חדשות הארץמבזקים

שקד: "אם ממשלת ישראל תחליט, היא ודאי יכולה לכבוש את עזה"

לקראת "בחירות 2019" לכנסת ה 21 שרת המשפטים (הימין החדש) איילת שקד, התארחה בבית הדיור המוגן אחוזת בית הכרם ואמרה כי "מי שרוצה לתמוך בתוכנית השלום של טראמפ ובהקמת מדינה פלסטינית, יעודד את כניסתו של גנץ לממשלת נתניהו." לדבריה "ראש הממשלה הבא יהיה ככל הנראה בנימין נתניהו, לגנץ אין קואליציה של 61 מנדטים". בנוגע לעזה אמרה כי "אין לממשלה אינטרס להיכנס ולכבוש אותה כיוון שאין לה אינטרס לנהל את חיי היום יום בעזה ולגבי עוצמה יהודית אמרה, "אני לא חושבת שחברי עוצמה יהודית יהיו בממשלה".

"הייתה לי ההזדמנות למנות 334 שופטים. התמקדתי בצמצום רגולציה ועצירת החקיקה. במדינת ישראל 60 אלף עו"ד פעילים, כמות שיוצרת עומס על מערכת המשפט. כנסת ישראל היא הכנסת שמחוקקת הכי הרבה חוקים בעולם. 90% מהחקיקה מיותרת. כיו"ר ועדת השרים לחקיקה ניסיתי והצלחתי לעצור חצי מהחוקים." איילת שקד בראיון עונה לשאלות שעל סדר היום הציבורי.

שרת המשפטים איילת שקד באחוזת בית הכרם בירושלים

שרת המשפטים , איילת שקד ("ימין חדש") התארחה היום (שני) לקראת הבחירות לכנסת ה 21 בבית הדיור המוגן, אחוזת בית הכרם בירושלים, וחשפה בפני מאות המשתתפים על תחילת דרכה בפוליטיקה, ועמדותיה בנושאים פוליטיים, מדיניים וחברתיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הלב שלי תמיד היה בפוליטיקה ואחרי ההתנתקות ב 2006, כשהייתי פעילה בליכוד, החלטתי שאני רוצה להיכנס לפוליטיקה, נתניהו היה אז יו"ר האופוזיציה, עם 12 מנדטים, פוליטיקאי חלש ודחוי באופוזיציה, אף אחד לא חשב שהוא יהיה ראש ממשלה. אבל אני האמנתי בו לאורך כל הדרך. סידרו לי אצלו ראיון עבודה, והתקבלתי, לא בגלל הכישורים שלי, אלא כי לא היה ביקוש רב לתפקידים בכנסת.

"ב- 2012 נפתלי בנט ואני, החלטנו להיכנס יחד לבית היהודי. נבחרנו בפריימריז, עבדנו קשה, היינו 6 שנים בבית היהודי, שנים מוצלחות. אמנם לא היו לנו הרבה מנדטים בקדנציה הראשונה והשנייה אך בהחלט הצלחנו להשפיע. בקדנציה האחרונה, בנט כשר חינוך עשה רפורמות חשובות. כמות התלמידים בכיתות הצטמצמה מ 40 ל 28 בממוצע. רפורמה בלימודי המתמטיקה , כשהוא נכנס למשרד רק 8,000 תלמידים מכל הארץ סיימו חמש יח' מתמטיקה והיום 18 אלף. הקפיצות הגדולות היו דווקא בערים בפריפריה, אט ובהסכמה עם חלק מהמסגרות במגזר החרדי התחלנו להכניס לימודי ליבה. אני חושבת שכרגע הכי חשוב למדינת ישראל הוא שילוב החרדים בשוק העבודה .הדבר יקרה רק אם יכניסו את התכנים הרלוונטים עוד בזמן הלימודים בבית הספר."

שרת המשפטים איילת שקד באחוזת בית הכרם בירושלים

היא הוסיפה כי, "משרד המשפטים חולש על תחומים רבים, אחד המשרדים החזקים ביותר בממשלה. שמתי לעצמי מטרה לגוון את מערכת המשפט. לפני הגעתי, המערכת הייתה די הומוגנית. רציתי למנות בבית המשפט שופטים שמרנים יותר. במערכת המשפט ישנה את הגישה האקטיביסטית והליברלית והגישה השמרנית יותר, הוויכוח בין האסכולות קיים בכל העולם וגם אצלנו. אני שייכת לזרם השמרני יותר. הייתה לי הזדמנות למנות 334 שופטים, זה מספר גבוה מאוד. לפני שנכנסתי, לא היו שופטים מהעדה האתיופית, לא היו שופטים חרדים, היום הם קיימים. אני חושבת שמערכת המשפט צריכה לייצג את כל גווני האוכלוסייה,היום הדבר קיים. בנוסף מיניתי 6 מתוך 15 שופטים לבית המשפט העליון. כמו כן, התמקדתי בצמצום רגולציה ועצירת החקיקה. בישראל יש 2 דברים לא כל כך טובים, הראשון הוא כמות עו"ד לנפש, במדינת ישראל יש הכי הרבה עורכי דין לנפש. אנו מדינה של 8 מיליון תושבים מתוכם 60 אלף עו"ד פעילים. הכמות הזו יוצרת עומס על מערכת המשפט. הבעיה השנייה היא שכנסת ישראל היא הכנסת שמחוקקת הכי הרבה חוקים בעולם. חברי כנסת עסוקים בחקיקה, 90% מהחקיקה מיותרת. כיו"ר ועדת השרים לחקיקה ניסיתי והצלחתי לעצור חצי מהחוקים, יש כמובן חוקים טובים ונחוצים אבל יש כאלה שהם מיותרים.

כאשר ראש הממשלה החליט לצאת לבחירות, השר בנט ואני החלטנו להקים מפלגה חדשה למרות שאנו אוהבים את הבית היהודי. לא הצלחנו להביא קהל חילוני גדול לבית היהודי, וזו הייתה הסיבה העיקרית להקמתה של מפלגת "הימין החדש". זו מפלגה המשלבת בין דתיים וחילוניים ובתוכה גם 50% נשים. אנחנו מקווים להצליח בבחירות ולהוביל הנהגה משותפת של דתיים וחילוניים, גם הנהגה נשית, עם מצע מדיני של ימין מדיני וכלכלי, עם רגישות חברתית ושמרנות משפטית.

מה עמדתך לשאלת 2 המדינות?

אנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית. עשינו את הניסיון בעזה, ניסיון שנכשל. נסוגנו עד הסנטימטר האחרון ופינינו יישובים, זה "תרם" רק בטרור, מנהרות וטילים, אין לנו כוונה לעשות את הניסיונות האלה שוב ביהודה ושומרון. אנו בין המפלגות הבודדות שמתנגדות להקמתה של מדינה פלסטינית. התוכנית שלנו היא להחיל את החוק הישראלי על שטחי C שמהווים כ60% מיהודה ושומרון, יש שם 450 אלף ישראלים ו100 אלף פלסטינים. להציע לאותם פלסטינים תושבות או אזרחות כמו במזרח ירושלים, וששטחי A ו B יהיו חלק מהפדרציה עם עזה וירדן. אני חושבת שאפשר לצרף חלקים מיהודה ושומרון לחלק מאותה פדרציה. נכון שזה נשמע היום מופרך, אך דברים משתנים, פתרון כזה הוא אפשרי וצריך הרבה סובלנות. בנוגע לעזה הנושא מאוד מורכב. אין לממשלה אינטרס להיכנס ולכבוש את עזה כיוון שאין לה אינטרס לנהל את חיי היום יום שלה. שלטון החמאס בעזה יודע שהאופציה של כיבוש קיימת, ואם ממשלת ישראל תחליט, היא ודאי יכולה לכבוש את עזה. נשאלת השאלה, איך מתמודדים עם ארגון טרור ששולט בעזה? מה שצריך לעשות באופן כללי הוא להחליש את הארגון הזה כמה שניתן בהזדמנויות שונות. כאשר יש עימות מולם אפשר להכניס כוח אווירי ולא חיילים רגליים. דבר נוסף שצריך לזכור הוא העבודה שהגופות של החיילים והאזרחים שלנו עדיין נמצאות בידי החמאס. אנחנו הבהרנו להם באופן חד משמעי שאנחנו לא נאפשר שיקום נרחב ברצועה, מבלי שהם יחזירו לנו את החיילים והאזרחים שיש לנו אחריות כלפיהם. חמאס יודע שבמידה והם היו מסכימים להחזיר לנו את הגופות, היינו מוכנים יחד עם הקהילה הבינלאומית, להקים פרויקטים הומניטריים רחבים ברצועה, אך לצערנו הם לא מסכימים לתנאים האלה".

שרת המשפטים איילת שקד באחוזת בית הכרם בירושלים

איך אתם מתכוונים לשבת עם מפלגה שמכונה "טרוריסטים" – עוצמה יהודית, בכנסת?

אנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית, ישראל היא דמוקרטיה מאוד חזקה, ישראל שייכת למועדון אקסקלוסיבי של 21 מדינות בעולם שהוקמו כדמוקרטיות. אני חושבת שבדמוקרטיה חזקה אפשר להכיל גם קצוות גם מהימין וגם מהשמאל אבל בסופו של דבר, בית המשפט העליון פוסל מפלגות שחותרות תחת קיומה של מדינת ישראל. הח"כ בן ארי כבר ישב פעם בכנסת ובית המשפט העליון לא פסל אותו. אני באופן אישי לא חושבת שהם יהיו בממשלה".

אחוזת בית הכרם הינו דיור מוגן יוקרתי מרשת אחוזות רובינשטיין הממוקם בלב שכונת רמת בית הכרם בירושלים. הבית מציע לאוכלוסייה הבוגרת את כל האפשרויות לחיים הטובים: דירות יפהפיות במספר גדלים, חברה נעימה ואיכותית, צוות מסור ואוהב, מתקני ספורט משוכללים, הרצאות מרתקות, מגוון עצום של פעילויות יומיומיות, שירותי בריאות ורפואה צמודה ועוד.

Back to top button