חדשות הארץמבזקים

בנט: "נתניהו מינה שרי ביטחון כושלים, אני אתקן את הנזק שגרמו"

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, נשא לפני זמן קצר (רביעי) דברים בכנס מעריב לביטחון לאומי שנערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בדבריו התייחס בנט לתפיסתו הביטחונית, הציג את השינויים שבראייתו נדרש לבצע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל ואת תכניתו למבצע "ביעור חמץ" לטיפול ברצועת עזה.

בנט אמר כי "לצה״ל יש חיילים ומפקדים פייטרים שמובלים מזה 15 שנים בידי קבריניטי ביטחון הססנים. אפשר וחייבים לנצח את חמאס, זו לא גזירת גורל שמיליון תושבי הדרום יהיו בני ערובה."

"כיצד קרה שארגון קטן וכמעט קקיוני הפך לאיום אסטרטגי מרכזי כנגד ישראל ?" שאל בנו ואמר כי "התשובה היא פשוטה: ניתקנו מגע. אפשרנו לגוף קטן וטורדני להפוך למפצלת. משנת 2000 ואילך, ביציאה החפוזה מלבנון, מדינת ישראל אימצה תפיסה אסטרטגית של ניתוק מגע אל מול חיזבאללה ולבנון. עיקריה של תפיסה זו: לצאת משטח רווי חיכוך, לא ליזום פעולות, לשאוף למקסימום זמן של שקט בין מערכה למערכה, לא להפעיל כוח צבאי מול התעצמות והתחמשות האויב, מגננה רצינית. אני סבור שאימוץ מתמשך של תפיסת ניתוק-המגע מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל." הדגיש השר בנט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"צריך לומר בכנות: נתניהו מינה שרי ביטחון כושלים, החל מברק, בוגי וליברמן. אתקן את הנזק שהם גרמו שאחראים לשימור גישה זו.

האלטרנטיבה לתפיסה ניתוק-המגע היא מגע-רציף. משמעותה היא חיכוך יומיומי מול האויב. מטרת המגע הרציף היא לייצר לחץ בלתי פוסק על האויב על ידי נקיטת יוזמות כך שהאויב אינו מצליח לצמוח, להתעצם ולממש את יעדיו.

כשיצאנו, הפסקנו לשלם ב-15 נופלים בשנה, אבל אפשרנו לחיזבאללה לצמוח בקנה מידה אחר לחלוטין. זו התקופה בה בוגי יעלון היה רמטכ"ל ובני גנץ אלוף פיקוד הצפון. לתפיסה שלהם קראו: "תנו לטילים להחליד" – כלומר, ננתק מגע." הסביר השר בנט.

"אותו הדבר קרה גם בעזה. אנו יוצרים דמיונות לגבי אויבינו, דמיונות אלו יוצרים שיתוק בקרב מקבלי ההחלטות. ראיתי זאת במו-עיניי בתקופת מבצע "צוק איתן". הצעתי לתת למתקפת מנע וכולם סירבו. שאלה אחת טרם נשאלה: למה? מדוע שר הביטחון יעלון, בני גנץ, וכן, גם נתניהו עשו הכל כדי למנוע כניסה להשמדת אותן מנהרות?

התשובה לצערי היא פחד. פחד מבג״צ, פחד מהאג, פחד מהעולם, פחד מאיזשהו מחיר. המהלך ראשון שלי כשר הביטחון – אבטל את הפקודה שאוסרת לירות על מחבלי בלוני נפץ.

"האמת היא אחרת: העולם מכבד מנצחים. אז מאיפה כל החששות הללו? הבעיה היא בתודעה שלנו. באמצעות משפטים ארוכים וביטויים עמומים כמו "הכלה", "תם עידן ההכרעה", אנו מחנכים דורות של צעירים שלא ניתן להכריע אויב." טוען נפתלי בנט.

צילום: אלוני מור

בכנס מעריב לביטחון לאומי, בנט הציג את תכניתו לטיפול ברצועת עזה – מבצע "ביעור חמץ"

בתכנית:

• אי הכנסת חיילי צה״ל לרצועת עזה

• הכתשה אווירית וטיפוס חמאס מרקטות ויולות התקפיות

• פינוי זמני של יישובי עוטף עזה בעת המהלך האווירי

• סיכולים ממוקדים רציפים לכלל שדרות הפיקוד של חמאס

• פגיעה מאסיבית בתשתיות

• שלב ב׳ – מעבר למודל שימור של חמאס מפורז: כל בית/מפעל חדש/בית מחבל – יורד מיד

– מה צריך לעשות –

1. להפוך את הרוח: לקבע בראש רק את ערך הניצחון. להבהיר לעצמנו שאנחנו מסוגלים לכך.

2. לקדם מפקדים מנצחים, להרחיק מפקדים מהססים. בעשור האחרון פעלו הפוך – בוגי יעלון הדיח את שמוליק זכאי, גבי אשכנזי הדיח את צי'קו תמיר. מי שהתקדמו זה מועמדי ביניים כמו בני גנץ – פרווה.

3. להוציא את בג"צ מצה"ל: יידע כל מפקד שיש לו גב.

4. להגדיר מחדש את המוסר האמיתי: חיי אזרחינו וחיי לוחמנו קודמים לחיי אויב. זו המוסריות האמיתית.

אני קורא לזה: מבצע "ביעור חמץ"

"גידלו כאן דור ששכח שאפשר לנצח את האויב. אבל אפשר. ישראל תחזור לנצח" סיכם השר.

צילום: תקשורת שר החינוך

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח