חדשות הארץמבזקים

נציב תלונות הציבור מצא ליקוי מערכתי בבית המשפט לתעבורה

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אורי שהם ערך לאחרונה בירור תלונה בגין ליקוי מערכתי בבית המשפט לתעבורה, המתבטא בזימון של עשרות אנשים לאותה שעה או לשעות סמוכות, תוך חוסר הכוונה של הנאשמים למקום שאליו עליהם לפנות.

נאשם במשפט תעבורה טען בתלונה שהגיש לנציבות, כי נכח באולם הדיונים משעה 8:30 בבוקר, השעה אליה זומן, והמתין עד לתחילת הדיון בעניינו לקראת השעה 15:00 באולם דחוק וצפוף. באולם זה היו חסרים מקומות ישיבה לחלק גדול מהאנשים והקלדנית יחד עם שתי התובעות מטעם התביעה המשטרתית ניהלו את התיקים וסגירתם ללא נוכחות של השופט באולם.

השופט טען כי אינו זוכר את עניינו של הנאשם המתלונן, אך ציין כי אולמו הוא אחד האולמות הגדולים בהיכל המשפט, ולדבריו ביום דיונים עמוס מציבה התביעה בבית המשפט "תובע הסדרים", אשר יושב בחדר התובעים, וזאת בנוסף לתובע שנמצא באולם בית המשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר עיון בתלונה ובתגובות השופט והתובעת המשטרתית, קבע הנציב כי נראה בבירור שהמתלונן הגיע בבוקר הדיון לחדר התובעים ולא לאולם המשפט, והמתין שם במשך מספר שעות, שבמהלכן קיימו התובעות המשטרתיות שיג ושיח עם מרבית הנאשמים שהתייצבו בחדר התובעים, על מנת להגיע להסדרי טיעון, ובשלב כלשהו טיפלו גם בעניינו של המתלונן. רק לאחר מכן, נכנס המתלונן, כך נראה, לאולם בית המשפט. זאת, בשעה שהשופט והקלדנית נכחו באולם ברציפות בכל יום הדיונים.

לפיכך, דין התלונה, הנסבה על שעות ההמתנה הארוכות, להידחות, שכן השופט לא היה מודע לכך כי המתלונן התייצב בבית המשפט כבר בשעה 08:30 בבוקר. עם זאת קבע הנציב, כי יש להעיר את תשומת ליבם של מנהל בתי המשפט ונשיא בית משפט השלום, לחוסר בהכוונה של אנשים למקום הדיון. זאת, בנוסף לזימון אנשים רבים בסדר זמן צפוף לדיונים, ללא הכוונה של הנאשמים אל המקום בו מתרחש הדיון בעניינם ומשום כך המתלונן חיכה זמן רב. התלונה נמצאה מוצדקת מן ההיבט המערכתי.

בית משפט – אילוסטרציה. צילום: חדשות MivzakLive
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח