חדשות הארץמבזקים

מפלגת העבודה הציגה את תוכנית "ביטחון לדרום"

מפלגת העבודה הציגה היום (חמישי) בעוטף עזה את "ביטחון לדרום", תכנית המפלגה להחזרת הביטחון והשקט ליישובי הדרום ועוטף עזה.

יו"ר העבודה, אבי גבאי אמר, "נגן על תושבי העוטף ונפגע בכל מי שיפגע בנו מייד ובתקיפות אבל נבצע את הצעדים שנדרשים על מנת לפתור את הבעיה לטווח ארוך. התפישה שלנו – להילחם בחמאס ובג׳יהאד ביד אחת ובשניה להילחם על מנת לשפר את מצבם הכלכלי של תושבי הרצועה. ראש הממשלה נמנע מיוזמה ומחפש לרצות את הכהניסטים והקיצוניים שלו."

צילום: רענן כהן

עוד הוסיף כי "ראש הממשלה מפחד ממה שיכתבו עליו בפייסבוק גם במחיר של העתיד של תושבי העוטף. ראש ממשלה שמעדיף לרצות את בנט והקיצוניים גם במחיר של בניית החמאס, במחיר של העברת מזוודות דולרים לחמאס שמתחזק בעזה ויתחזק לאחר מכן גם ביהודה ושומרון. מי שלא פותר בעיות כשהן קטנות משלם בסוף לחמאס בדולרים ובמזוודות. ממשלת נתניהו מפקירה את תושבי הדרום ולא עושה דבר כדי למנוע את הסבב הבא. והוא מעבר לפינה. הילדים בנחל עוז, בכפר עזה, בשדרות ובבאר שבע לא צריכים לחיות בפחד. אנחנו כאן כדי לומר לילדים האלה ולהורים שלהם – אפשר אחרת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוף במיל' טל רוסו, לשעבר אלוף פיקוד דרום אמר כי "זאת ההזדמנות שלי להתנצל בפני חברי עמיר פרץ, על כך שאמרתי בעבר שיש להשקיע את הכסף שהלך לכיפת ברזל ביכולות התקפיות. אחרי שראיתי איך המערכת הזאת עוזרת למצביא ולמנהל המערכה, אני אוכל את הכובע. אנחנו, מפלגת העבודה, יודעים שאפשר להחזיר את השקט לאזור. אפשר להחזיר את הביטחון לאזור הדרום ולתושבי עוטף עזה. המטרה שלנו היא ליצור הכרעה מדינית מול החמאס, לפרז את עזה ולהבטיח שקט וחוסן לישובי הדרום"

צילום: רענן כהן

תכנית ביטחון לדרום:

מול התפיסה הפסיבית והנגררת של הממשלה מציגה מפלגת העבודה תכנית סדורה וארוכת טווח להשבת הביטחון, השקט והחוסן ליישובי הדרום ועוטף עזה. התכנית איננה שעונה על פתרון צבאי בלבד, אלא על שילוב רב-ממדי של פעולות, המבוססות על יוזמה והובלה. התכנית בנויה מארבעה מרכיבים אסטרטגיים, המשולבים בהליך הדרגתי וארוך טווח. מטרת התכנית אינה להביא להכרעה צבאית של החמאס או להחזרת השליטה הישראלית בעזה, אלא ליצירת מתווה בר-קיימא אשר יביא בסיומו להכרעה מדינית מול החמאס, לפירוז עזה ולהבטחת שקט וחוסן ליישובי הדרום.

עיקרי התכנית:

1. בלימת הטרור תוך החלשה צבאית שיטתית של החמאס

2. חיזוק האוכלוסייה האזרחית ברצועה בציר בינלאומי עוקף חמאס

3. מעטפת מדינית – פיתוח כלכלי תמורת פירוז

4. קפיצת מדרגה כלכלית ואזרחית ליישובי עוטף עזה

bitahon_darom_brochure (1)
צילום: רענן כהן
Back to top button