בריאותמבזקים

בסמוך לרמב"ם תוקם מלונית לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם

השבוע יתקיים טקס הנחת אבן הפינה להקמת מלונית שתארח ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם תושבי הצפון, המגיעים לטיפולים אונקולוגים בקריה הרפואית רמב"ם. המלונית היא פרי יוזמה של עמותת לב ח"ש, המקדמת ומסייעת אוכלוסיות במצוקה מזה 22 שנה, באמצעות תרומתם האדיבה של מר דוד פתאל, תושב העיר חיפה לשעבר ובעל רשת המלונות הישראלית הגדולה בעולם ושל המוסד לביטוח לאומי.

"שהם מתמודד עם מחלת הסרטן כבר שנתיים, אנחנו מאמינים ומקווים שהוא יצליח להתגבר ויבריא, אבל כרגע הוא חייב לקבל טיפולים, ותכנית הטיפולים מחייבת אותנו להגיע פעם בשלושה שבועות לחמישה ימי טיפולים רצופים." משתפת שמיר חני, אמא של שהם בן 11.5. "אנחנו מתגוררים באחד מיישובי הגליל, וכל נסיעה עד לבית החולים לוקחת מינימום 75 דקות גם לכיוון ההפוך כמובן. אחרי יום טיפולים מתיש המשאיר לא מעט תופעות לוואי, נסיעה כזו הופכת לקושי של ממש, בטח כשהיא צריכה לקרות יום אחרי יום"

מדי שנה מתגלים כ 450-500 מקרים של מחלת הסרטן אצל ילדים, כ 130 מהם מטופלים בבית החולים לילדים על שם רות רפפורט בקריה הרפואית רמב"ם. מדובר במרכז רפואי הגדול ביותר באזור הצפון, והיחידי המטפל בילדים חולי סרטן. מתוך 130 ילדים המטופלים מידי שנה ברמב"ם 20% מתגוררים ביישוביי הצפון המרוחקים מרחק של שעה ושעתיים לכל כיוון, בכל יום טיפולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור השבוע תונח אבן הפינה להקמת מלונית שתהווה בית החלמה לילדים חולי סרטן המגיעים מישובים המרוחקים מחיפה. אותם ילדים הנאלצים להתמודד עם טיפולי יום אינטנסיביים כגון: הקרנות, כימותרפיה, או טיפולים ביולוגיים המחלישים את הגוף, נאלצים להתמודד גם עם נסיעות קשות ומתישות. המלונית תוקם ביוזמה של עמותת לב חש ובתמיכה של עיריית חיפה, הקריה הרפואית רמב"ם, המשרד לביטוח לאומי ומר דוד פתאל, תושב העיר חיפה לשעבר ובעל רשת מלונות פתאל שהתגייסה בתרומה כספית מכובדת.

צילום: פיוטר פליטר

"אחוז לא קטן מהילדים המטופלים במחלקה נאלצים להגיע לטיפולים יומיים ולעיתים מדובר בתקופות ארוכות ומתישות. טיפול קרינתי יכול להימשך בין חודש לחודשיים" מסבירה פרופ' מרים בין הרוש. ראש אגף רפואת ילדים ביה"ח רות לילדים , ומנהלת המחלקה להמטולוגיה ואונקולוגית ילדים והשתלות מח עצם. "נסיעות יום יומיות כאשר הילדים סובלים גם מתופעות הלוואי המוכרות מקשות מאוד על התמודדות במאבק במחלה. יש טיפולים המתחילים כבר ב 08:00 בבוקר, מה שמאלץ את המשפחה לצאת מביתם באשמורת הבוקר. במקרים של השתלות מח עצם כאשר מצב הילדים קשה יותר, ההורים מודאגים ורוצים להיות בקרבת הילד כל הזמן, גם בלילה. המחלקה שלנו מאפשרת לילה רק להורה אחד. המלונית תהווה פתרון מצוין במצבים כאלה ותוכל לשפר את ההתמודדות של ילדים".

"הנסיעות הארוכות וההמתנה בבית החולים מקשות על תהליך ההחלמה" מציין הרב יהושוע ראוכברגר מייסד עמותת לב חש והיוזם להקמת המלונית. "כמו כן משפחות המטופלים שמאושפזים לטווח ארוך מוצאים את עצמם לעיתים קרובות בלי מקום לינה קרוב במחירים אפשריים והם נאלצים ללון בבית החולים או לנסוע מרחקים מדי יום ביומו, כמו גם משפחות דתיות ללא פתרון בשבתות וחגים".

"החזון שלנו הוא להקים בית זמני חם, אוהב ותומך לילדים חולים ולהוריהם, כדי לסייע, ולו במעט, על סבלם בתקופת המחלה, האשפוז, ובתקופת הטיפולים הרפואיים. מקום בו המשפחות יוכלו ללון, לאכול, ליהנות ממגוון פעילויות תומכות ולקבל כוחות להמשיך בטיפול המסור והמאתגר בילדם".

"אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לעזור למשפחות וילדים שנאלצים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים" סיפר דוד פתאל, בעל רשת מלונות פתאל. "העשייה למען הקהילה מושרשת בתרבות הארגונית של הרשת, אשר פועלת לאורך כל השנה ברבדים שונים למען הסביבה והקהילה. אני תקווה שהמלונית תהווה עבור המשפחות והילדים מקום חם ונעים, וכי הפעילות והתמיכה יסייעו להם לאגור כוחות עד לניצחונם".

צילום: פיוטר פליטר

ד"ר מיקי הבלרטל, מנהל בית החולים רמב"ם שבירך בכנס אמר: "היום זהו יום חשוב ושמח לילדים, למשפחות ולנו- צוות בית החולים. מלונית זו, אשר תוקם למען הילדים המטופלים ובני משפחותיהם, הינה נדבך חשוב ומשמעותי בתהליך הטיפול בילדים המאושפזים, ותביא לשיפור ניכר באיכות חייהם. גם לילדים המקבלים טיפול יום יומי קרינתי או כימותראפי , מלונית זו תקל מאד ובכך תינתן האפשרות ללון במלונית ותיחסך מהם הטרחה והסבל בטילטולי הנסיעה הלוך ושוב."

בנוסף, יוכלו בני המשפחה וההורים להיות לצד ילדיהם 24 שעות ביממה כולל בשבתות ובחגים – תמיכה רגשית ונפשית חשובה אשר תרומם את רוחם ותעודד את הילדים.

המלונית כוללת 15 חדרי אירוח לחולים ולבני משפחותיהם, חדר אוכל יספק ארוחות מבושלות, מרכז תרבות ופעילויות חברתיות שיופעל מידי יום, מרכז לימודי הכולל חדר מחשבים וספריה, ומרכז טיפולי שיופעל ע"י עובדת סוציאלית ומטפלות רגשיות.

Back to top button