מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק חסינות חברי הכנסת ימנע רדיפה פוליטית ותפירת תיקים

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר הבוקר (רביעי) כי חוק חסינות חברי הכנסת ימנע רדיפה פוליטית ותפירת תיקים.

לדבריו, "בשנים האחרונות קצת התבלבלנו, מתייחסים לכל נציג ציבור כעבריין בפוטנציה ומסרסים את היכולת של חברי הכנסת לבצע את תפקידם באופן מיטבי. חוק החסינות לא נועד כדי למנוע מיצוי הדין עם שליחי ציבור שסרחו אלא כדי לאפשר לחברי הכנסת לפקח על עבודת הרשות המבצעת ללא מורא וללא חשש מתפירת תיקים ורדיפה פוליטית על ידי הגשת תלונות סרק ופתיחת חקירות אינסופיות ככלי לסיכולים פוליטיים."

הוא הוסיף כי "ה"דיפ סטייט" בשנים האחרונות מגיע לגבהים שלא הכרנו ויש תחושה שישנם גורמים שחברו יחד במטרה להפיל ממשלת ימין. גם במקרה של חקירות נתניהו, ובמידה ונתניהו יבחר שוב למרות פרסום החשדות נגדו, כשאני שם על כף המאזניים את כיבוד ההכרעה הדמוקרטית ורצון העם מחד מול מתנות ועסקאות של סיקור אוהד בוואלה מאידך, אין לי ספק שרצון העם וכיבוד ההכרעה הדמקרטית, והצורך לאפשר למי שקיבל אמון מהציבור לנהל את ענייני המדינה בצורה מיטבית ומבלי להיות עסוק בלנהל משפט אישי, גובר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר כי "החוק הזה יחזק את הדמוקרטיה הישראלית ויחזיר את היכולת של הכנסת לפקח על הרשות המבצעת. מה שהיה טוב, דמוקרטי וחוקתי, במשך 60 שנה עד 2005 הוא טוב, דמוקרטי וחוקתי גם היום."

ח"כ בצלאל סמוטריץ. צילום: אתר הכנסת
Back to top button