חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

חוסל המחבל מהפיגוע באריאל, רה"מ מברך את כוחות הביטחון

הערב (שלישי) הותר לפרסום כי המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאל ובצומת גיתי הסתיים. שירות הביטחון הכללי הוביל הערב את לוחמי הימ"מ של משמר הגבול – היחידה לוחמה בטרור של משטרת ישראל למקום מחבואו של המחבל עמר אבו לילא שנהרג בחילופי אש.

מאז הפיגוע הקשה בו נהרגו סמ"ר גיא קיידאן והרב אחיעד אטינגר פעלו לוחמי הימ"מ, כוחות צה"ל ומג"ב בהכוונת שירות הביטחון הכללי לאיתור המחבל.

בזמן כיתור המבנה בו הסתתר בכפר עבוין, פתח המחבל, עומאר אבו לילא בן ה-19 באש לעבר כוח הימ"מ ונהרג במהלך חילופי האש. אין נפגעים לכוחותינו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לצומת אריאל, דקר את לוחם צה"ל סמ"ר קיידאן, חטף ממנו את נשקו וירה לעבר רכב סמוך. מהירי נפצע אנושות הרב אחיעד אטינגר ז"ל. לאחר מכן הוא ביצע ירי לעבר רכב נוסף, גנב אותו ונמלט לכיוון צומת גיתי אבישר מערבית לאריאל. בצומת ביצע ירי נוסף ומשם נסע לכיוון הכפר הערבי בורקין, שם נטש את הרכב.

ממשטרת ישראל נמסר כי "הפעילות הערב של שב״כ , משטרת ישראל וצה"ל היא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות אשר הביאו לאיתורו של המפגע הערב במבנה בו הסתתר בכפר עבוין."

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר לאחר חיסול המחבל, "אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה״ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ״ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו."

צילום: מקורות פלסטינים

צילום: מקורות פלסטינים

Back to top button