צרכנות

הכל על ביטוח דירה – ממה זה מורכב ואיך בוחרים מה הכי טוב לנו

כשאנחנו רוכשים דירה, בין אם מדובר בדירה חדשה מקבלן ובין אם מדובר בדירה משומשת, אחד הדברים הראשונים שאנחנו צריכים לעשות זה ביטוח דירה. זו הדרך שלנו לשמור על עצמנו, אם חס וחלילה קורה משהו לדירה או לרכוש בתוך הדירה.

ביטוח דירה מורכב משני חלקים עיקריים, ביטוח תכולה וביטוח מבנה. ביטוח תכולה מתייחס לכל מה שנמצא בתוך הדירה וכן בשטח המשותף של המבנה אשר שייך לנו. ביטוח מבנה, מתייחס לכל השטח בו אנחנו מתגוררים כולל החלק היחסי בשטח המשותף על פי מה ששייך לנו. בבתים פרטיים הרי שביטוח מבנה מתייחס גם לחצרות, גינות, חנייה ולמעשה לכל השטח שנמצא תחת בעלותנו.

חשוב לומר, כשמדברים על היחס של ביטוח מבנה, הכוונה היא לא רק לקירות המבנה כמובן אלא לכל התשתיות שמותקנות בו, למשל, חשמל, גז, מיזוג אוויר, אינסטלציה ועוד. אם חס וחלילה קורה משהו למבנה, מכל סיבה שהיא, אנחנו יכולים להפעיל את הביטוח. זה נכון לגבי אסון טבע, שריפה, הצפה, או כל בעיה או תקלה אחרת שנוצרת במבנה וגורמת נזק כזה או אחר למבנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על גבי הביטוח הקיים, אנחנו יכולים גם לרכוש הרחבות שונות שמתאימות באופן ספציפי לצרכים שלנו, בין היתר מדובר על הרחבות עבור תכשיטים יקרי ערך, מוצרי חשמל יקרים, דוודים, מערכות בית חכם, אופניים (במקרה ומדובר באופניים יקרות שמיועדות לרכיבה ספורטיבית), ביטוח שירות תיקונים למוצרי חשמל, כלי נשק (מיועד כמובן רק עבור מי שמחזיק כלי נשק ברישיון על פי חוק), כמו כן, ניתן ליהנות מהרחבות ייחודיות שמיועדות למי שמשתמש בחלק מהדירה לצרכים עסקיים, למשל רופאים, עורכי דין, מספרות וכדומה. כמובן שהכל תלוי בצרכים של המבוטח ובהתאם למה שחברת הביטוח מוכנה לספק.

בחלק הבא של המאמר נסביר את החשיבות של ביטוח דירה על שני חלקיו וכן מדוע חשוב לשמור על הבית בצורה תקינה, נדגיש, שכל מי שלוקח משכנתא מחויב על פי דרישות הבנק לעשות ביטוח מבנה בשביל לשמור על ההשקעה של הבנק. לכן בעיקרון, הוא יכול לעשות ביטוח דירה, תכולה + מבנה, עם הרחבות על פי צרכיו, וכן גם הוא עונה על דרישות הבנק וגם שומר על הדירה והתכולה שלה.

מדוע חשוב לעשות ביטוח דירה

כפי שאנחנו יכולים להבין, הביטוח מכסה כמעט כל בעיה שעלולה להיווצר או לצוץ. לא משנה אם מדובר על נזק, גניבות, פריצות, תקלות או כל דבר אחר. ביטוח דירה מאפשר לנו להגן על עצמנו, להגן על ההשקעה שלנו, כך אנחנו מכוסים בכל צורה אפשרית, לא משנה אם זה קשור להיבטים של המבנה או להיבטים של רכוש. אנחנו לא היינו רוצים למצוא את עצמנו במצב בו המבנה ניזוק או הרכוש שלנו נגנב, ואין לנו ביטוח שיכסה על כך.

הפוליסה לא מכסה אותנו רק בהיבטים של נזקים למבנה או לרכוש, אלא גם אם חס וחלילה נגרם נזק לאדם שמבלה במבנה שלנו, כלומר, הפוליסה כוללת גם ביטוח צד ג'. כך אם חס וחלילה אורח או בעל מקצוע ניזוקים אצלנו במבנה, הרי שהביטוח יכסה אותנו במקרה של תביעה.

אנשים רבים נוטים לזלזל בחשיבות של ביטוח מבנה אך זו טעות. אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת מתי יקרה אסון, מתי עלולה לפרוץ שריפה, האם הצנרת במבנה מספיק חזקה ואיכותית ואנחנו גם לא יכולים לדעת האם המבנה שלנו יכול לעמוד בסערות של החורף מבלי לספוג הצפה. לכן חשוב מאוד להתייחס לכל ברצינות, לא פחות מאשר לחלק של ביטוח תכולה.

ביטוח דירה חוסך הוצאות

בסופו של דבר, ביטוח דירה ובפרט החלק שמתייחס לביטוח מבנה חוסך לנו הוצאות רבות בכל מה שקשור לתיקונים בעלויות גבוהות. זה נכון אם אנחנו צריכים להחליף חלקים מסוימים, לשפץ ולשנות. אומנם ייתכן מאוד שלא נידרש לכך, אך מדובר בחסכון עצום במידה וכן נגיע למצב כזה.

לפני סיום נדגיש, בטרם אנחנו עושים ביטוח דירה חשוב לבדוק מה כל חברה מציעה לנו, אילו סעיפים נכללים בפוליסה, מה בדיוק אנחנו צריכים והאם התנאים שלנו מתמלאים באופן מלא. רק כך נהנה מביטוח אופטימאלי עבורנו.

Back to top button