חדשות הארץמבזקים

מפקד חיל האוויר לשעבר: "הקמפיין שגרם לי לשבור שתיקה"

אלוף (מיל') אמיר אשל, מפקד חיל האוויר לשעבר פרסם היום (ראשון) מאמר בעיתון "ידיעות אחרונות" תחת הכותרת "הקמפיין שגרם לי לשבור שתיקה"

"סיימתי את תפקידי כמפקד חיל האוויר ב 2017 ומאז הקפדתי לא להופיע בתקשורת. אני רחוק מאוד מהפוליטיקה אבל קרוב לצה"ל, ולא האמנתי שיבוא יום שיתקפו רמטכ"ל שהקדיש את כל חייו למדינה." כתב האלוף במיל' אשל

"הקמפיין נגד גנץ בימים האחרונים אילץ אותי להפר שתיקה ארוכה. אני מכיר אותו היטב. לקרוא לרמטכ"ל שהקדיש את חייו למדינה ״לא שפוי״ רק בגלל יריבות פוליטית – זה מעשה שלא ייעשה. בלי קשר לעמדה פוליטית או לשאלה איזה פתק שמים בקלפי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בני גנץ ואני לא רצנו ביחד על הג'בלאות ולא אכלנו מאותו מסטינג. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, היה מפקדי עת פעלנו במאות מבצעים מעבר לקווי האויב ומעבר לכל דמיון, בין היתר במבצעים "עמוד ענן" ו"צוק איתן". השתתפנו יחד בעשרות דיונים הרי גורל לביטחון המדינה, שנערכו עם ראש הממשלה והדרג המדיני."

אשל מספר כי "בני שאתם לא מכירים נטל באומץ את היוזמה וישראל עברה למתקפה בחזית הצפון החל משנת 2013. צה"ל יזם ושכנע את מקבלי ההחלטות לפעול באופן חסר תקדים. מבצעים מורכבים ומסוכנים. הרמטכ"ל, בני גנץ, בלט בשיקול דעתו ובבחינת כל האפשרויות והסיכונים. הדרג המדיני סמך עליו, קיבל את המלצותיו ואישר את המבצעים, והתוצאות לא איחרו להגיע.

את השעות הארוכות עת פיקדתי על המבצעים הללו מהבור של חיל האוויר, אני זוכר היטב. לעיתים הרמטכ"ל ניצב לצידי ולעיתים שמרנו על קשר טלפוני רציף. גם ברגעי המתח הגדולים, כשטייסינו נמצאים תחת איום, כשתמונת הקרב משתנה וברגעי אי וודאות גדולה, תמיד היה בני קר רוח והשרה ביטחון ורוגע, ונתן גיבוי ותמיכה. בסיום הפעולות טרח תמיד להעריך ולהודות לאנשים באופן אישי, בלחיצת יד וחיבוק."

אשל מוסיף כי "במבצע "צוק איתן", ידענו לחימה נרחבת ואינטנסיבית באוויר, ביבשה ובים, לחימה של ימים ולילות ארוכים. הרמטכ"ל עם הכוחות בשטח, במוצבי הפיקוד והשליטה, מנווט את לחימת צה"ל בדיונים ובהחלטות לאור הנחיות הדרג המדיני. דילמות לא חסרו. תמיד ניתן היה להתייעץ איתו ובהעדר הסכמות, היה הוא זה שהכריע על בסיס מקצועי ולא מתלהם, החליט ונתן את הפקודות. בני שאתם לא מכירים בלט בדיוני הדרג המדיני, ברבים כאלה השתתפתי, ידע תמיד להציג עמדות מקצועיות, יזם, המליץ וברבים מהדיונים גם שכנע.

יום יבוא וייפתחו הסטנוגרמות מהדיונים הללו שעסקו בנושאים הכמוסים ביותר. אז תתגלה תמונה אמיתית וחזקה, מוכרת לי היטב ושאינה גלויה לפי שעה לציבור, של רמטכ"ל, נחוש שיודע לעמוד על שלו, חרף לחצים מורכבים. רמטכ"ל שיודע "לדפוק על שולחן" ולא להתקפל בנושאים הרי גורל. אחד שמשרה ביטחון וגאווה. בני שאתם לא מכירים הוא נגטיב של התיאורים המתלהמים שבינם לבין המציאות, כפי שאני הכרתי היטב, אין כל קשר."

צילום: דובר צה״ל

30 תגובות

  1. אשל אני. "אוהב את "חייל אוויר". ואת. "ביבי חביבי" כמובן.!???????✨✨✨✨✨✨????????????

  2. אשל אך אתה לא מתבייש לדבר על. "נתניהו דיברי הבל. "משפחת נתניהו" היא לא "משפחה של צ'חצ'חים היא "מלח הארץ". "ביבי ויוני" לא שירתו "במחנה לא עם יעקב פרי אשל "משפחת נתניהו". לתפארת "מדינת ישראל".!????????????

  3. אשל. "מר נתניהו". בפסגת "העולם. והוא "מהליכוד.. רק"אהבה תנצח. ולשמאל אין "אהבה רק. "בליכוד יש ים של "אהבה.!??????????????

  4. אשל לך לעשות לעשות פיפי: כי אתה לא אוהב את "ביבי אני רק "נתניהו ואם לא אז "ביבי חביבי".!??????????????????????????

  5. לכל המגיבים מהשמאל שמווק: תגידו לי מי יכול להחליף את. "מר ביבי הצדיק" אתם סתם מדברים רפש על. "המלך בנימין". הוא בא אלנו "מאהבה ואנחנו נותנים "למלך אוקינוס של "אהבה.!!!

  6. תקרא טוב, הוא מדבר שאף שאתה לא מסכים איתו, אי אפשר להגיע לשפל נמדרגה ולקרוא לו לא שפוי והכל בשם הבחירות. יש גבול

  7. מעל לכל חשובה הדמוקרטיה.שלטון ממושך של נתניהו מסתאב ומשחית.גנץ מביא תקווה לשינוי,הוא ישתפשף בתפקיד כמו ביבי בשעתו.

  8. יפה שאכפת לך בכלל.
    אבל חבל שאתה ממש לא שם לב ולא זוכר שיש הבדל בין תפקידים, ואדם יכול להיות שף מדהים אך לא ידע להטיס מטוס, ומעצבת אופנה מיוחדת יכולה להיות אפס בניהול וכו…
    יתכן שגנץ היה רמטכ"ל מדהים זה לא אומר שכדאי לו וכדאי לתושבים שהוא ינהיג פוליטית !

  9. א. בני גנץ לא איש שמאל.
    ב. זה שמישהו אומר שלא ראוי לנהל שיח פוליטי דוחה ומלוכלך עוד לא הופך אותו לשמאל.
    ג. גם לשמאל מותר להביע דעה בשיח דמוקרטי . וגם אם לא מסכימים על דרך שמאל זה לא שם גנאי.
    ד. אני שמאל ברב הדברים. נו ו…
    תרביץ לי?

  10. גם לא מכובד לקרוא לראש ממשלה שתרם יותר מגנץ בוגד.מי שקרא לו לא שפוי זה העתונאי בן כספית.לא מקובל עליי כול הכינויים ושמות הגנאי אבל בניגוד אליך מגנה את שני הצדדים שאיבדו כול רסן .מה שעשו לנתניהו ובני משפחתו לא עשו לאף פוליטיקאי..תהיה הוגן ותעביר ביקורת על שני הצדדים

  11. נכון, אבל גם לא כל רמטכל יכול להיות פוליטיקאי טוב ובטח ראש ממשלה..

  12. אתה לא מתכוון להכנס לפוליטיקה כולם מעריכים את כישוריך ותרומתך למדינה.
    כדאי מאוד שתשב בשקט על מנת שלא תקלקל לך את כל מה שעשיתה. מכתב כזה מכניס אותך למסגרת של השמלאנים וחבל גם אם אתה כזה תשמור על שפתים סגורות.

  13. בתור לוחם בגולני בשנות השבעים אני קובע:אתה דגנרט אמיר אשל.תקרא את התגובה השניה שלי מיד אחרי זאת.טמבל

  14. אשל אשל אתה כזה דגנרט באזרחות.על איזה מבצעים בני, שאני מעריך בתור מפקד ולוחם פיקד? עמוד עמן וצוק איתן 5 דק מהבית,300מ מהגבול?חחר שריון חיל הים מטוסים מסוקים מלטים כלבנים קומנדו הנדסה כווווול צהל נגד כמה מאות מחבלים עם קלאצ' ואר פי ג'י??אתה דפוקקקקק?מה היצנחנו כוחות באירן?

  15. עם ישראל זקוק לממשלה שתחזיר את האמון לאנשים בכל מה שנוגע שנוגע ליושרה. אם בדרגים העליונים השחיתות חוגגת – היא תדביק את כולם וזה יהייה סופה של המדינה….

  16. לפי מה שהבנתי ממר אשל,מה שקומם אותו זה שנאמר על מר גנץ "לא שפוי"

    לא קשור למה שאני מצביע ולדיעות שלי.

    גם אני בעד שיח תרבותי ,מכל הצדדים.

    לא כל אחד יכול להיות רמטכל,כדי להגיע להיות רמטכל צריך יכולות שיש למעט מאוד אנשים.

  17. שמאל=החזרת שטחים הקטנת המדינה החזר רמת הגולן=רפיון צבאי ישראלי מדיני=סלחנות= טרור ערבי נצלן וגדל מיום ליום הכל שווה הצד השמאלי והכל שווה גנץ ו הגנרלים ויאיר מפית.

  18. אני מסכים עם כל מה שכתבת!!! לא ראיתי עד עכשיו שום מאמר שמגנה את האמירות שכינו את נתניהו בבגידה זה חמור מאד אם אתה מר אשל יוצא להגנתו של בני גנץ מדוע לא טרחת לגנות את האמירות המכוערות נגד נתניהו ומשפחתו פשוט רואים דרך המשקפת שלהם רק מה שנוח להם לעמדות הפוליטיות שלהם צביעות חסרת תקדים.

  19. צר לי אתה נוקט צד .רק ספר לנו מי היה המפקד של שניכם ומי קידם את שניכם .עצם הרתמותך לקמפיין גנץ לפיד מצביעה לכאורה שהובטח לך משהוא?
    אין לך אף מילה לאמר על הקמפיין המכוער והמגעיל שמתנהל נגד גדול ראשי הממשלה והמדינאי מספר אחד של מדינה ועם ישראל .

  20. אני לא בעד מפלגת כחול לבן אבל אני כן בעד דגל כחול לבן +מגן דוד,אנא הפסיקו להשמיץ,ולגדף את שומרי ישראל.בזמן שישנו,בזמן שנחנו,בזמן,שבילינו צהל ומפקדיו שמרו עלינו.בבקשה תעריכו,תבדו כי אין לנו עם אחר

  21. החונטה הצבאית בפעולה אלה השמוקים שהביאו עלינו את אסון אוסלו. אלה השמוקים שרצו שנרד מרמת הגולן אלו השמוקים שהביאו את צהל למצהב הכי גרוע רבותי צהל היום אפס גדול משרד בטחון רקוב עם תקציב של 60 מילארד שקל שרוב הכסף הולך לפנסיות של האלופים הדשנים האלה שהפסיקו לנצח. איפו היתם עם הסכמי אוסלו הארורים נבלות ההיסטוריה תשפוט אותכם זבלים

  22. אמיר מספיק ! גם לעזור לגנץ לצאת מכובד ( כאשר נחשפו ונחשפים יותר ויותר עובדות על חולשתו ואפסיותו המקצועית ) לא מצדיק לשקר. הבן אדם רק ניסה לעמוד על "לא לתקוף לחסל לא לנצח.." לא ניתן לשכתב את עברו.

  23. אמיר אשל מצטרף לחבורת הרגישים ועדיני הנפש שלא שברו את שתיקתם וכנראה לא הפריע להם כששתו ושותים את דמו של ראש ממשלה נבחר ושל בני משפחתו ואינם פוסקים מלהדביק להם שלל דברי נאצה מחליאים ומכוערים.

Back to top button