כלכלהמבזקים

הפיקוח על הבנקים הטיל עיצום כספי על בנק הפועלים

הפיקוח על הבנקים הטיל עיצום כספי על בנק הפועלים בשל אי תיקון ליקוי בהתאם להוראות הפיקוח על הבנקים בנושא שליחת צ'קים בדואר ישראל

הפיקוח דרש מהבנק שבמקרה של אובדן פנקס הצ'קים שנשלח בדואר, בנק הפועלים ייקח את האחריות והנזק על עצמו ולא יטיל אותם על הלקוחות.

מפנייה שהתקבלה ביחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים עלה כי בטופס ההצטרפות לשירות משלוח פנקסי צ'קים בדואר ישראל, בנק הפועלים הטיל על הלקוח את האחריות למלוא הנזקים שעלולים להיגרם לו עקב השימוש בשירות. הלקוח התבקש לאשר, בין היתר, כי האחריות לכל תוצאה, נזק ותשלומים העלולים להיגרם כתוצאה ממשלוח פנקסי הצ'קים תחול עליו, וכן כי לבנק לא תהא אחריות לכל נזק או הפסד שיגרמו עקב משלוח הצ'קים בדואר והשימוש לרעה בצ'קים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום 12.08.2018 שלח הפיקוח על הבנקים לבנק עמדה בנושא "ליקויים בשירות משלוח פנקסי צ'קים ללקוחות באמצעות דואר ישראל", לפיה הבנק נדרש לתקן לאלתר את כל המסמכים המטילים אחריות על הלקוח ולהבהיר בהם כי הבנק יישא במלוא הנזקים שייגרמו ללקוח במקרים בהם הצ'קים הגיעו לצד שלישי. בדיקה שנערכה בתאריך 28 לנובמבר 2018 באמצעות ניסיון להזמנת פנקסי צ'קים באתר האינטרנט של הבנק העלתה כי הבנק לא תיקן את המסמכים כנדרש, והאחריות לכל תוצאה ונזק בגין השימוש בשירות כפי שבאה לידי ביטוי במסמכי הבנק, חלה על הלקוח.

בנק הפועלים. צילום: חדשות MivzakLive

העיצום בסך 385,000 ש"ח הוטל על בנק הפועלים בשל אי תיקון ליקוי בהתאם להוראות הפיקוח שניתנו לפי סעיף 16(ב) לחוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א- 1981.

ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים: "הפיקוח על הבנקים מייחס חשיבות רבה להוגנות היחסים שבין הבנקים ללקוחותיהם. הטלת מלוא האחריות על הלקוח, בעת משלוח פנקסי צ'קים בדואר, גם בנסיבות שאינן בשליטתו של הלקוח, תוך מתן פטור גורף מאחריות לבנק, אינה מקובלת עלינו".

מבנק ישראל נמסר כי לקוח שעשה שימוש בשירות משלוח פנקסי צ'קים בדואר, ופנקס הצ'קים לא הגיע ליעדו והוא רואה עצמו ניזוק, מוזמן לפנות בנושא לנציבות פניות הציבור בבנק הפועלים. במידה ופנייתו לא נענתה לשביעות רצונו, באפשרותו לפנות ליחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים. הפנייה ליחידה היא ללא עלות וללא צורך בייצוג.

החלטה בדבר הטלת עיצום כספי בגין אי תיקון ליקוי בהתאם להוראות הפיקוח על הבנקים בנושא שליחת צ'קים בדואר ישראל

2 תגובות

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח