חדשות הארץמבזקים

25 שנה לפיגוע מכונית התופת בעפולה, 8 נהרגו ועשרות נפצעו

היום (שבת) לפני 25 שנה (6 באפריל 1994), אירע פיגוע מכונית תופת רצחני שבוצע ע"י מחבל מתאבד של ארגון הטרור חמאס בשם ראיד זכארנה, בעיר עפולה.

באותו היום, בסביבות השעה 12:00 בצהריים, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה הגיע המחבל לרחוב חטיבה תשע בעפולה ונצמד עם רכבו לאוטובוס של "אגד" מספר 348 (קו עפולה – מגדל העמק) בשעה שתחנת האוטובוס הייתה עמוסה בנוסעים. המחבל פוצץ עצמו עם מכוניתו וגרם להרג של 8 בני אדם ולפציעתם של 55 נוסעים, רובם היו תלמידים שחזרו מטקסי זיכרון בבתי הספר התיכוניים בקרבת תחנת האוטובוס. ראש הממשלה דאז יצחק רבין ספד לנרצחים ומנהיג אש"ף יאסר ערפאת סירב לגנות את הפיגוע, מה שגרם לזעם רב של ממשלת ישראל וארצות הברית שדרשו ממנו לעשות כן.

יד לזכרם של הנספים בפיגוע. צילום: ויקיפדיה

מדובר בפיגוע שתכנן יחיא עייאש, מי שכונה בזמנו "המהנדס" אשר תכנן שורה של פיגועי התאבדות משנת 1992 בתוך שטחי מדינת ישראל. מי שתכנן עמו את הפיגוע היה סעיד בדארנה ששוחרר באוקטובר 2011, במסגרת עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס לשחרורו של גלעד שליט. יש לציין כי אותו מחבל ששוחרר היה גם זה שהיה אחראי לפיגוע התאבדות שאירע שבוע לאחר מכן בתחנה המרכזית בחדרה אשר גבה את חייהם של חמישה בני אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מתוך עיתון "ידיעות אחרונות"
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח