חדשות חוץמבזקים

נתניהו: "יש לנו נס פורים – הנשיא טראמפ עשה הרגע היסטוריה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) בהצהרות משותפות עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו לאחר הכרזת הנשיא טראמפ כי "זהו ערב פורים ויש לנו נס פורים – הנשיא טראמפ עשה הרגע היסטוריה. התקשרתי אליו והודיתי לו בשם עם ישראל. הוא עשה זאת שוב – תחילה הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את השגרירות של ארצות הברית לכאן, לאחר מכן הוא נסוג מההסכם הנורא עם איראן והטיל מחדש סנקציות, וכעת הוא עשה משהו בעל חשיבות היסטורית לא פחותה – הוא הכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן."

נתניהו הוסיף, "הוא עשה זאת בזמן שאיראן מנסה להשתמש בסוריה כפלטפורמה כדי לתקוף ולהשמיד את ישראל. הנשיא טראמפ העביר לעולם מסר שאמריקה עומדת לצד ישראל.

אנחנו חוגגים את חג פורים. לפני 2,500 שנה, פרסים אחרים, בהנהגת המן, ניסו להשמיד את העם היהודי, ונכשלו. היום, 2,500 שנים מאוחר יותר, שוב פרסים, הפעם בהנהגת חמינאי, מנסים להשמיד את העם היהודי ואת המדינה היהודית. הם יכשלו שוב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו אסירי תודה לארצות הברית על התמיכה. אנחנו מודים על התמיכה המדהימה, שאין שנייה לה, לביטחוננו ועל התמיכה בזכותנו להגן על עצמנו, ומוקירים תודה על כל מה שאתם עושים למען מדינת ישראל בפורומים רבים כל כך.

זהו כבוד גדול עבורנו לקבל את פניך ואת פני סוזן בביתנו בכל עת, אך היום במיוחד. היה לנו היום ביקור מרגש בכותל. אמרתי למזכיר המדינה שבפעם האחרונה ש"פומפאו" ביקר בירושלים זה לא הסתיים כל כך טוב, אך אלה זמנים אחרים. רומא וירושלים התעמתו על ערכים וזו הייתה טרגדיה גדולה לעם היהודי. אך רומא החדשה, ארצות הברית, רואה עצמה כירושלים חדשה. ביקרנו בעיר המקורית על הגבעה, ביקרנו בגבעה." אמר נתניהו.

לדבריו, "אין חברות גדולה מזו שבין ישראל לארצות הברית ואיש אינו מייצג אותה טוב יותר ממזכיר המדינה מייק פומפאו. אתה, השגריר פרידמן והפמליה שלך, תומכים איתנים בברית בינינו. התקשרתי אליך פעמים רבות כל כך כדי לשוחח על נושאים רבים כל כך, כך שהערב אני רוצה להגיד רק שתי מילים – תודה לך. תודה לך מייק פומפאו. תודה לך הנשיא טראמפ ותודה לך אמריקה".

צילום: קובי גדעון /לע"מ
צילום: קובי גדעון /לע"מ
ל

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח