מבזקיםפוליטי / מדיני

"הם דפקו הכל. חייל בשדה הקרב לא יכול להתייעץ עם עורך דין"

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, השתתף כעת (שלישי) בוועידת כלכלת הדורות הבאים של העיתון The Marker. בשיחה עם העיתונאי סמי פרץ, אמר בנט כי "צריכים להכריע את חמאס, ולרסן את בג"צ. שופטי בג"צ צריכים לשפוט, לתת לממשלה למשול ולתת לצה"ל לנצח".

על אמירתו ביחס לפצ"ר וסינואר אמר בנט כי אינו מתנצל על זה וציין כי "חייל בשדה הקרב לא יכול להתייעץ עם עורך דין. בג״צ הרס לגמרי את גירוש המחבלים של יצחק רבין, רבין אמר ״בלי בג״צ ובלי בצלם״, לא נפתלי בנט. הם דפקו את הכל וגרמו למחבלים להפוך לגיבורים. מערכת המשפט כובלת את ידי לוחמי צה״ל. ככל שזה תלוי בי, כשאני אהיה שר הביטחון, חייל לא יצטרך להסתובב עם עורך דין. חייל יוכל להיאבק בחמאס ולנצח את החמאס. זה בליבי. בצוק איתן, בסג׳עייה, התנהלנו לפי תכתיבים משפטיים. שלחנו את חיילי גולני לתוך סג׳עייה, ידענו שיש שם מחבלים אבל לא טיפלנו בבתים האלה. הם הרגו את החיילים ודקה אחר כך הרסנו את הבתים." אמר השר בנט.

"מה היה קורה אם היינו עושה את זה דקה לפני?" שאל בנט והוסיף, "אני קובע בצורה ברורה – עודף המשפטיזציה פוגעת בביטחון ישראל, מסכנת את חיילי צה״ל ואנחנו נשחרר את חיילי צה״ל מהכבלים האלה שבולמים אותם מלנצח את האויב. בשנה האחרונה חמאס משגר לעברנו בלונים. בימים אלה שוגר בלון שיש עליו רימון יד שיכול להרוג ילד ביישובינו, ואז מתחילים לספר שזה ילדים או נערים. אותו "ילד" שיגר כלי רצח כדי להרוג את אזרחי ישראל, ומי שעושה את זה – דמו בראשו. הוא מחבל. זה לא ילד. אנחנו צריכים להכריע את חמאס, ולרסן את בג״צ. בג״צ תחת רוחו של אהרון ברק חושב שכל החיים שלנו שפיטים ואפשר לדון על הכל. מתערבים השכם וערב בהחלטות ממשלה כשהם לא נושאים באחריות. שופטי בג״ץ – תשפטו, תנו לממשלה למשול ותנו לצה״ל לנצח״. סיכם בנט בעניין זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לבחירות אמר השר בנט כי "מי שרוצה שאיילת שקד תמשיך עוד 4 שנים במהפכה השיפוטית שלה זה רק דרך הימין החדש. זה לא משנה כמה מפלגה כזו או אחרת תקבל. אנחנו חותרים לעשות מהפכה בביטחון אל מול חמאס ולהמשיך את המהפכה מול בג״צ ומערכת המשפט. מי שמאמין במה שעשינו, ורוצה אותי מול חמאס ואת שקד מול מערכת המשפט, צריך לתת לנו מנדטים. *זה לא משנה אם יהיה ל״מפלגת הסטלנים״ עוד 2 מנדטים או פחות, או עוד 2 מנדטים לליכוד.* אל תבזבזו קולות על הליכוד ופייגלין".

על בוגי יעלון ובני גנץ אמר השר נפתלי בנט: "ישבתי בקבינט עם גנץ ובוגי. ראיתי את 117 שנות הניסיון מתרסקות אל מול שכל ישר שאומר שיש 30 מנהרות טרור מוכנות. מחביאים את ניסנקורן, המיועד להיות שר האוצר. הביאו אותו כאיש הכלכלי הבכיר, עם עמדות סוציאליסטיות. השתגעתם? למה הביאו אותו, כדי להסתיר?".

השר נפתלי בנט (צילום: אתר הכנסת)
Back to top button