חדשות הארץמבזקים

'בעיר שלנו יש רוב יהודי, אנו מוטרדים מאנטישמיות ומודאגים מהטרור'

סגן ראש העיר בברלי הילס: "גם תושבינו מוטרדים מאנטישמיות, אנו העיר היחידה כמעט מחוץ לישראל בה יש רוב יהודי. אנו מודאגים מאיומי טרור, במיוחד לאחר תקיפת הרב בארגנטינה." כך אמר בפאנל שעסק בנושא טכנולוגיות ושיטות מתקדמות להגברת הביטחון במרחב הציבורי בוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019 – כנס CTED במסגרת ועדת הטרור של מועצת הבטחון של האו"ם.

במסגרת ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019, אמר ג'ון מיריש, סגן ראש העיר של בברלי הילס: "אנו רחוקים פיזית, אבל קרובים למרכז ישראל מבחינה רגשית. אנו העיר היחידה כמעט מחוץ לישראל בה יש רוב יהודי. אנו בעיר מודאגים מאיומי טרור, ראינו שגם בארגנטינה תקפו רב, ובין אם זו תקיפה אנטישמית או לא, צריך לעצור התקפות גזעניות."

עוד אמר מיריש, "אנו פועלים לרשת מצלמות בכל העיר. כיום יש לכך תפקיד פורנזי בעיקר, אך בעתיד תפקידן יהיה למנוע פשע תוך כדי התרחשות, באמצעות ניתוח המידע בזמן אמת. יש גם רבדים נוספים של טכנולוגיה בשילוב עם הקהילה כגון סיורי משטרה ואמצעים לקריאה אוטומטית של של לוחיות זיהוי ואנו פועלים להעריך ולמנוע איומים. יש לנו בעיר מפעיל רחפן, אך אסור להפעיל רחפנים באופן פרטי. אתם יכולים לדמיין שרחפנים שיופעלו באופן פרטי ישרתו בוודאי משרתים את הפפרצי, שיעקבו אחר תושבים סלבים ויפגעו בפרטיות. אנו חיים בקהילה ואין זכות מוחלטת לפרטיות. אנו רוצים לשמור על פרטיות בבתים, אבל במרחב הציבורי אין פרטיות מלאה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הדגיש כי "כדי להתמודד עם הביטחון ישנה חשיבות לקהילתיות. אנו פועלים כולם יחד. אצלנו, בניגוד לערים אחרות בהן ישנם אזרחים שחוששים ושבורחים מהמשטרה, אנו אצלנו יש שיתוף פעולה" והוסיף "עלינו לעבוד יחד. הדבר החשוב הוא שאנשים ירגישו חלק מהקהילה ומחוברים לממשל המקומי שידאג להם. זהו הליך שחשוב שיקרה ברמה המקומית. בישראל יש תחושה כזו של הדדיות. הרצל אמר פעם 'אם תרצו אין זו אגדה', ואני מאמין בכך".

צילום: גדי סיארה

מריבת' קליהר, יועצת בכירה בסוכנות למלחמה בטרור במזכירות המדינה האמריקאית אמרהב כי "הגנת מטרות רכות היא אחריות משותפת, טרוריסטים תוקפים מטרות פתוחות ונגישות, ואנו רוצים לשמור עליהם כך ולהגן על אותן מטרות. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם עשרות מדינות בפורום אנטי-טרור בינלאומי ומפרסמים המלצות עדכניות להגנת מטרות רכות. התכניות כוללות שיתוף פעולה בין הסקטור הפרטי והציבורי וחשיבות שילוב בעלי עסקים. מעבר לכך, למדינות רבות יש תכניות להתמודדות עם אסונות אבל הן לא ממוקדות בפיגועים נגד אזרחים. באמצעות המלצותינו, הם יכולים לעדכן את תכניתם להגן על מטרות רכות. ברמה הלאומית והמקומית על כל הגורמים לתרום לדיון. הפתרונות הם גם לואו טק והיי טק. לא רק טכנולוגיות אלא גם מודלים לפעילות".

אסף טלמון- מייסד ומנכ"ל משותף בלוטן פתרונות אבטחה והגנה אמר בכנס כי "על האזרח להיות חלק מהביטחון. בישראל זה חלק מה DNA מלמדים ילדים כבר מהגן שהם חלק מהבטחון. זהו נושא בעל חשיבות ויש השפעה כיוון שקהילה שאינה מאבטחת היא פגיעה יותר. בעולם, הביטחון לא חלק מה DNA שלהם. עלינו לשכנע את התושבים בערים שיש להם השפעה. זהו תהליך מאתגר שלוקח זמן."

לדבריו "היום יש טכנולוגיות מתקדמות, אך עלינו לשפר את בטיחות העיר. יש להבין שמצלמות וטכנולוגיות הן כלי בלבד. הם גורם מסייע לראות תמונה רחבה יותר אך לא יפתרו את הבעיה. כדי ליצור ביטחון אפקטיבי יש לשלב טכנולוגיות, הון אנושי מקצועי ושילוב קהילה".

דורון פרץ, מנהל DEEP SEEK מקבוצת שדמה ציין כי "מיעוטים בכל עיר מרגישים ניכור ביניהם מהגרים שחשים את חסמי התרבות ושפה, גורמי פשע, שכונות של חוסר שקט חברתי ופוליטי. כל אלו גרים בעיר, אך למעשה חיים בנפרד. החזון שלנו הוא לקדם אינטגרציה חברתית ולמזער פעילות שלילית על ידי בניית גשרים עם הקהילות. דיאלוג אפקטיבי הוא גורם משמעותי בביטחון, לא פחות ממצלמות ואכיפת חוק. אנו רוצים להגביר את החזון הזה."

הוא הוסיף ואמר כי "המודל שלנו עוסק בסקטורים הפרטי, הציבורי והתושבים. המודל שלנו כולל אנליסטים שחוקרים באופן אינטרדיסיפלינרי להרכיב אסטרטגיה לעיר. כל עיר מורכבת מקבוצות שונות ולכן יש לזהות את השפה, הפלטפורמות, רשתות חברתיות, טרנדים וכו'. לאחר מיפוי המדיה החברתית בקהל היעד, אנו יוצרים מפה בלתי פורמלית המפלחת את הצרכים של הקהילה, משפיעי דעת קהל והפעילים ובשיתוף עם הרשות העירונית, אנו בונים אסטרטגיה של אינגרציה חברתית. בעוד עשר שנים, ערים יבינו שפעילות משותפת היא כלי בסיסי לקידום הצרכים, המטרות של הערים והאתגרים של הקהילות והתושבים, על גבי תשתית זולה יחסית".

2 תגובות

  1. ברור שזה לא מתאים ….אבל אולי תראו את מה שבורא עולם מסביר לכם …תפסיקו עם אלילי הכסף שלכם ומעשה הזימה שלכם ותשובו הביתה.

Back to top button