מבזקיםמשפטי/פלילי

יצא לחופשה מהכלא ונמלט לישראל: דוד בלומברג הוסגר לצרפת

דוד בלומברג, אזרח צרפת וישראל, שנעצר בישראל בחודש נובמבר 2016, הוסגר אתמול מישראל לצרפת לאחר שנמלט שנה קודם לכן מבית הסוהר בצרפת.

לאחר מעצרו בנובמבר 2016, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על הסגרתו של בלומברג לצרפת לצורך נשיאת יתרת עונש המאסר שנגזר עליו בגין עבירות מרמה, לאחר שנמלט, כאמור, בזמן חופשה מבית הסוהר שבה ריצה עונש מאסר, וכן לצורך העמדתו לדין בגין בריחה ממשמורת חוקית.

בספטמבר 2017 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה, והכריז על בלומברג בר-הסגרה לצרפת. ערעורו של בלומברג נדחה ע"י בית המשפט העליון בנובמבר 2018, ובכך הפכה הכרזתו לחלוטה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנת 2018 הגישה ממשלת צרפת בקשת הסגרה נוספת בענייננו של בלומברג, ובהתאם בספטמבר 2018 הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה נוספת לבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על הסגרתו של בלומברג, וכן שותפו, לצרפת, כעת לצורך העמדתם לדין בגין עבירות הונאה חמורות.

בעתירה נטען כי בין השנים 2009-2008 בלומברג ושותפו ניהלו מספר חברות לצורך הוצאה לפועל של הונאת מע"מ רחבת היקף שבאמצעותה העלימו מיליוני אירו מרשויות המס הצרפתיות. בינואר 2019 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה ואתמול הוסגר בלומברג לצרפת כאמור, בגין שני תיקי ההסגרה.

אילוסטרציה. צילום: pixabay
Back to top button