חדשות הארץמבזקים

אלה הזוכים בגמר חידון התנ"ך הארצי

16 מתמודדים בחידון התנ"ך הארצי התמודדו היום (שלישי) על ארבעת המקומות לחידון התנ"ך העולמי. החידון התקיים במרכז לאומנויות הבמה במועצה המקומית שוהם. חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. השלבים המקדימים כללו מאות מתמודדים מכל רחבי הארץ.

המועמדים נבחרו לייצג את מחוזותיהם לאחר שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בחידונים המחוזיים. מהחידון יעלו ארבעה זוכים, 2 בחינוך הממלכתי ו-2 בחינוך הממ"ד, לייצג את ישראל בשלבים המקדימים לקראת חידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות.

בין השופטים הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון צוהר. את החידון הנחתה סיוון רהב מאיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקום ראשון ממלכתי: ירין בר – תלמיד מקיף רביבים בראשון לציון.

מקום שני ממלכתי: איתי שטובר – תלמיד התיכון למדעים ואומנויות בירושלים.

מקום ראשון ממלכתי דתי: יונתן וייסמן – תלמיד ישיבת דגל ירושלים בנחלים.

מקום שני ממלכתי דתי: אדר גלר – תלמיד ישיבת נועם ירושלים.

שר החינוך, נפתלי בנט, ברך את המתמודדים ואמר כי "חידון התנ"ך הוא אירוע מיוחד במינו, המבטא את הקשר בין ספר הספרים לעם הספר. ספר התנ"ך מהווה השראה לעולם כולו, ולנו ניתנה הזכות לשמר אותו בגאון. במשך אלפי שנים הסתובב עם ישראל בגולה והחיבור שלנו אל התנ"ך תמיד הזכיר לנו מי אנחנו, מאיפה באנו ומה הייעוד שלנו. לאורו של התנ״ך הצלחנו לשוב אל הארץ והקמנו מדינה לתפארת. אני גאה במתמודדים ובמתמודדות, הידע המעמיק שלהם וכן לימודי התנ"ך של כל תלמיד ותלמידה בישראל, מבטיחים שלנצח נהיה עַם הספר. עלו והצליחו".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב אמר כי "החיבור הערכי של תלמידי מערכת החינוך לספר התנ"ך, מנכסי צאן ברזל של העם היהודי, הוא חשוב מאֵין כמוהו. מערכת החינוך מיישמת תכנית חדשה להוראת התנ"ך, במטרה ליצור בקרב התלמידים עניין, התבוננות, והכרת המורשת היהודית. חידון התנ"ך הוא אבן דרך חשובה בתהליך זה. ברכות לזוכים, מצטייני התנ"ך תשע"ט, ובהצלחה בחידון התנ"ך העולמי".

צילום: שלומי אמסלם
צילום: שלומי אמסלם
צילום: שלומי אמסלם
צילום: שלומי אמסלם
צילום: שלומי אמסלם
צילום: שלומי אמסלם
Back to top button