מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת "לה פמיליה": הערעורים נדחו ועונשי המאסר הושתו על הנאשמים

ביהמ"ש העליון קיבל את עמדת הפרקליטות, דחה את ערעורי הנאשמים ואישר את עונשי המאסר המשמעותיים (בין 4-10 שנים) שהושתו על הנאשמים המרכזיים בפרשת "לה פמיליה". מנהיג ואחד ממקימי הארגון, אסי בסנו, ירצה עונש מאסר של 50 חודשים. בין הערעורים אשר נדחו על ידי בית המשפט העליון נמנה גם ערעורו של הנאשם עומר גולן, אשר נדון לעונש של 10 שנות מאסר לאחר שהורשע בכך שנעץ פטיש בראשו של המתלונן, אוהד הפועל ת"א, ופצע אותו באופן קשה עד כדי סכנת חיים.

לבקשת הפרקליטות, הנאשמים הורחקו ממגרשי הכדורגל לתקופה מקסימלית של 5 שנים מיום שחרורם מהכלא, זאת על מנת לתת ביטוי אפקטיבי לעונש ולהיבט המניעתי שלו. בית המשפט העליון ציין בפסק הדין, כי "יש ליתן משקל משמעותי לשיקול הרתעת הרבים ולהטיל עונשים כבדים כביטוי לסלידה ולגינוי חברתי תקיף וחד משמעי כלפי מעשי אלימות מאורגנת, לא כל שכן שעה שהם נעשים על רקע אירועי ספורט". עניינם של מעורבים נוספים כבר נדון ובית המשפט העליון החמיר בעונשם של רובם.

נזכיר, 13 נאשמים הורשעו על פי הודאתם, כל אחד לפי חלקו, בשל מעורבותם בעבירות אלימות חמורות שביצעו במסגרת חברותם בארגון אוהדים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים בשם "לה פמיליה" באוהדים של קבוצות יריבות. ראשי הארגון נדונו כאמור לעונשי מאסר בין 4 ל-10 שנים, הגישו ערעור על חומרת העונש וערעורם נדחה. בפסק הדין, ציין בית המשפט העליון, כי "מי שנמנה על שדרת מנהיגות הארגון אינו יכול לרחוץ בנקיון כפיו ולטעון כי עניינו זהה או דומה למי שנמנה על אנשי הביצוע. שלושת המנהיגים שנטלו חלק באירועים השונים לא נדרשו לביצוע המעשים הפיסיים. מכוח מעמדם, לעצם השתתפותם באירועים ונוכחותם במקום נודעת משמעות מדרבנת ובה בעת מרתיעה כלפי אנשי הביצוע, לבצע את המעשים ולא לחדול ממעשיהם, והם כמי ששילחו לעבר קהל היעד סוס פרא שטיפחו והזינו והנה הוא דוהר ללא רסן וללא מעצור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעניינו של נאשם נוסף, נאור שמואל , אשר הורשע בנוסף גם בעבירות של הסתה לגזענות ולאלימות בשל הודעה שפרסם בקבוצת הווטסאפ של מנהיגי הארגון ואנשי הביצוע, במטרה להסית נגד ערבים באשר הם וקריאה למעשי אלימות או טרור, הגישה הפרקליטות ערעור על קולת העונש ועונשו הוחמר ל-30 חודשי מאסר בפועל.

את המדינה יצגה בבית המשפט העליון עוה"ד תמר בורנשטיין מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק על ידי עוה"ד שרית שמש ואלון סיוון מפרקליטות מחוז מרכז.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח