בריאותמבזקים

בעיות אכילה בגיל הרך, תופעה שכיחה בקרב 25% מהילדים

ד"ר אבי און, מומחה ברפואת ילדים , וטל שדה קון דיאטנית מומחית, הרצו במחלקת יולדות של המרכז הרפואי פדה-פוריה על בעיות אכילה בגיל הרך.

בשנים האחרונות ניכרת עלייה במספר הפניות של הורים המודאגים מהרגלי האכילה ומקצב הגדילה של ילדם, שכיחות התופעה בגיל הרך מוערכת בכ – 25% מהילדים. בעיות אכילה של הגיל הרך מתבטאות בסירוב חלקי או מלא לאכול, קשיים בשלבי המעברים השונים (למשל המעבר מהנקה מלאה ו/או אכילה מבקבוק למזון משלים), התנהגויות אכילה חריגות כמו בכי סביב ארוחה, אגירת מזון בפה, או האכלה בזמן שינה.

כדי לתת מענה להורים , נפתחה לאחרונה במרכז הרפואי פדה-פוריה מרפאה ייחודית לטיפול בבעיות אכילה בגיל הרך , מגיל לידה ועד גיל 6 . ד"ר אבי און מנהל המרפאה, מומחה ברפואת ילדים, גסטרואנטרולוגיה ותזונה, וטל שדה קון, רכזת המרפאה שהיא דיאטנית מומחית להפרעות אכילה של הגיל הרך, הגיעו השבוע להרצות ליולדות, על ההתמודדות והאבחון של בעיות אכילה מגיל ינקות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר אבי און, הסביר, "ההנקה היא התזונה הנכונה והמועדפת עבור התינוק, להנקה יתרונות רבים כולל חיזוק המערכת החיסונית של התינוק … אימהות שלא יכולות להניק מסיבות שונות משתמשות בתרכובות המזון. תינוק בריא יכול לאכול תמ"ל רגיל….יש כמה נקודות רגישות בהתפתחות התינוק שיכולות להתפתח בעיות אכילה של גיל הרך, למשל השלב שעוברים מהנקה מלאה או משולבת למזון משלים (מוצקים) כאשר האכלה לא זורמת והאינטראקציה של התינוק עם האוכל לא טובה, בעתיד התינוק עלול לפתח בעיות אכילה."

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

טל שדה קון ,הוסיפה " לתגובת ההורים יש משקל משמעותי בהתמודדות עם הבעיה, כשההורים והסביבה שמים על זה דגש גדול מדי או נגררים להתנהגות מוטעית כמו להאכיל בכח או להאכיל את הילד באמבטיה או במיטה… ברוב המקרים הבעיות הן קלות ואמורות לחלוף, אבל כאשר ההורים לא מקבלים את ההדרכה המתאימה, הבעיה עלולה להחמיר, להתמשך, ולגרור השלכות כמו תת תזונה, ופגיעה בגדילה של הילד ובקצב ההתפתחות… לכל תינוק יש קצב התפתחות שונה ומיומנות אכילה, זה לא דבר שמובן מאליו, זה לא בהכרח מתאים לכל התינוקות באותו שלב. זה תלוי בהתפתחות ובחוויה, לכן חשוב שנהיה קשובים לתינוק, ונתאים עבורו מה שטוב לו ובכך למנוע היווצרות של בעיות בהמשך ".

ההמלצה להורים היא במקרה של קושי בהאכלה של התינוק לפנות למרפאה ולקבל יעוץ מקצועי.

Back to top button