את החיילים של ארה״ב או את החיילים של ישראל, או את מדינת ישראל או את ארה״ב למשפט זה אבסורד; זה היפוך של כל המטרה המקורית של בית הדין הבינלאומי."

"לכן מה שיש כאן זה תיקון עוולה" אמר נתניהו והוסיף "וזה מעשה שיש לו השפעות מרחיקות לכת לגבי התנהלות המערכת הבינלאומית ביחס למדינת ישראל. אני מברך את ארה״ב, את הנשיא טראמפ ואת ממשל טראמפ על עמידתם האיתנה לצד אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. כמו גם בפעמים קודמות, הוכח שלישראל אין ידידה טובה יותר מארה״ב, ואנחנו מאוד מעריכים את התמיכה הזאת גם בתחום הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ישיבת ממשלה (ארכיון). קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ

בנוסף, לקראת יום העצמאות הכריז ראש הממשלה נתניהו על הקמת פתיחת תערוכת "צה"ל שלנו" בירושלים. "כשהייתי בן עשר ראיתי תערוכה לא רחוק מכאן. זו הייתה תערוכה ביום העצמאות, היה אוהל גדול ומתחת לאוהל הביאו תותח. הסתכלתי על התותח, אחר כך ראיתי נגמ"ש, אחר כך ראיתי חיילים וראיתי טנק, ואני זוכר שהדבר עשה עליי רושם כביר, פתאום יש לנו צבא, ואני לא הבנתי את זה עד שלא ראיתי את זה בצורה ישירה."

נתניהו אמר כי "התערוכה תציג לציבור את תרומתו הכבירה של צה"ל למדינת ישראל ולביטחונה. אנחנו חולקים כבוד לצה"ל ואין מקום טוב יותר לעשות זאת מאשר בבירתנו ירושלים. אני מזמין את אזרחי ישראל לבוא ולהשתתף בתערוכה הזאת, ואת ילדי ישראל להתרשם כפי שהתרשמתי אני לפני כמה שנים."

Back to top button