מבזקיםפוליטי / מדיני

"התעוררנו לממשלת ימין נוספת המבוססת על דיל שחיתות-סיפוח"

יו"ר מפלגת מרצ תמר זנדברג כתבה הערב (שישי) לפעילי המפלגה כי שבוע לא פשוט עבר על השמאל הישראלי. לדבריה, "התעוררנו לשחר של יום ישן, עם ממשלת ימין נוספת המבוססת על דיל שחיתות-סיפוח. הממשלה הזאת עלולה להיות עוד יותר קיצונית מקודמתה. זו תהיה "ממשלת החסינות", שבה ראש הממשלה נמלט מכתב אישום באמצעות אתנן פוליטי למחנה הימין שמגונן עליו."

זנדברג הוסיפה, "בימים האחרונים החלו לקרוא לממשלת אחדות, ואני רוצה להבהיר שאין דבר כזה. "ממשלת אחדות" היא למעשה ממשלת ימין שתוקם בחסות קולות השמאל. זה לא מה שישראל זקוקה לו. ישראל זקוקה לשינוי, ולצערנו – היא לא בחרה בו הפעם.

ישראל לא בחרה בשינוי הפוליטי שקיווינו לו. תחושת ההפסד בבחירות מוכרת לנו, אולי מדי. אבל אנחנו לא מתייאשים ולא מפחדים ולא מוותרים על התקווה, דווקא כאשר היא נחוצה יותר מאי פעם. בבחירות האלה, הבוחר והבוחרת הישראלים קראו לנו להעמיק את המבט פנימה כדי לבנות כאן שמאל ישראלי חדש. וזה מה שנעשה ממחר בבוקר." אומרת זנדברג ומדגישה, "אנחנו מתכוונות ומתכוונים לבנות שמאל ברור וחד – ועם זאת רחב. די ברור שהמסגרות הפוליטיות הנוכחיות לא משרתות באופן הנכון ביותר את הרעיונות שלנו, ולא מבטאות את התמיכה הפוליטית שהשמאל יכול וצריך לגייס. הדרך הנכונה לבנות את האלטרנטיבה הזו תעסיק אותנו בימים ובשבועות הקרובים, אבל בסוף השבוע הזה אני רוצה להתחיל ולפתוח דווקא במה שהיא חייבת לכלול: שותפות יהודית-ערבית אמיתית. חברתית, אזרחית ופוליטית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל לא בחרה בשינוי הפוליטי שקיווינו לו, אבל מרצ עשתה בבחירות האלה דבר היסטורי ודרמטי: לראשונה מאז אוקטובר 2000, מרצ זכתה לתמיכה פוליטית משמעותית של אזרחיות ואזרחים ערבים, בכך ששילשה את כוחה בקרב האוכלוסייה הערבית והדרוזית."

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג. צילום: מתוך פייסבוק

6 תגובות

  1. כן,גם אמרת כשנבחרת ליו"ר מר"צ שתביאי עשר מנדטים.אז אמרת.כדאי לא לדבר יותר מדי זנדברג, כגודל הדיבורים גודל הפשלות אחר כך.

  2. הפעם עוד הצלחת להישאר בכנסת. 4 מנדטים. בבחירות הבאות תתכונני להיעלם לגמרי. אין שום סיכוי לשמאל בארץ כל עוד שכנינו נוהגים באלימות. זוכרת.. שקט יענה בשקט רק שהצד השני מוכיח פעם אחר פעם שפניו למקום אחר ולא לשלום ולשקט.

  3. איפה היית אחי? בחלל? אנחנו, הרוב, הימין, היהודים, ניצחנו.
    כבר היו בחירות, היית אומר לפני, הייתי תומך בך.
    דפוק.

  4. נכון שאין לך כבוד, אבל תגרדי משהו מהריצפה.
    לא התעוררנו, אנחנו ערים ובחרנו נכון. רק ביבי.
    מי צריך אישה שאוהבת ערבים לפני יהודים? ועוד יהודייה? תעברי למדינה אחרת כי החזון של הרצל למדינת ישראל נוצרית, לא יצליח, וגם נצליח להעיף את כל המתחזים ליהודים, כמוך.

  5. כל המתפקדים שרצו לכחול לבן ונטשו את השמאל הדמוקרטי שהקים ונלחם על מדינת ישראל כמעט נזרק
    חייבים מרכז שמאל דמוקרטי

Back to top button