מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: עובד מס הכנסה ורואה חשבון הונו את המדינה במיליוני ש"ח

המשטרה חוקרת פרשת הונאה במס הכנסה: עובד מס הכנסה שיתף פעולה עם רואה חשבון ממזרח ירושלים. הנזק שנגרם לקופת המדינה נאמד במיליוני שקלים. זיוף והתחזות לאחר במטרה להונות את הלקוחות ואת המדינה.

חקירת המשטרה נפתחה לפני שלושה חודשים לאחר שבעקבות ביקורת פנים שנערכה, על ידי חטיבת הביקורת ברשות המסים, הוגשה תלונה , לפיה רואה החשבון אשר לקוחותיו מתחת לגיל 67 ביקשו לפדות את קופת הגמל שלהם, לקח מהם שכר טרחה, כמו כן דיווח עליהם כנכים בביטוח לאומי, במטרה שלא יצטרכו לשלם למדינה מס של 37% מסך כלל קופת הגמל שלהם. מאחורי גבם של הלקוחות, העביר את הסכומים הללו לכיסו, ולא למדינה.

חוקרי המשטרה שפתחו מיד בחקירה מאומצת, הבינו כי,עפ"י החשד, מדובר בהיקף הונאה רחב מאוד שעומד על מיליוני שקלים, ממנו נפגעו מאות אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור המתגורר במזרח ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם התקדמות החקירה, עצרו חוקרי המשטרה ביום א' (7.4) 2 חשודים עיקריים: עובד מס הכנסה בשנות השלושים לחייו,ירושלים, ואת רואה החשבון ממשרד רואי חשבון במזרח ירושלים, גם בשנות השלושים לחייו. הם הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות.

חוקרי המשטרה שהבינו מיד עם קבלת התלונה כי מדובר עפ"י החשד בעוקץ והונאה של החשודים שניצלו תמימותם של מאות לקוחות שביקשו לפדות כחוק את קופת הגמל שלהם טרם מלאו להם 67 שנה, פעלו והגיעו תוך זמן קצר לזהותם של החשודים העיקריים ולמעצרם על מנת להביאם לדין בגין מעשיהם.

החקירה מתבצעת בשיתוף פעולה הדוק עם חטיבת הביקורת של רשות המסים.

היקף הנזק נאמד במיליוני שקלים.

כאמור, החשודים נעצרו לחקירה בתחילת השבוע ומאז האריכה המשטרה את מעצרם עד ליום 12.4.19.

היום התקיים דיון נוסף בבית המשפט השלום בירושלים ומעצרם הוארך עד ליום שלישי הקרוב.

המסמכים המזויפים. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button