צרכנות

קידום אורגני : מקצוע טכנולוגי עם טאץ' יצירתי

על פניו קידום אורגני נשמע כמו מקצוע טכני שלקוח מעולם המחשבים. אין זה אומר שהדבר איננו נכון, אך בהחלט ניתן לומר שיש כאן הרבה מעבר ליכולת התמצאות במערכות שיווק כאלו ואחרות ובקריאת נתונים במספרים ובאחוזים.

כאשר רוצים שאתר יתקדם באופן טבעי בתוצאות החיפוש של גוגל, חשוב לקחת בחשבון שהמפתחים של מנוע החיפוש הפופולרי הופכים עולמות כדי שהאלגוריתם שלהם יגיש לגולשים את האתרים הרלוונטיים ביותר לשאילתת החיפוש. רלוונטיות זו נבנית בראש ובראשונה על תוכן שמעניק ערך מוסף ועל חווית משתמש כוללת שהיא לא פחות ממעולה.

אז איך SEO מצריך יצירתיות?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאשר חברת קידום אתרים מקבלת לידיה אתר חדש, היא למעשה מתחייבת בפני הלקוח שהיא תעשה את כל שביכולתה כי להפוך אותו לנכס האינטרנטי הטוב ביותר עבור מילות החיפוש הרלוונטיות. לשם כך נדרשים מקדמי האתרים ל:

יכולות כתיבה מוכחות

כל אחד יכול לכתוב, אבל לא כל אחד עושה זאת בצורה מעניינת ואינפורמטיבית בו-זמנית. גוגל עוקבים אחר התנהגות הגולשים ובודקים את מידת האינטראקציה שלהם עם התוכן שבאתר. לכך חשוב להוסיף את העובדה הלא מעודדת על-פיה גולשים מקדישים לאתרים כ-15 שניות לכל היותר טרם החלטתם אם לנטוש או להמשיך ולצרוך את המידע.

כתיבה של תוכן טוב חייבת לתת אינפורמציה חיונית, אך גם לעורר את יצר הסקרנות של הגולשים כדי שימשיכו ויגללו מטה ואולי אף יבצעו מעבר לעמודים נוספים. החשיבות של מעבר בין עמוד לעמוד מתבטאת גם ב-Google Analytics שמחשב את ה-Bounce Rate באופן דיפולטיבי על בסיס מעבר בין עמודים ומבסס גם את ממוצע זמן הגלישה באתר על אותה השיטה. גולש עבר מעמוד א' לעמוד ב' לאחר 30 שניות? גוגל יזהו רק לאחר המעבר לעמוד ב', כי הגולש הקדיש 30 שניות לעמוד א'.

הבנה עיצובית של חווית משתמש

תוכן הוא ללא ספק פרמטר מרכזי בקידום אתרים, אך חשוב גם שהוא יוגש לגולשים בתוך תבנית אטרקטיבית שתעודד אותם להמשיך ולצרוך את המידע שזה עתה הופיע לפניהם. בלי זה, הרי שאחוזי הנטישה ומשך ההישארות יהיו נמוכים וזה מעיד יותר מכול, כיצד הכול קשור האחד בשני.

מקדמי אתרים חייבים להסתכל על האתרים שהם מנהלים באופן מעמיק ולנקוט בגישה שהיא הרבה מעבר לרובוטית וטכנית. יש להבין אם מה שקיים מספק את הסחורה או לא, דבר שמתבטא או בשינויים עיצוביים שאנו מבצעים בפועל באתר הלקוח או בהנחיות והתייעצויות שאנו עורכים מול מתכנתי האתרים. בשני המקרים אנו נהיה אלו שיקבעו אם מה שקיים הוא טוב או שאולי צריך לשפר וכיצד.

להיכנס לראש של הגולשים

אין ספק שתוכן טוב ועיצוב מרענן הם קריטריונים חשובים בקידום אתרים, אך מה כל זה שווה בלי שנכוון במדויק למה שהגולשים, קרי הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, מחפשים?

פעמים רבות חוזקו של אתר או דף מסוים אותו אנו רוצים לקדם, מתבסס על כתבות בלוג שמתפרסמות מפעם לפעם לצורך הוצאת לינקים פנימיים וחיזוק ההיררכיה של דפי האתר. כוח נוסף וחשוב שיש לבלוג הוא בכך שהוא מאפשר לנו לחשוב על נושאים שונים שגולשים עשויים לחפש. במקום שנקדם רק מילות מפתח נקודתיות, נוכל לנסות ולחשוב מחוץ לקופסה באשר לאילו סוגיות יכולות להעסיק את ראשם של הגולשים הרלוונטיים עבורנו. בעצם להדגיש בעיה ולהביא לה פתרון שיתבטא בהשארת פרטים או רכישה. מדובר בדרך מצוינת באמצעותה נוכל להפיק מאמר עם כותרת שמתייחסת בול לשאלה של הגולשים ועם תוכן שנותן להם הרבה ערך מוסף. כאן למעשה חזרנו שוב לסעיף הראשון, מעין מעגל קסמים של יצירתיות שהוא חלק בלתי נפרד מהעבודה.

חברת קידום אורגני – מקום ראשון [1]

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח