בריאותחדשות הארץמבזקים

ביום ראשון: שביתה כללית של כלל עובדי מערך מקצועות הבריאות

כ-8,000 עובדים, בהם פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק ודיאטניות, יחלו ביום ראשון הקרוב בשביתה בכל הארץ, כך הודיעה היום ההסתדרות.

ברקע לצעדים: הפרת סיכומים שהושגו לפני למעלה מחצי שנה בנוגע להוספת תקנים ושיפור שכרם של העובדים. יו"ר האיגוד אלי גבאי במכתב חריף למשרדי האוצר, הבריאות ושירותי בריאות כללית: "תמימותם של עובדים מסורים ומקצועיים הנמצאים בתחתית סולם ההשתכרות נוצלה עד תום. אני קורא לכם לקחת אחריות ולפתור את המשבר לאלתר"

ביום ראשון הקרוב (10.3) תחל שביתה כללית של כל עובדי מערך מקצועות הבריאות, בהם פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק ודיאטניות. השביתה תקיף כ-8,000 עובדים פארא-רפואיים בכל בתי החולים הממשלתיים, הציבורים והעירוניים, לרבות בתי החולים של שירותי בריאות כללית וכל המכונים והמרפאות בקהילה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברקע לצעדים הארגוניים הפרת סיכומים מתמשכת מצד משרדי האוצר והבריאות ושירותי בריאות כללית, בנוגע להוספת תקנים ושיפור שכרם העגום של עובדי הסקטור.

נזכיר כי בחודש מאי האחרון קיימו העובדים שביתה בת מספר ימים בדרישה לפתור את נושא תת-התקינה, המביא לעומס עבודה חריג ולהתרחבות של צורות העסקה פוגעניות, תוך פגיעה חמורה הן בעובדים והן באיכות השירות שניתן למטופלים. למרות הסיכומים שהביאו לסיומה של השביתה ודיונים רבים שנערכו מאז בין הצדדים, תוך נכונות נציגות העובדים לפתור את הסוגיה, לא נעשתה כל התקדמות ממשית מצד המעסיקים להסדיר את הנושא.

במכתב ששלח יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, למשרדי האוצר, הבריאות ולשירותי בריאות כללית, הדגיש גבאי כי על אף שהסיכומים בין הצדדים לא ייושמו עד עתה, התחייבות איגוד העובדים לשקט תעשייתי כובדה במלואה: "התאזרנו בסבלנות רבה ובאורך רוח אשר אין דומה לו ובניסיון אמיתי למנוע את המשבר. ההתעללות בעובדים אותם אני מייצג חייבת להיפסק, עובדים מסורים ומקצועיים אלו נמצאים בתחתית סולם ההשתכרות במדינת ישראל".

גבאי הוסיף כי "למרות המצב העגום, התפשרנו במהלך המשא ומתן הן עם הכללית והן עם משרדי האוצר והבריאות על דרישותינו. לצערי הרב תמימותנו זו נוצלה עד תום על ידי המעסיקים. אני קורא לכם לקחת אחריות ולפתור את המשבר לאלתר. האיגוד מוכן להתכנס בכל שעה כדי לפתור את המשבר".

שביתה – ארכיון. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח